Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد، "محمدعلی طالبی" در نشست کارگروه توسعه دولت الکترونیک که با حضور "اکرم فداکار" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار و اعضای این کارگروه در سالن زنده یاد حمیدیا برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت همه اعضاء کارگروه در جهت توسعه دولت الکترونیک، گفت: مبحث دولت الکترونیک اولویت نظام و مردم است که در جهت تسهیل و ارتقا‌ی سطح خدمات به مردم از جمله ضرورت‌های جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"طالبی" همچنین اظهار کرد: دولت الکترونیک در پیوند عمیقی با حکمرانی خوب و تحقق شاخص‌های آن است و حتی در جلسه ارائه برنامه هیئت دولت جزو برنامه هایی که برای استان یزد ارائه کردم تحقق توسعه دولت الکترونیک بود و رئیس جمهور در جمع‌بندی جلسه بر توسعه دولت الکترونیک در استان‌ها تاکید داشتند.

استاندار یزد با اشاره به انتشار فراخوان سوال از مردم در جهت دریافت پشنهادات و مطالباتشان در آستانه سفر رئیس جمهور در صفحه شخصی خود در فضای مجازی و استقبال مردم در کمتر از ۲۴ ساعت، اظهار کرد: با توجه به تعهدی که به مردم داشتم تا همه موارد را مطالعه کنم چند مسئله جزو اولویت‌های مردم است که در کنار مسائلی همچون ایجاد فضاهای تفریحی گردشگری، بحث انتقال آب و استفاده از انرژی خورشیدی و ساماندهی مهاجرت در استان، مسئله توسعه دولت الکترونیک جزو اولویت‌های اصلی مردم است.

وی همچنین در ادامه از تجربه‌ اشتراک موضوعی در این سطح که برای اولین بار داشته است، افزود: در سیستم اداری چه سازوکاری داریم که در ۲۴ ساعت به صورت گسترده نظرات مردم را دریافت کند و این فضا و امکاناتی که در اختیار ماست بخشی از دولت الکترونیک است که از آن کمتر استفاده می‌کنیم.

"طالبی" با مناسب خواندن مصوبات پیشنهادی عنوان کرد: لازم است کمیته کاری که توسط معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار پیشنهاد شده است بصورت مرتب تشکیل جلسه دهد و موضوعات را مورد بررسی قرار دهد.

وی همچنین تصریح کرد: لازم است در جلسات سازمان مدیریت و دستگاه‌های اجرایی، پروژه‌ها و اقداماتی که در سطح استان قابل تعریف و انجام است شناسایی شوند تا جدا از طرح‌های ملی، فعالیت‌ها در استان با نگاه استفاده از ظرفیت‌ها در جهت توسعه دولت الکترونیک انجام شود تا با این چشم انداز در این مسئله در کشور شاخص باشیم.

استاندار یزد ضمن تاکید بر استفاده از طرح‌ها و ایده‌های خوبی که می‌تواند در استان انجام و به عنوان الگو شناخته شود، افزود: البته در این راستا باید موانعی که وجود دارد را شناسایی و با همکاری دستگاه‌ها و حمایتی که انشاالله انجام خواهد شد در جهت رفع آن اقدام کنیم.

"طالبی" در پایان سخنان خود گفت: بحث توسعه دولت الکترونیک را به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی مدیران در همه بخش‌ها در نظر گرفته‌ایم و مدیری که به این امر اعتقاد ندارد یا توجیه نباشد و در راه توسعه و تحول آن مانع ایجاد کند، نباید در استان داشته باشیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت جامعه دولت الکترونیک گردشگری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۴۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد

 

 

 

 

دادستان کرمان تأکید کرد: نقطه آغاز فرایند دادرسی از دفاتر خدمات الکترونیک قضایی کلید زده می‌شود و مدیران این دفاتر باید نارسایی‌های موجود در ارائه خدمت به مراجعان را برطرف  کنند. 

دادستان کرمان در نشست تخصصی با مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی که به منظور هم‌اندیشی و ارائه راهکار‌های مفید و سازنده در حوزه خدمات قضایی و بررسی مسائل و مشکلات آن و با حضور معاونین دادستانی و معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری برگزار شد ضمن ابراز خرسندی از اینکه بسیاری از مدیران دفاتر خدمات الکترونیک در سطح استان از دانش حقوقی و تجربه کاری مرتبط برخوردارند، ایرادات و نواقص موجود را متذکر و پیشنهادات و راهکار‌های رفع آنها را بیان کرد. 

مهدی بخشی با تأکید بر اینکه اولین مواجهه مردم با دستگاه قضایی در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی انجام می شود و نظارت بر طرح دعاوی صحیح ضرورت دارد گفت: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی باید تلاش کنند با انجام صحیح وظایف خود در کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضا و همچنین سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها و صرفه‌جویی در زمان نقش سازنده‌ای داشته باشند. 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان تصریح کرد: با توجه به رویکرد قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی و الکترونیکی شدن اقدامات و فرایندها، لذا نقش مهم و اثرگذار دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیش از پیش احساس می‌شود لذا تمام تلاش خود را جهت انجام بدون نقص تمامی مراحل قضایی از آغاز تشکیل پرونده گرفته تا رسیدگی‌های قضایی، ارسال مکاتبات و لوایح اصحاب پرونده  را به کار گیرند. 

 

این مقام عالی قضایی در استان افزود: در برخی موارد گزارش می‌شود در فرایند اقدامات این دفاتر به دلیل عدم اشراف کافی شخص کاربر، نواقصی شکل می‌گیرد وسبب تاخیر و بروز اطاله در امورات مراجعان می‌گردد که تأکید می‌شود منشأ شکل‌گیری این نواقص و اشکالات شناسایی و رفع شوند. 

وی توجه مدیران و کاربران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی به صلاحیت مراجع در ارسال پرونده‌ها و تلاش برای ایجاد صلح و سازش میان اصحاب دعوی را مهم برشمرد و اظهار کرد: از آنجا که مدیران این دفاتر ابلاغ "صلح یاری" دارند می‌توانند از این ظرفیت جهت اصلاح ذات البین اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • گردش مالی ۲۵۰۰ میلیارد تومانی بازار خودرو
  • آبرسانی به ۹۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • دادستان کرمان خواستار ارتقا خدمات دفاتر قضایی شد
  • شهرستان شدن«چمستان» مطالبه مردمی است
  • رای گیری الکترونیک چگونه انجام می‌شود؟
  • مشمولان طرح کالابرگ فجرانه این خبر مهم را حتما بخوانند
  • خبر مهم وزارت رفاه درباره ادامه طرح کالابرگ / جزئیات برنامه دولت برای تداوم طرح فجرانه
  • زمان ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص شد
  • خبر مهم برای مشمولان طرح کالابرگ فجرانه؛ مدل جدید در راه است؟
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۴ روز دیگر