Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@13:59:47 GMT

آمريکا به ما خيانت کرد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۱۵۰۸

آمريکا به ما خيانت کرد

خبرگزاری آریا- رئیس شورای دموکراتیک سوریه می گوید با وجود خیانتی که به آنها شده است هنوز به ارزش‌های آمریکایی باور دارند.
به گزارش خبرگزاری آریا، الهام احمد، از رؤسای شورای دموکراتیک سوریه، در گزارشی در پایگاه اینترنتی واشنگتن پست نوشت: ما پا به پای آمریکایی‌ها جنگیدیم، اکنون آن‌ها به ما خیانت کرده اند و ما را به حال خود رها کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


احمد در این گزارش نوشت: شورای دموکراتیک سوریه، که من نماینده آن هستم، متحد ائتلاف در سوریه است. رابطه ما با آمریکا سال 2014، بعد از نبرد کوبانی آغاز شد؛ من یکی از طرفداران اصلی حفظ و بهبود رابطه سوری‌ها و آمریکایی‌ها بودم. افرادی که در این باره تردید داشتند به من هشدار دادند: ”آمریکا هیچ دوستی ندارد، فقط منافع دارد. “، اما این سخنان را به عنوان احساسات ضدآمریکایی که دشمنان سر می‌دادند، رد کردم. اکنون سخنان آن افراد بدبین درست از آب درآمده است. من اشتباه می‌کردم.
نیرو‌های سوریه دموکراتیک که سال 2015 تاسیس شد، ائتلافی از گروه‌های عرب، کرد و ترکمن است که برای سوریه سکولار، دموکراتیک و تمرکز زدایی شده مبارزه می‌کنند.
نیرو‌های داعش ما را دشمن قسم خورده خود می‌دانند. با این همه، داعش از حضور خود در سوریه و خلائی که ترکیه ایجاد کرد، برای گسترش دامنه فعالیت‌های تروریستی خود به اروپا و آمریکا استفاده کرد. این گروه از اسلحه و منابع قابل توجه خود برای ایجاد یک کشور افراطی استفاده کرد.
‎آمریکا همیشه با ما مانند یک شریک تمام عیار رفتار نکرده است؛ آمریکا از گوش دادن به نگرانی‌های ما درباره مداخله ترکیه خودداری کرد و ما را در گفتگو‌ها درباره آینده سوریه که با میانجیگری سازمان ملل برگزار شد، شرکت نداد. مقامات آمریکایی به ما گفتند استحکامات دفاعی مان را در مرز ترکیه نابود کنیم و تسلیحات سنگین و جنگجویانمان را (از مرز) عقب بکشیم. در حالی که این اقدام، خانواده‌ها و کودکانمان را در معرض خطر ترکیه قرار می‌داد، آمریکا قول داد امنیت مرز را حفظ خواهد کرد. ما خود را موظف به انجام این کار دانستیم، چرا که خواهان صلح با ترکیه هستیم و اعتماد داشتیم که آمریکا به تعهدات خود عمل می‌کند.
فداکاری‌هایی که کردیم، فقط خدمت به مردم خودمان نبود، بلکه خدمتی به آمریکا، اروپا هم بود، که با تهدید واقعی و موجود ناشی از تروریسم رو به رو بود. ما انتظار داشتیم تعهد و فداکاری مان با مهربانی جبران شود.
در عوض، اکنون به ما خیانت شده است. رئیس جمهور ترامپ دستور داده است نظامیان آمریکایی از خاک ما خارج شوند، و ما را در معرض هجوم نظامیان ترکیه قرار دهند؛ نظامیانی که هدفشان نابودی ماست. تصمیم آمریکا نه تنها جان هزاران نفر را به خطر می‌اندازد، بلکه احتمال ظهور دوباره تهدید تروریسم جهانی را که به همراه آمریکا و متحدانش، آن همه برای شکست آن تلاش کردیم، افزایش می‌دهد. هزاران جنگجوی داعش در بازداشت ما هستند. نگهبانی از آن‌ها مستلزم منابع و امکانات عظیمی است. اکنون که ما مجبور به دفاع در برابر هجوم ترکیه هستیم، چاره‌ای جز این نداریم که از نیروهایمان که از زندانیان داعش نگهبانی می‌کنند، برای (دفاع در برابر هجوم ترکیه) استفاده کنیم. بسیاری از آن‌ها (زندانیان) گذرنامه کشور‌های اروپایی دارند و فرارشان خطری شدید برای اروپا و سایر مناطق جهان به همراه خواهد داشت. این یک تهدید نیست، صرفاً یک واقعیت است - ما نمی‌توانیم هم در برابر ترکیه (از خود) دفاع کنیم و هم امنیت زندانیان داعش را حفظ کنیم. ما باید مردم خود را در اولویت قرار دهیم. این وظیفه ماست.
