Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:43:20 GMT

اخلاق و ادب ،حلقه گمشده امروز جامعه است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۰۳۹۹

اخلاق و ادب ،حلقه گمشده امروز جامعه است

عباس ملازینلی پنجشنبه شب در دومین گردهمایی شعرای استان افزود: به عنوان یک شهروند از شعرا درخواست دارم فضای گسترده‌تری را ایجاد کنید تا خوانش شعر در بین مردم بیشتر شود چرا که شعر اثربخشی بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: شعر باعث فرهیختگی طبع و متانت کلام می‌شود، لذا هرچه بیشتر با مردم به اشتراک گذاشته شود انسان‌هایی با اخلاق خواهیم داشت و اگر فرهنگ و هنر در  درون جامعه گسترش یابد بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد البته شعرا باید اول بررسی کنند آیا سروده‌هایشان توانسته بر آنها  اثرگذار و کاربردی باشد، در این صورت شعری که برآمده از جان انسان باشد قطعا اثر بخشی بیشتری از هنرهای دیگر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد گفت: متاسفانه در آمارهای اعلام شده وضعیت مطالعه در جامعه مطلوب نیست لذا از شما شاعران  درخواست داریم به گونه ای عمل کنید شعری که در لابه‌لای کتاب‌ها محبوس شده است تا آحاد مردم بتوانند از این اندیشه زلال و پاک استفاده کنند.

ملازینلی از افتتاح خانه فرخی یزدی در آینده خبر داد و اظهارداشت: موزه فرخی با اقدامات انجام شده راه‌اندازی می‌شود، لذا این محل بهترین مکان برای برگزاری شب شعر و گردهمایی مردمی است تا با حضور شهروندان نسبت به ایجاد علاقه در آنها اقدام کرد و علاوه بر آن آماده همکاری با شاعران در استفاده هرچه بیشتر اقشار مختلف از شعر و 

گردهمایی‌های مردمی در میدان‌ها و مجالس هستیم.

همچنین حجت الاسلام زکریا اخلاقی از شاعران یزدی در این گردهمایی با اشاره به اینکه اهل بیت (ع) نیز به شعر علاقه‌مند بوده و شعر از منزلت ویژه‌ای‌ نزد آنها برخوردار بود  افزود:  توجه ائمه به شعر جایگاه والای آن را می‌رساند، زیبنده است با استفاده از شعر در جهت گسترش فرهنگ ناب اسلامی بیشتر تلاش کرد.

همچنین سید محمود الهامبخش، دیگر شاعر یزدی گفت: نقدپذیری از جمله مواردی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد، باید افتخار کنیم اشکالات اشعار ما را بیان کنند و باعث می‌شود اشعاری قوی‌تر داشته باشیم.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد تاکنون ۴۸ انجمن شعر و ادب که در مناطق مختلف این استان فعالیت داشتند، با مراجعه به اداره شهرستان‌ها نسبت به ثبت در سامانه اقدام و کد دریافت کردند.

مجید جوادیان زاده افزود: این انجمن‌ها شناسه دارند، و عمدتا انجمن‌های محلی و خانوادگی هستند که با این اقدام می‌توانیم علاقه‌مندان را هدایت کنیم تا در نزدیک‌ترین محل زندگی خود از این انجمن‌ها بهره ببرند و این روند ادامه دارد.

وی ادامه داد: در استان از گذشته تاکنون شاعران زیادی فعالیت داشتند و در سال‌های اخیر از لحاظ تعداد بسیار بیشتر شدند و موجی از علاقه به شعر به وجود آمده است، اما انجمن‌ها گمنام ماندند و علی رغم فعالیت‌های بسیار اثرگذاری که داشتند هیچ گونه مشخصات و آماری از آنها وجود نداشت لذا از سال گذشته ثبت انجمن‌های ادبی و فرهنگی در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان‌ها قرار گرفت و نسبت به ثبت انجمن‌های پراکنده اقدام شد.

در این گردهمایی که به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد و انجمن یادداشت نو و تعدادی از انجمن‌های شعر استان برگزار شد،  خوانش شعر توسط تعدادی از شعرای استان ، شاهنامه خوانی دختران نوجوان، سرود خوانی و مرثیه سرایی و همچنین تجلیل از  ۴۰ شاعر برتر استان از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

۷۵۳۷ / ۲۰۴۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی یزد شعر و ادب فارسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!

روزنامه اعتماد از افزایش ۴۰ درصدی بودجه جامعه‌المصطفی خبر داده و آن را بیشتر از دانشگاه علامه طباطبایی و علم و صنعت برآورد کرده است.

جامعه‌المصطفی العالمیه، یکی دیگر از نهاد‌های مذهبی است که ردیف بودجه مستقلی دارد. این نهاد، در سال ۱۴۰۲، رقمی معادل یک هزار و ۱۷ میلیارد تومان بودجه مصوب داشته است؛ برای سال جاری، دولت پیشنهاد کرده تا یک هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان دراختیار این نهاد مذهبی قرار بگیرد.

در همین حال ۲۰۰ میلیارد تومان هم بودجه اختصاصی پیشنهاد شده است که سرجمع می‌شود ۴۰ درصد افزایش بودجه برای سال ۱۴۰۳.

tags # بودجه 1403 سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • فیلم| اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌
  • ارتقا دانشی و عملیاتی در حوزه اخلاق نیاز جامعه امروز است
  • غزه امروز دایره المعارف پرآوازه بی‌اخلاقی‌های غرب است
  • فیلم/ اعزام بالگرد برای یافتن دختر گمشده در کلاله‌
  • برای تحقق هرچه بیشتر عدالت اجتماعی در کشور چه باید کرد؟
  • اثرگذاری فرهنگی اساتید در دانشگاه آزاد بیشتر می‌شود
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • افزایش بهره‌وری اوقاف یعنی موفقیت در گستراندن خیرات در کشور
  • خودکشی پزشکان ایرانی در مرز هشدار؛ مشکل کجاست؟