Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به بازدید خود از سه مرز غربی کشور، گفت: در این بازدید‌ها با مردم و مسئولان صحبت شد و مشکلات را بررسی کردیم. خوشبختانه تمام مسئولیت‌هایی که مرتبط به ایران است، به خوبی انجام شده است. امسال بیش از سه برابر نسبت به سال قبل از مرز خارج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واعظی با بیان اینکه سال قبل حدود ۵۵ هزار نفر از مرز مهران خارج شدند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۸۰ هزار نفر از مرز ایران به خاک عراق تردد کردند. همچنین سال قبل از مرز شلمچه حدود ۳۰ هزار نفر از کشور خارج شدند؛ اما امروز بیش از ۱۱۰ هزار نفر از این مرز به کشور عراق عزیمت کردند.

او با اشاره به ضرورت آمادگی بالا برای کنترل و هدایت حجم تردد از جمعیت برای خروج از کشور، گفت: خوشبختانه بستر‌های لازم برای مدیریت این حجم از سفر برای حضور در پیاده روی اربعین فراهم شده است؛ چرا که از ماه‌های قبل مسئولان استانی و ملی در کنار نهاد‌هایی همچون نیروی انتظامی، شرایط را به خوبی مهیا کردند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیا اینکه بخش مهمی از این مدیریت را باید به نام مردم در استان‌های مرزی نوشت، گفت: مردم عزیز با افتخار و انگیزه مضاعفی به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

واعظی درباره مشکلات مرز‌ها اظهار کرد: متاسفانه برخی از زائران در مسیر بازگشت از عراق به ایران با مشکل حمل و نقل بودند، چرا‌که طرف عراقی امکانات مناسبی را در حوزه حمل و نقل برای زائران در نظر نگرفته است؛ همچنین زائرانی که از مرز چذابه و شلمچه عبور کرده بودند، ساعت‌ها در خاک عراق منتظر اتوبوس، مینی بوس یا اتومبیل بودند.

او درباره خدمات رسانی در مرز‌های ایران گفت: در حال حاضر هرچه به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم حجم جمعیت بیشتر می‌شود. اکنون نزدیک به سه میلیون نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند و در ۷۲ ساعت گذشته، تعداد ثبت نام در این سامانه افزایش یافته است.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: خدمات‌رسانی ایران به خوبی در حال انجام است، اما نمی‌توانیم به دولت عراق دستور خدمت‌رسانی بهتر به ایرانیان را داشته باشند، چرا که این کشور ظرفیت خدمت‌رسانی به چنین جمعیتی را ندارد.

او درباره برنامه‌های ایران برای رفع مشکلات موجود، گفت: قصد داریم که از دولت عراق اجازه تردد ۱۵۰ اتوبوس یا مینی بوس از مرز چذابه عبور را بگیریم تا در عراق به زائران ایرانی خدمت رسانی کند؛ تاکنون وزارت خارجه و وزارت کشور در تلاش بودند این مهم را انجام دهند، اما هنوز طرف عراق این اجازه را نداده است؛ زیرا آن‌ها اصول و قوانینی دارند و نمی‌توانیم آن‌ها را نسبت به انجام این کار مجبور کنیم، با‌ای حال تمام تلاش خود را برای برطرف کردن مشکلات زائران انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی اربعین حسینی محمود واعظی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۸۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند

روزنامه ترکیه گزارش داد که ترکیه ممکن است برای برنامه دفاعی خود علیه حزب کارگران کردستان، پ ک ک، در کردستان عراق، سامانه دفاع هوایی پیشرفته اس-۴۰۰ روسیه خود را در مرز عراق مستقر کند.

بر اساس این گزارش، اس-۴۰۰‌های ترکیه ممکن است در مرز مستقر شوند، به این معنی که در برابر پهپاد‌هایی که ادعا می‌شود توسط پ‌ک‌ک خریداری شده، دفاع خواهد کرد.

این گزارش می‌افزاید که این اولین استقرار عملیاتی این سامانه موشکی از زمان دریافت آن در سال ۲۰۱۹ است.

قرارداد روسیه و ترکیه برای اس-۴۰۰ حدود ۲.۵ میلیارد دلار برای ترکیه هزینه داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • بستر مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها برای خیران فراهم شود
  • بیشترین نگرانی ما در اربعین کمبود ناوگان حمل و نقل است
  • بررسی موضوع تسهیل صادرات محصولات کشاورزی به عراق
  • ترکیه اس-۴۰۰ را در مرز عراق مستقر می‌کند
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد