Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:16:16 GMT

محل دفن زباله‎‌ها در خلخال ساماندهی شد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۱۵۳۳

محل دفن زباله‎‌ها در خلخال ساماندهی شد

صلاح‌الدین برزگر روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بدنبال درخواست‌های شورای سلامت و امنیت غذایی و همچنین کارگروه مدیریت پسماند این شهرستان مبنی بر ساماندهی و پوشش مناسب زباله‌ها در محل فعلی دفن زباله‌های این شهر تا زمان راه‌اندازی محل جدید ، شهرداری با بکارگیری امکانات و ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی خود اقدام به پوشش مناسب زباله‌ها با خاک و پیشگیری از پراکندگی آن به اطراف کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: اقدام اخیر شهرداری خلخال مورد تایید اداره حفاظت محیط‌زیست و دانشکده علوم پزشکی قرار گرفته و در این طرح علاوه بر استفاده از خاک اطراف سایت زباله‌ها ، از ظرفیت کاری پیمانکاران مجری طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی با تخلیه نخاله‌های ساختمانی بر روی انباشت زباله‌های شهری استفاده شده است.

برزگر افزود: ساماندهی محل دفن زباله‌های این شهر با استفاده از پوشش خاک در منطقه کرنو و در مجاورت مناطق مسکونی و بیمارستان این شهر موقتی بوده و تا زمان آماده شدن محل جدید در محلی دور از شهر ، پوشش روزانه زباله‌ها با هدف پیشگیری از پراکندگی زباله‌ها به مناطق اطراف و آلودگی‌های زیست‌محیطی ادامه خواهد داشت.

سرپرست شهرداری خلخال همچنین گفت: با اجرای این طرح هم‌اکنون از آلودگی‌های زیست‌محیطی ناشی از سوزاندن زباله‌ها و همچنین پراکندگی صدها تن زباله سبک به اطرف پیشگیری شده و این امر موجبات رضایت‌مندی شهروندان خلخال و اهالی روستای علی‌آباد در مجاور محل دفن زباله‌ها شده است.

او با بیان اینکه مقدمات کار برای راه‌اندازی سایت جدید زباله‌های خلخال در حال فراهم شدن است، اظهار داشت: علاوه بر انتقال روزانه بیش از ۷۰ تن زباله به محل ، زباله‌های روستاهای بزرگ مجاور این شهر نیز به سایت دفن زباله‌های کرنو انتقال می‌یابد.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی خلخال دفع زباله سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۱۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

محمد رضا علیپور آزاد در بررسی مشکلات پسماند شهری با بیان اینکه ۷۰ درصد از زباله‌های تولیدی "تر" و ۳۰ درصد آن "خشک" است گفت: با توجه به اثرات مخرب پسماند بر سلامت انسان و محیط زیست و پرهیز از اسراف ضروری است شهروندان علاوه بر کاهش استفاده از تولیدات و فراورده‌های پلاستیکی از جمله نایلون و ظروف زباله های‌تر و خشک را در مبدا جداسازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پاکسازی حاشیه پلیس راه رزن از زباله
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • نقشه پراکندگی نیروهای مقاومت از یمن تا فلسطین
  • آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌ گرد‌ها
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • دستگیری قاتل در پوشش زباله گرد در لرستان
  • چرخه مدیریت پسماند گیلان با احداث زباله سوز تکمیل می شود
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی