Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا از نقطه صفر مرزی شلمچه ، علاوه بر موج سنگین زائران ایرانی که از شهرهای مختلف کشور به عشق آقا اباعبدالله الحسین (ع) خود را به این گذرگاه مرزی رسانده اند ، زائران خارجی از کشورهای آذربایجان ، ترکیه، افغانستان، پاکستان، روسیه و بنگلادش نیز برای سفر به عتبات عالیات راهی این گذرگاه مرزی شده اند که زائران کشور آذربایجان بیشترین تعداد را شامل می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعدادی از زائران آذربایجان در حالیکه پرچم کشور آذربایجان را با خود حمل می کردند در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشتند: عشق به امام حسین (ع) جهانی شده است و حرکت اربعین ابعاد جهانی به خود گرفته است.

آنان افزودند: بسیاری از شیعیان کشور آذربایجان همه ساله در ایام اربعین به عشق امام حسین (ع) راهی ایران می شوند تا در کنار دیگر عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) از سراسر جهان در این همایش بزرگ شرکت کنند.

ارادتمندان به آقا اباعبدالله الحسین (ع) از کشور آذربایجان همچنین با حضور در موکب های مستقر در مرز شلمچه در کنار دیگر زائران به سوگواری و عزاداری پرداختند.

به گزارش ایرنا مرز شلمچه تنها گذرگاه اختصاص یافته به زائران خارجی است که از اول ماه صفر تاکنون میزبان زائرانی از کشورهای مختلف جهان بوده است.

به گفته مهدی محمودی مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور  پیش بینی می شود تردد زائران اتباع خارجی از مرز شلمچه امسال رشد ۲۰۰ درصدی داشته باشد و به رقم بی سابقه ۳۰۰ هزار نفر برسد.

تا روز چهارشنبه گذشته بیش از ۲۵ هزار زائر خارجی از مرز شلمچه راهی کشور عراق شدند. ۲۴ گیت برای تردد اتباع خارجی و ۲۶ گیت برای تردد زائران ایرانی در مرز شلمچه فعال است.

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از نیم میلیون زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه راهی عتبات عالیات شدند.

اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

حرکت کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان با شتاب در حال انجام است.

۶۰۶۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خرمشهر خوزستان زائران اربعین مرز شلمچه اربعین ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان‌جنوبی بر تسریع در روند جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، امروز _دوشنبه هفدهم اردیبهشت _جلسه قرارگاه طرح ربیع استان خراسان جنوبی در راستای اجرایی کردن طرح جمع‌آوری و بازگشت اتباع غیرمجاز به کشور مبدأ در محل اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی برگزار شد.

محسن صفایی، مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه گفت: سال گذشته بیش از نیمی از اتباع خارجی غیرمجاز از کشور خارج شده‌اند.

وی متذکر شد: انتظار می‌رود دستگاه‌های مرتبط در سال‌جاری نیز طبق سنوات گذشته برنامه مدون همراه با سیر مراحل و زمان‌بندی چگونگی شناسایی و جمع‌آوری به تفکیک شهرستان‌های تابعه استان را در قالب قرارگاه استانی طرح ربیع در دستور کار قرار دهند.

کد خبر 751061

دیگر خبرها

  • میراحمدی: تصمیمات در خصوص سفر اربعین اتباع خارجی با ستاد مرکزی است
  • توافق با عراق برروی بیش از ۵۰ محور درخصوص ایام اربعین
  • تسریع در جمع‌آوری و بازگشت اتباع خارجی غیرمجاز به کشور مبدأ
  • خبر مهم وزیر کشور درباره پذیرش اتباع جدید
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند
  • ۱۵۰۰ زائر عمره‌گزار وارد کشور شدند           
  • ایران دیگر ظرفیت پذیرش اتباع افغانستانی جدید را ندارد
  • برگزاری کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • کنگره عظیم حج تمتمع ۱۴۰۳ استان اصفهان
  • ۸۷۵۵۰ زائر از سراسر کشور به حج تمتع اعزام می‌شوند