ما به قدرت نظامی ترکیه اذعان می‌کنیم. اما عزم و اراده قوی و اعتماد به نفس داریم. اکنون که در معرض حمله قرار داریم، همگی - از جمله خود من- اسلحه به دست می‌گیریم و تا پایان مبارزه می‌کنیم. دفاع از خود حق ماست. ما یک ارتش دفاعی توانمند هستیم که میلیون‌ها طرفدار دارد. همچنین ما از صد‌ها هزار نفری که عضو اقلیت‌های آزار دیده کرد، آشوری، مسیحی، و ایزدی هستند حفاظت خواهیم کرد.
ما ترجیح می‌دهیم راه صلح را دنبال کنیم. هنوز امکان جلوگیری از درگیری بین ترکیه و شمال شرق سوریه، و عواقب جهانی وخیمی که به دنبال خواهد داشت، وجود دارد. اما موفقیت، مستلزم همکاری فعالانه آمریکا و جامعه بین المللی است. این امر مستلزم سه شرط است: تسهیل حل و فصل اختلافاتمان با ترکیه به گونه‌ای که بتوانیم همزیستی مسالمت آمیز به عنوان همسایه داشته باشیم؛ مشارکت دادن ما در گفتگو‌های صلح به رهبری سازمان ملل به طوری که بتوانیم به یک آینده سیاسی قابل قبول برای کل سوریه دست یابیم؛ و بحث‌های بدون تعلل درباره زندانیان داعش که در بازداشت ما هستند به منظور یافتن پاسخی امن و پایدار درباره نحوه رسیدگی به آنها.
با وجود خیانتی که به ما شده است، ما هنوز به ارزش‌های آمریکا و دوستان واقعی نظامی آمریکایی مان باور داریم؛ نظامیانی که شانه به شانه جنگجویان ما بودند و برداشت‌های گسترده‌ای که اینجا درباره آمریکا وجود داشت، تغییر دادند. ما دیدیم که بسیاری از آن‌ها چقدر از شنیدن خبر خروج (نظامیان آمریکایی از سوریه) و اینکه آمریکا چطور راه را برای هجوم ترکیه باز کرده است، ناراحت شدند.
امیدواریم اعتمادمان به ارزش‌های اساسی آمریکا نابجا نباشد. ما آماده ایم نقش خود را برای دستیابی به پیشرفت در جهت صلح با ترکیه، صلح در سوریه و راه حلی پایدار درباره زندانیان داعش ایفا کنیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: آمریکا خیانت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۱۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «انجو کچلی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که سفر «رجب طیب اردوغان» رییس‌جمهور ترکیه به آمریکا که برای ۹ ماه «می» برنامه‌ریزی‌شده بوده، به تعویق افتاده و در تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت‌تر باشد، انجام خواهد شد.

وی دراین‌باره گفت: سفر رییس‌جمهور ما به ایالات متحده، که برای ۹ می برنامه ریزی شده بود، به دلیل ناسازگاری برنامه ها به تاریخ دیگری که برای هر دو طرف راحت تر است، به تعویق افتاده است. گفتگوی سطح بالا بین ترکیه و ایالات متحده برای آماده‌سازی این سفر ادامه خواهد داشت.

پیش از این رسانه های ترکیه و غربی به نقل از منابعی در آنکارا از تعویق این سفر خبر داده بودند.

کد خبر 6089562

دیگر خبرها

  • چرا بایدن حاضر نشد با اردوغان دیدار کند؟
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو
  • واکنش کاربران ایرانی به خیانت اردن
  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • سفر اردوغان به آمریکا به تعویق افتاد
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • شورای روابط اسلامی‌-آمریکایی: بایدن به روح ملت خیانت کرد
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه