Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ رضا رجب‌زاده عصر پنجشنبه در جشنواره دستاوردها و توانمندی‌های روستایی و عشایری خراسان شمالی که در روستای تیمورتاش بجنورد برگزار شد، اظهار داشت: این اقدام موجب ارزش افزوده دسترنج باغدار شده و آنان می توانند پول سردخانه را در آینده پرداخت کنند.

وی با اشاره به صدور محصول انگور خراسان شمالی به نام دیگر استانها، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امکان نگهداری محصول انگور به صورت تازه در استان نیست کشاورزان در فصل برداشت تمام محصول خود را به بازار عرضه می‌کنند که همین امر باعث کاهش قیمت آن و تضرر کشاورز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استان خراسان شمالی جایگاه پنجم کشور از نظر سطح تاکستان ها و رده دهم از حیث میزان تولید انگور را در میان استان های کشور دارد.

برآورد می شود امسال ۱۷۵ هزار تن انواع انگور از سطح ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار تاکستان خراسان شمالی برداشت شود.

معاون عمرانی استاندار خراسان شمالی با اشاره به حمایت ۱۰۰ درصدی دولت از تشکیل تعاونی های روستایی برای پیشرفت و آبادانی روستاها، خواستار تلاش جدی دهیاران و شوراهای اسلامی برای فعال سازی تعاونی های روستایی شد و گفت: در صورت نیاز حمایت های لازم در حوزه تاسیس صنایع تبدیلی و بسته بندی صورت می‌گیرد تا محصولات خراسان شمالی با فرایند بهتر و ماندگاری بیشتر وارد بازار شود.
رجب زاده از کشاورزان خراسان شمالی خواست از این فرصت‌ها بهترین بهره برداری را بکنند تا در سال‌های بعد نیز با مشکلات عدم خرید محصول و یا ارزانی آن مواجه نشوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی از راهکارهای موجود برای حل مشکلات تولید در روستاها را تشکیل اتحادیه و شرکتهای تعاونی با کمک و مشارکت همه روستاییان دانست و گفت: دولت نیز تسهیلات ارزان قیمت با شرایط ضمانت آسان در اختیار آنها قرار می دهد تا مردم خودشان نسبت به تولید و عرضه به بازار در زمان مناسب اقدام کنند.
رجب زاده یادآور شد: در دولت تدبیر و امید سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی مصوب شده که بر این اساس در سال گذشته به عنوان اولین استان این اعتبارات را جذب کردیم. 

در این جشنواره که در روستای تیمورتاش در مسیر جاده قدیم بدرانلوی بجنورد برگزار شد علاوه بر اجرای بازی های بومی و محلی، کشاورزان، باغداران و فعالان صنایع دستی روستایی، تولیدات و محصولات کشاورزی حوزه روستایی را در ۳۰ غرفه در معرض دید علاقه مندان قرار دادند.

همچنین در محل روستای تیمورتاش بجنورد ۳۰ راس اسب اصیل ترکمن پرورش یافته در استان به نمایش گذاشته شد که فردا نیز ۱۰۰ راس اسب دیگر به نمایش درمی‌آید.

ط/۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد جشنواره استانی توسعه روستایی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۸۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید

ایسنا/خوزستان مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان از خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم ‌از کشاورزان استان خبر داد.

امید جهان نژادیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره اینکه فصل خرید تضمینی گندم استان از ۲۰ فروردین ماه سال جاری آغاز شد، اظهار کرد: عملیات خرید محصول گندم از شهرستان هندیجان آغاز شد و تا به امروز بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی خریداری شده است.

وی با بیان اینکه عملیات برداشت و خرید در اکثر شهرهای خوزستان آغاز شده است، افزود: در حال حاضر وارد پیک خرید شده‌ایم و روزانه بیش از ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

جهان نژادیان با اشاره به آمادگی کامل اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان جهت خرید محصول گندمکاران ادامه داد: در سال جاری ۱۰۳ مرکز ویژه خرید گندم آماده است تا مانند سال‌های گذشته تا دانه آخر گندم کشاورزان استان را دریافت کند.

وی یادآور شد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • محورهای مواصلاتی،متحمل بیشترین خسارت سیل در خراسان جنوبی
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی
  • خون شریک ۲ روانه بازار نشر شد
  • مدیر عامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی معرفی شد
  • سرمایه گذاری دو هزار میلیاردی درشهرستان گرمه
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها