Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@06:29:32 GMT

روایت رسانه های چین از حضور زنان در ورزشگاه آزادی

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۱۹۱۶۰

روایت رسانه های چین از حضور زنان در ورزشگاه آزادی

تارنمای یی سی چین روز جمعه گزارش کرد برای نخستین بار زنان ایرانی توانستند در این ورزشگاه و از نزدیک یک دیدار بین تیم های ملی فوتبال ایران و کامبوج را تماشا کنند.

این گزارش خاطر نشان می کند مردم ایران از جمله زنان این کشور به طور کلی به ورزش های همگانی از جمله والیبال، فوتبال و بسکتبال علاقه زیادی دارند و از نزدیک مسابقات را دنبال می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری شینهوا هم گزارش کرده است نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از زنان ایران توانستند برای ورود به آزادی و تماشای این مسابقه بلیت خریداری کنند.

این ورزشگاه بنا به این گزارش می تواند ۱۰۰ هزار نفر را در خود جای دهد و اولین ورود زنان در این ورزشگاه بسیار پرشور بوده است و انتظار می رود این شرایط در آینده نیز ادامه یابد و زنان در ورزشگاه حضور پررنگ تری داشته باشند.

تلویزیون مرکزی چین هم در گزارشی آورده است حضور زنان و تشویق های آنها برای بازیکنان ایرانی نیز روحیه بخش است و البته این باعث می شود تا جو ورزشگاه نیز ایده آل تر شود.

گزارش حاکی است ایران تحت فشار فیفا دست به چنین کاری نزده است بلکه مدت ها است دولت ایران بر روی این موضوع کار می کند و پس از هماهنگی میان نهادهای مختلف این تصمیم گرفته شده است.

روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست هنگ کنگ هم حضور زنان ایرانی در ورزشگاه را تاریخی توصیف کرده و افزوده است که آنها بتدریج دسترسی بیشتری به ورزشگاه ها خواهند داشت.

این گزارش می افزاید در طول چند دهه گذشته بندرت زنان ایرانی در ورزشگاه ها حضور یافته اند اما به مرور زمان ایران به دنبال برطرف کردن این محدودیت ها است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فوتبال ورزشگاه آزادی کامبوج ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۱۹۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مهر، این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • اتفاق عجیب در فوتبال ابران؛ ورثه سرمربی، شاکی جدید تیم شد!
  • شکایت عجیب از باشگاه ایرانی: ورثه یک سرمربی!
  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • رسانه‌های بیگانه چگونه زنان را عامل رسیدن به اهداف خود می کنند؟
  • تداوم مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • ادامه مداخله جویی واشنگتن؛ کاخ سفید خواستار آزادی خواننده رپ ایرانی شد
  • تصمیم مهم باشگاه رم دربارهی آینده سردار آزمون
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • شرط رم برای خرید سردار آزمون
  • باشگاه رم: سردار آزمون فقط به این شرط می‌ماند!