Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@14:21:32 GMT

برپایی نمایشگاه خط گرافیگ در گالری تار و پود

تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۷۷۵۹

نمایشگاه آثار خط گرافیک "فرزاد حسن زاده" ساعت 5 بعد از ظهر روز جمعه 19 مهر در گالری تار و پود افتتاح می شود و تا دوم آبان پذیرای علاقمندان و هنردوستان است.

فرزاد حسن‌زاده که گواهینامه درجه 2 هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت و از 20 سال پیش تدریس رشته گرافیک را در دانشگاه های گوناگونی آغاز کرده است در خصوص برگزاری این نمایشگاه به ایسنا گفت: از زمان ابداع خط و نوشتار، تنها یک کاربرد برای آن متصور بوده ایم و آن انتقال مفاهیم و اندیشه هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن زاده در عین حال اضافه کرد: اما خط برای من دیگر چنین کاربردی ندارد و عنصری متشکل شده از الف های راست قامت و انحناها و نقطه هایی است که در کنار هم، سطوح ترکیب بندی شده ای را به وجود می آورد.

وی که اعتقاد دارد خط دیگر رسانه ای برای درک مطلب نیست، افزود: خط عنصری است که حس زیبایی شناسی بیننده را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث ایجاد لذت و سرخوشی در وی می شود.

این عضو انجمن طراحان گرافیک ایران و عضو هیات مدیره انجمن هنرهای تجسمی فارس ادامه داد: بسیاری از آثار امروزه چون دریای ژرفی هستند که برای فهم آن باید به لایه های عمیق تر آن رسوخ کرد، اما آثار این نمایشگاه یک لایه ای است و ژرفایی برای درک آن وجود ندارد.

حسن زاده با اشاره به این که در روزگار ما تمامی مفاهیم و کانسپت ها نخ نما می شوند، گفت: همواره تلاش داشته ام که تنها از طریق همین لایه سطحی، زیبایی و سرخوشی را به مخاطبان تقدیم کنم.

این هنرمند که تاکنون 27 نمایشگاه انفرادی و جمعی در ایران، امارات، آمریکا، انگلستان و روسیه برگزار کرده است، ادامه داد: خط بکار رفته در بیشتر آثار نمایشگاه "خط افراز" بوده که تلفیقی آزادانه از خط کوفی و ثلث است و حدود 20 سال از خلق آن می گذرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۷۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه توانمندی‌های ارتش در گچساران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، جانشین فرمانده تیپ ۳۷ زرهی شیهید عطریان نزاجا گفت: در این نمایشگاه گوشه‌ای از ادوات و تجهیزات ارتش جمهوری اسبلامی ایران در معرض دید قرار گرفته است.
سرهنگ قربانی افزود: در این نمایشگاه انواع سلاح‌های سبک و سنگین، دوربین‌های دید در شب، تجهیزات الکترونیک و انواع موشک به نمایش گذاشته شده است.
وی اضافه کرد: این نمایشگاه تا ۶ اردیبهشت در دو نوبت صبح و عصر در محل برپایی اجلاسیه شهدای ارتش استان واقع در سالن آموزش و پرورش دایر است.
اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش استان روز پنجشنبه ۶ اردیبهشت با حضور فرمانده کل ارتش در گچساران برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • برپایی نمایشگاه آثار شهید مطهری در ارومیه
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • سومین پالت از تریلوژی رنگ افتتاح می‌شود
  • برپایی نمایشگاه نقاشی بهاران در بهار در نیشابور
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های ارتش در گچساران