Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@06:02:49 GMT

افتتاح یک نمایش آیینی در تهران

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۰۶۸۵

افتتاح یک نمایش آیینی در تهران

نمایش آیینی ـ میدانی «تنهاتراز مسیح» شب گذشته ، هجدهم مهر ماه در بوستان ولایت افتتاح شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی نمایش، نمایش «تنهاتر از مسیح» به کارگردانی حسن بزرا و تهیه کنندگی علی اسماعیلی شب گذشته، هجدهم مهر ماه اجرایش را با حضور تعدادی از مسئولان و مخاطبان در بوستان ولایت آغاز کرد.

مهدی چمران، رئیس سابق شورای اسلامی شهر تهران و عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب، حاج رحیم احمدی روشن پدر شهید احمدی روشن و برخی از مسئولان ارتش جمهوری اسلامی ایران در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاج رحیم احمدی روشن در مراسم افتتاحیه نمایش در سخنانی گفت: بهتر این بود که این نمایش در منطقهای از خاک عراق بین نجف و کربلا هر سال برگزار شود اما متأسفانه به دلیل مشکلات مالی این اتفاق نیافتاده و به چند اجرا در تهران و بوستان ولایت ختم شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه برپایی این مجالس برای آقااباعبدالله به زمینه سازی ظهور موعود ختم شود، ادامه داد: نخستین سوگواره ها برای امام حسین ابتدا در دوره آل بویه و بعد زمان صفاریان ، زندیان و سپس قاجاریان برگزار شد. در زمان پهلویها سوگواری در حال کمرنگ شدن بود به طوریکه مردم در منگنه و در بیقولهها عزاداری می کردند.

پدر شهید احمدی روشن گفت: خوشحالم که به وسیله نظام جمهوری اسلامی ایران مظلومیت آقا اباعبدالله و رشادتهایشان از مرزهای ایران فراتر رفته یک زمان ما از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا تحت فشار بودیم اما حالا خوشبختانه شرایط تغییر کرده است و اربعین حسینی نیز از مرزهای ایران و عراق فراتر رفته است.

پس از آن سانس نخست مراسم افتتاحیه نمایش با حضور مردم در بوستان ولایت اجرا شد.

دراین نمایش بیش از ۱۵۰ هنرور و بازیگر تئاتر فعال هستند و قرار است هر شب در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱ در دو سانس پذیرای هزاران نفر از تماشاگران مردمی در بوستان ولایت (تهران) باشد.

سایر عوامل اصلی نمایش عبارتند از: طراح صحنه و دکور: آنه محمدایری، طراح نور: عباس رحمانی‌پور،طراح جلوه‌های ویژه میدانی: رضاترکمان،مدیرتولید: نادرقنبری،مجری صدا: علی بیرنگ،مدیراجرایی: امیرحسین طهرانی.

این نمایش بامشارکت؛ارتش جمهوری اسلامی،سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وشهرداری تهران ازتاریخ ۱۷ مهرماه لغایت ۶ آبانماه هرشب دربوستان ولایت شهر تهران اجرا می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نمایش آیینی سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۰۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم

 به نقل از شهرداری قم، سید مجتبی سبحانی ثابت در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در سال نخست دوره ششم شورای اسلامی شهر قم، سیاست‌گذاری‌ها و اهداف تعیین شد و مطابق این سیاست‌ها در حال حرکتیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری قم متناسب با این سیاست‌ها تعیین می‌شود، افزود: در زمینه آتش‌نشانی و سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آتش‌نشانی که با جان شهروندان در ارتباط است، پیگیری‌های مطلوبی شده و فرایند‌ها در زمینه تسریع خدمات به شهروندان انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با تأکید بر اینکه کیفی سازی و ابنیه‌سازی فضای سبز در دستور کار این کمسیون قرار دارد، تصریح کرد: سیستم آبیاری و کاشت درختان مثمر در بوستان‌های سطح شهر در حال پیگیری است و بودجه لازم برای توسعه زیرساخت‌ها در بوستان‌ها مثل تقویت مجموعه‌های فرهنگی که فعالیت دارند، تعریف و پیش‌بینی‌شده است.

سبحانی ثابت با اشاره به اهمیت حراست از باغ‌های شهر قم ادامه داد: در راستای حفظ تمام باغ‌های سطح شهر درخواست تدوین شناسنامه داده شده است.

وی با بیان اینکه دفن شهیدان گمنام در بوستان‌های شهری بسیار اثرگذار بوده، اضافه کرد: به‌منظور حفظ هویت فرهنگی شهر در بوستان‌ها، پنج نقطه از سطح شهر شناسایی و شهیدان گمنام در این پنج نقطه دفن شدند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با اشاره به پروژه نقاط آب‌گرفتگی در سطح شهر عنوان کرد: در ابتدا بیش از ۲۵ نقطه در هر منطقه شهر، درگیر معضل آب‌گرفتگی بودند که پس از شناسایی،۸۰ درصد از این نقاط رفع شد.

سبحانی ثابت معیشت مردم را از اهم موضوعات دانست و گفت: سیاست‌گذاری‌های خوبی در سازمان میادین و تره‌بار شهرداری قم در حال انجام است تا بتوانیم در بازار‌ها وارد شویم و در شکست نرخ قیمت‌ها تأثیرگذار باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تکذیب قطع درختان در بوستان ستارخان تهران
  • «زنده باد درخت» بر روی بیلبورد‌های پایتخت
  • همراهی بیلبورد‌های پایتخت با هفته زمین پاک
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • ۵ بوستان مهم تهران پذیرای ویژه تهرانی‌ها بود
  • سی و پنج سال پیش دچار جادوی تئاتر شدم/شمع شب چراغ روشن شد
  • افتتاح سایت غرفه ایران در بینال ونیز
  • نمایش دستاوردهای جهاددانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران