Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاز ۲ و آغاز عملیات اجرایی فاز ۳ جلوخان آرامگاه فردوسی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلید خورد. ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۹ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، فاز 2 و آغاز عملیات اجرایی فاز 3 جلوخان آرامگاه فردوسی با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کلید خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افتتاح فاز 2 و آغاز عملیات اجرایی فاز 3 جلوخان آرامگاه فردوسی با حضور علی اصغر مونسان؛ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علیرضا رزم حسینی؛ استاندار خراسان رضوی، محمدرضا کلائی؛ شهردار مشهد، محمدهادی مهدی‌نیا؛ رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد، مسعود ریاضی؛ رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای شهر انجام شد. 

آرامگاه فردوسی میزبان شب شعر حماسی می‌شودخدایی برای امضای قرارداد با تیم خراسان رضوی تا آرامگاه فردوسی دوید! + تصاویربهره‌برداری از فاز دوم جلوخان آرامگاه فردوسی به زودی انجام می‌شود

فاز یک این پروژه در 3.2 هکتار و فاز دوم آن با 1.8 هکتار و هزینه تقریبی 16.5 میلیارد تومان انجام شده است. عملیات اجرایی فاز سه این پروژه نیز با مساحت 7 هکتار و اعتبار 8 میلیارد تومان آغاز شد. فاز سه پروژه جلوخان فردوسی در مهلت زمانی 130 روز، پایان بهمن ماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.

محمدرضا کلائی؛ شهردار مشهد در این مراسم اظهار داشت:  پروژه‌های پردیس، رودباره و پارک باستان‌شناسی معطل موافقت‌های لازم از سوی میراث فرهنگی است تا آرامگاه فردوسی و منطقه توس به مکانی با جذابیت‌های بالا تبدیل شود.

شهردار مشهدمقدس گفت: از دیگر خواسته‌های ما توجه به توس و تلاش برای ثبت جهانی آن است. در حال حاضر خراسان رضوی تیم کشتی‌ای با این نام دارد و کمپین‌های زیادی برای ثبت این اثر تاریخی شکل گرفته است، دوندگان بسیاری با این شعار بولوار شاهنامه را می‌دوند.

وی ادامه داد: درخواست داریم تا وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری این موضوع را بررسی کند زیرا منافع بسیاری را برای مشهد و کشور به همراه خواهد داشت.

علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در مراسم افتتاح فاز2 و آغاز عملیات اجرایی فاز3 جلوخان آرامگاه فردوسی اظهار داشت: اگر نقاط اختلافی هست باید حل کنیم تا این مکان تبدیل به محوطه‌ای مطلوب در مشهد شود و مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

وی گفت: با همه موضوعاتی که از سوی شهرداری مطرح شده است، موافقیم هر چه تصمیم بگیرند مورد تایید ما است.

لازم به یاداوری است این مراسم با حضور علی اصغر مونسان؛ وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، علیرضا رزم حسینی؛ استاندار خراسان رضوی، محمدرضا کلائی؛ شهردار مشهد، محمدهادی مهدی‌نیا؛ رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر مشهد، مسعود ریاضی؛ رئیس کمیسیون ویژه توسعه و عمران توس شورای شهر انجام شد. 

انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه مصادف با شهادت امام جعفر صادق (ع) تمامی بنا‌های تاریخی، موزه‌ها و محوطه‌های زیر مجموعه این اداره کل در شهرستان‌های مختلف استان تعطیل است.
امیر کرم زاده اصفهان افزود: از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه تمامی این اماکن آماده ارائه خدمات به گردشگران و دوستداران میراث فرهنگی خواهد بود.
استان اصفهان با پنج میلیون نفر جمعیت به‌عنوان قطب گردشگری جهان و ایران، بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده دارد که از میان آنها بیش از هزار و ۸۰۰ اثر ثبت ملی شدند.
هفت اثر از آثار تاریخی اصفهان به نام‌های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع و سه قنات به نام‌های وزوان، مزدآباد و مون به ثبت جهانی رسیده و کانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.

دیگر خبرها

  • از سند ثبت ملی مهارت لَردِه دوزی روستای بیابانک ثبت‌شده در فهرست میراث‌ فرهنگی ناملموس رونمایی شد
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • معرفی ریسباف محور طرح های سرمایه گذاری گردشگری اصفهان
  • نمایش ۵۹ شیء تاریخی به زودی در موزه‌های استان همدان
  • تقویم رویدادهای گردشگری کشور بوی گل و گلاب گرفت