Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمنان به دنبال تفرقه اندازی میان دو ملت ایران و عراق هستند گفت: عده ای مزدور، با سر دادن شعارهای تفرقه انگیز به دنبال ایجاد اختلاف بودند که این توطئه ناکام ماند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت ‌الله «سید هاشم حسینی بوشهری» امروز (جمعه 19 مهر) در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد به راهپیمایی اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: این راهپیمایی یک موضوع معمولی نیست، بلکه اربعین امروز بعد بین المللی پیدا کرده و نماد تعظیم شعائر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 

امام جمعه قم با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حول محور امام حسین(ع) است ابراز داشت: اربعین امروزه به نمادی برای عصبانیت دشمنان اسلام تبدیل شده که نمی خواهند وحدت میان امت اسلامی شکل گیرد.


وی تصریح کرد: باید دنیا را با منطق امام حسین(ع) آشنا کنیم و اربعین بهترین فرصت برای این امر است چرا که اربعین خاستگاه امت اسلامی بوده و علاوه بر شیعیان، اهل تسنن و دیگر ادیان نیز حضور می یابند.


آیت الله حسینی بوشهری دشمن اسلام را عصبانی توصیف کرد و گفت: در حال حاضر شرایطی پیش آمده که دشمنان اسلام از هر زمان عصبانی تر شده اند که نمونه آن طی چند روز گذشته در عراق بود و برنامه ریزی برای ضربه زدن به اربعین داشتند که ناکام ماند.


امام جمعه قم عنوان داشت: دشمنان می خواستند تا اربعین حسینی و حرکت عظیم مردم را تحت الشعاع قرار دهند تا از این طریق حضور مردم را کمرنگ کنند، اما با وجود همه اقدامات، شاهد هستیم که به قدری حضور مردم برای حضور در این راهپیمایی زیاد است که که ظرفیت تکمیل شده و ظرفیتی برای نقل و انتقال زائرین وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال تفرقه اندازی میان دو ملت ایران و عراق هستند گفت: عده ای مزدور، با سر دادن شعارهای تفرقه انگیز به دنبال ایجاد اختلاف بودند که این توطئه هم ناکام ماند.

 

حسینی بوشهری گفت: در روز اول مردم عراق به برخی مفاسد و بیکاری اعتراض داشتند که مسئولان عراقی وعده رفع مشکلات را دادند، اما دشمن از این امر موج سواری کرد و سفارت های انگلیس و آمریکا اطلاعیه داده و تنش را گسترش دادند اما راه به جایی نبردند.

 

وی گفت: جمله نخست وزیر عراق که گفته بود ایرانیان برادران ما هستند، موجب خشم آمریکا شد و از سوی دیگر با توجه به اینکه عراق در جریان تحریم های ظالمانه با ایران رابطه داشت، خشم آنها را چندین برابر کرد.

 

امام جمعه قم گفت: نخست وزیر عراق همچنین در راستای حمایت از جریان مقاومت تلاش کرد و از سوی دیگر در بازگشایی گذرگاه ابوکمال ورود کرد که همه این مسائل موجب فتنه برای کشور او توسط آمریکایی ها شد.

 

وی با اشاره به بیانیه آیت الله سیستانی گفت: بعد از آن بیانیه مردم عراق متوجه موضوع شده که پشت صحنه اتفاقات چیزی دیگر است و امروز زائران با کمال آرامش در مسیر نجف به کربلا حرکت کرده و راهپیمایی عظیم را تشکیل داده اند.

 

آیت الله حسینی بوشهری در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با نخبگان علمی کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری با وجود تمامی مشکلاتی که داشتند، اما دور روز از وقت خود را به بحث نخبگان اختصاص دادند که نشان می دهند به چه میزان مهم است.

 

امام جمعه قم با اشاره به اهمیت موضوع دانش هسته ای گفت: مقام معظم رهبری در این زمینه کابردی تاکید بسیاری داشتند و فرمودند که ما به دنبال سلاح اتمی نیستیم و در مسائل مختلف از جمله مسائل پزشکی در حال استفاده از این دانش هستیم.

 

وی با بیان اینکه باید قدر نخبگان و دانشمندان خود را بدانیم گفت: بهره گیری علمی و توسعه و پیشرفت کشور توسط نخبگان انجام می شود و اینکه ما در دنیا در حوزه نانو موفق به کسب رتبه چهارم شده ایم، باعث افتخار است.

 

حسینی بوشهری در ادامه با اشاره به کشتار مردم مظلوم یمن گفت: متاسفانه شاهد هستیم که ناجوانمردانه به مردم مظلوم یمن حمله می شود و تا امروز 90 هزار نفر از مردم یمن شهید شده اند و به مدارس و مساجد و بیمارستان ها حمله می کنند.

 

وی با اشاره به موضوع انفجار آرامکو گفت: بعد از این جریان کل موازنه ها در منطقه به هم خورد چرا که آنها طراحی های زیادی کرده بودند، اما به یکباره بعد از این جریان از خواب خرگوشی بیدار شده و دیدند که دیگر شرایط تفاوت کرده است و متوجه شدند این ملت استوار و دلاور یمن به این جایگاه رسیدند.

 

امام جمعه قم گفت: برخی در جریان آرامکو ایران را محکوم می کنند که باید به این افراد گفت، دست از بحران‌ سازی و شرارت بردارید و ملت و مردم یمن و عزت آنها را به رسمیت بشناسید.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی پیاده روی اربعین شیراز مسجد زائران اربعین حسینی اربعین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موکب اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد مرز مهران جمعه خطبه نماز جمعه امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی پیش از ظهر یکشنبه در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله‌سوار ضمن تبریک روز معلم و تقدیر از عوامل برگزاری جشنواره کوچ عشایر اظهار کرد: عشایر در رونق تولید و اقتصاد کشور بسیار موثرند و برگزاری جشنواره‌ها می‌تواند ارزش‌های زندگی عشایر را به نحو احسن به عموم معرفی کند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه گفت: نظام جمهوری اسلامی حاکمیت اسلام است و از شاخصه‌های مهم و اصلی آن مقابله با باطل و دشمن است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله‌سوار با اشاره به اینکه دشمن سعی در تخریب ارزش‌ها و تضعیف عقاید و باورها دارد، خاطرنشان کرد: اعضای شورای فرهنگ عمومی باید در این زمینه دغدغه مند باشند.

عزیزی بیان کرد: امروز یکی از مسائل مهم کشور و جامعه ما، مقوله عفاف و حجاب است که باید توجه داشت برخی مسائل نیازمند کار فرهنگی و اقناعی و تبیینی است و صرفاً نمی‌توان با رویکرد سلبی و امنیتی، در قبال آن‌ها عمل کرد.

وی ادامه داد: در عین حال باید توجه داشت که رویکرد سلبی هم در محل خودش باید به کار گرفته شود و در مواردی اتخاذ چنین رویکردی نیز لازم است، اما چنانچه از مقولات فرهنگی و تبیینی در قبال برخی مسائل غفلت شود، کار ناقص می‌ماند و ما باید همواره این نکته را مدنظر قرار دهیم.

امام جمعه بیله سوار افزود: اجرای طرح نور و زمان اجرای آن یک اقدام هوشمندانه و به‌موقع از سوی فرماندهی انتظامی کشور بود که حمایت خود را از این اقدام اعلام می‌کنیم و باید نقشه‌های شوم دشمنان تبیین شود.

کد خبر 6097109

دیگر خبرها

  • پلیس در اجرای «طرح نور» هوشمندانه و با ظرافت اقدام کند
  • لزوم تدبیر عراق برای کاهش حوادث رانندگی در ایام اربعین‌حسینی
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • برگزاری باشکوه کنگره اربعین سال ۱۴۰۳ اولویت ایران و عراق است
  • اعضای شورای فرهنگ عمومی در خنثی سازی توطئه دشمنان هوشیار باشند
  • دشمن با ترویج بی حجابی قصد ضربه زدن به اسلام را دارد
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • راهپیمایی بزرگ مردم هشتبندی در سوگ امام صادق(ع)
  • خاتمی: دشمن برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد کرده است/ دشمن می خواهد حیا و عفت بانوی ایرانی را نابود کند
  • عملیات وعده صادق، برهم زننده معادلات سیاسی نظامی جهان