Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کانون خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای همدان در این آیین گفت: این مرکز در فضایی به مساحت ۶۲۰ متر مربع و با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در دانشکده فنی‌وحرفه ای شهید مفتح راه اندازی شده است.

رحیم دائمی‌مژدهی افزود: مساحت نخستین کانون خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در فازهای بعدی به یک‌هزار و ۲۰۰ متر مربع افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این مرکز خدمات خود را در دو بخش دانشجویی و صنعت ارائه می‌دهد.

دائمی‌مژدهی عنوان کرد: دانشجویانی که دارای ایده هستند پس از شرکت در رتبه‌بندی استارت‌آپ‌ها، در صورت کسب رتبه، ایده خود را وارد این مرکز رشد می‌کنند.

وی ادامه داد: ایده دانشجویان در این مرکز حمایت می‌شود و با ارائه شیوه‌های دانش‌بنیان، ایده‌ها تجاری‌سازی می‌شوند.

رئیس کانون خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای همدان اضافه کرد: در بخش دیگر، صنعت‌گرانی که از بخش خصوصی به این مرکز مراجعه می‌کنند، برای توسعه صنعت خود، مورد حمایت مشاوران و محققان این مرکز رشد قرار می‌گیرند.

وی افزود: ۸۰ درصد فعالیت این مرکز به ایده‌های دانش‌بنیان دانشجویان و ۲۰ درصت نیز به توسعه صنعت در بخش خصوصی اختصاص یافته است.

دائمی‌مژدهی با بیان اینکه این مرکز با هدف توسعه صنعت و تولید راه‌اندازی شده است، افزود: این مرکز با همکاری پارک علم و فناوری استان، با استفاده از علم و دانش، علاوه بر فراهم کردن زمینه‌های تولید، کمک زیادی به اشتغال‌زایی برای دانشجویان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای می‌کند.

وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از این مرکز، تعداد مراکز رشد دانشگاه‌های دولتی همدان به سه مرکز افزایش یافت.

رئیس کانون خلاقیت و نوآوری دانشگاه فنی و حرفه‌ای همدان عنوان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای همدان، سه دانشکده در شهر همدان، ۲ دانشکده در ملایر و یک دانشکده در نهاوند دارد.

وی افزود: نزدیک به ۶ هزار دانشجو در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای همدان تحصیلات تکمیلی را فرامی‌گیرند.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مرکز رشد علم و فناوری همدان دانشگاه فنی وحرفه ای پارک علم و فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود

با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی به مناسبت روز جهانی مالکیت فکری، رویداد دیدار پایدار با موضوع «مالکیت فکری و اهداف توسعه پایدار: خلق آینده مشترک با نوآوری و خلاقیت» برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، برای ساختن آینده مشترک برای همه و دستیابی به اهداف توسعه پایدار (SDGs)، باید به دنبال راهکارهایی به نفع همه جامعه بود. روز جهانی مالکیت فکری ۲۰۲۴ با شعار محوری «برای استفاده از نوآوری و خلاقیت برای نیل به توسعه پایدار»، فرصتی است برای کشف اینکه چگونه مدیریت دارایی‌های فکری راه حل‌های خلاقانه، فناورانه و نوآورانه‌ای را که برای ساختن آینده جمعی همه ما و فایق آمدن بر چالش‌های چند وجهی بسیار حیاتی هستند، تشویق و می‌تواند تقویت کند و از همه ابزارهای موجود، به ویژه نوآوری و مالکیت فکری برای دستیابی به آینده‌ای پایدار برای همه و در همه جا استفاده شود.

از سال ۲۰۰۰ و با ابتکار عمل سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) ۲۶ آوریل، روز تاسیس این سازمان، به عنوان روز جهانی مالکیت فکری نامگذاری شد و هر ساله با توجه به اهمیت مسایل روز، شعاری محوری برای بزرگداشت آن از طرف این سازمان اعلام می‌شود. مدیریت دارایی‌های فکری در رسیدگی به مسائل جهانی و پیشبرد رشد و پیشرفت برای بهبود زندگی و حفاظت از محیط زیست بسیار مهم است. روز جهانی مالکیت فکری سال جاری، با شعار «مالکیت فکری و اهداف توسعه پایدار: خلق آینده مشترک با نوآوری و خلاقیت» نقش اساسی دارایی‌های فکری، نوآوری و خلاقیت در دستیابی به اهداف توسعه پایدار برای منافع فراگیر را برجسته می‌کند.

نهادهای سیاستگذار و مجری با همراهی ذینفعان کلیدی در سراسر کشور برآن شده‌اند تا در سالی که مزین به مفهوم پربرکت مشارکت است، با هم‌افزایی و مشارکت بخش خصوصی در تعاملی مثبت و به نفع عموم جامعه همکاری کنند تا یک سیستم مالکیت فکری متعادل، مؤثر و فراگیر ایجاد کنند که نوآوری و خلاقیت را به نفع همه و در همه جا تشویق می‌کند و به آن ارزش می‌بخشد.

به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد دانشگاهی امسال گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری را با همکاری هم و به میزبانی دانشگاه علم و فرهنگ روز یکشنبه، ۹ اردیبهشت ساعت ۸:۳۰ – ۱۲:۳۰ برگزار می‌کنند و در این مسیر نهادهای دیگری مانند صدا و سیمای جمهوری اسلامی، پارک فناوری‌های نرم و خلاق، دانشگاه علوم پزشکی ایران، وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و پارک علم و فناوری البرز، ستاد توسعه فناوری‌های نرم و فرهنگی و صندوق پژوهش و فناوری خلاق و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همراه خواهند بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رویداد روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • روشنایی گردنه زاغه ملایر به طول ۵ کیلومتر آماده بهره برداری است 
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • نخستین مرکز تخصصی نجوم و رصد استان در شهرستان بروجن راه اندازی می‌شود
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار