Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:40:22 GMT

وحدت، استراتژی جمهوری اسلامی است

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۳۰۴۵

وحدت، استراتژی جمهوری اسلامی است

امروز همزمان با سراسر کشور، نماز عبادی و سیاسی جمعه در شهرستان های استان اصفهان برگزار شد و ائمه جمعه به موضوعاتی همچون لزوم وحدت در جامعه، بها دادن به جوانان، بزرگداشتن اربعین و اوضاع اقتصادی اشاره کردند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین قاسم هاشمی- امام جمعه شاهین شهر در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شاهین‌شهر، استراتژی جمهوری اسلامی را وحدت دانست و افزود: از دسیسه‌های دشمن شکستن اتحاد و انسجام میان کشورهای مسلمان و جلوگیری از دستیابی‌ این کشورها به جایگاه‌ خود در مجامع بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از مسئولان خواست از تندروی ها و رفتارهای رادیکالی دوری کنند و ادامه داد: رفتارهای تند و شدید همیشه توسط دشمنان به دستاویزی برای سوءاستفاده تبدیل می‌شود.

هاشمی، با اشاره به تحریم‌ها علیه نظام جمهوری‌اسلامی در سطح بین‌الملل، گفت: در این شرایط پیوستن ایران به اتحادیه اقتصادی اوراسیا از ۲۴ آبان ماه امسال فرصت مناسبی برای کم اثر کردن این تحریم ها است.

امام جمعه شاهین‌شهر، شفافیت آرا نمایندگان مجلس و شورای نگهبان را حق مسلم مردم دانست و افزود: مردم باید نسبت به عملکرد منتخبشان اطلاعات کافی داشته باشند و یک نماینده باید در خصوص مصوبه‌هایش به افکار عمومی پاسخگو بوده و استدلال های مثبت یا منفی خود را در تصمیم‌گیری هر موضوعی برای مردم تشریح کند.

وی، خاورمیانه را نمایشگاهی از شکست‌های ایالات متحده آمریکا و ترامپ دانست و اظهار کرد: ترامپ برای انتخابات پیش روی آمریکا به یک مانور سیاسی از پیروزی‌هایش در غرب آسیا و خاورمیانه نیازمند است، اما اکنون خاورمیانه و منطقه غرب آسیا به نمایشگاهی از شکست‌های ترامپ تبدیل شده است.

هاشمی لغو سفر رئیس قوه مقننه به ترکیه را ستود و گفت: اقتصاد ترکیه جوابگوی سه میلیون و 500 پناهنده سوری به این کشور نیست و سیاست این کشور مبنی بر کشتن کردهای سوری، بازگشت پناهنده‌ها به سوریه و دفع خطرات احتمالی از مسلح بودن کردها در مرزهای ترکیه، یک جنایت است و هیچ کشوری جز ایالات متحده آمریکا از این حملات حمایت نکرده است.

دشمن به دنبال کمرنگ کردن پیاده روی اربعین است

همچنین امام جمعه اردستان در نماز جمعه این هفته گفت: دشمنان می خواهند در ایام اربعین حسینی مردم را بترسانند تا راهپیمایی جهانی اربعین کمرنگ برگزار شود.

حجت الاسلام حسن دهشیری اظهار کرد: مراسم بزرگ اربعین حسینی یکی از همایش های بزرگ تاریخ ولایت مداری شیعه است که عظمت و شکوه شیعیان و مسلمانان را نشان می دهد که باید حفظ شود.

وی افزود: دشمنان می خواهند در این ایام مردم را بترسانند تا راهپیمایی جهانی اربعین کمرنگ برگزار شود، اما شیعیان جهان خصوصا ملت ایران ارادت خاصی به امام حسین(ع) دارند و هیچگاه با این توطئه ها و برنامه ها از صحنه خارج نخواهند شد.

خطیب جمعه اردستان با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در هفته گذشته و در جمع نخبگان کشور گفت: سخنان مقام معظم رهبری باید راهگشای همه مسئولان باشد. ایشان همیشه تاکید دارند که باید به جوانان و نخبگان بها داده شود که امیدواریم مورد توجه کسانی که دم از ایرانی و ایرانیت می زنند قرار گیرد.

دهشیری با بیان اینکه عده ای در کشور فقط فریاد ایرانی را می زنند و فقط شعار می دهند و نه در خطرات آن شریک هستند و نه در خاطرات آن نقشی دارند، گفت: متاسفانه بعضی ها پیشرفت کشور را در انواع بدی‌ها، برهنگی‌ها و آلودگی‌ها می بینند.

وی به نقل از برخی از مسئولان که اعلام کردند که فشار تحریم ها به ملت در حال عبور است و شاخصه های اقتصادی نشان دهنده این است که وضع جامعه در حال بهبودی است، تصریح کرد: البته گرانی ها همچنان ادامه دارد ولی با وجود بی رحمی هایی که دشمنان دارند نسبت به گذشته اوضاع کشور بهتر شده است.

امام جمعه اردستان به اجرای نقشه های دشمنان در عراق اشاره کرد و گفت: دشمنان، مردم عراق را به خیابان ها کشاندند تا علیه ایران و کشور خودشان شعار دهند، اما به موقع مرجعیت به میدان آمد و موضوع را جمع کرد. امیدواریم همه همسایه های ما در ثبات باشند که ثبات همسایه ها تضمین امنیت کشورمان است.

دهشیری با اشاره به هفته اولیا و مربیان، افزود: تمام تلاش آموزش و پرورش و اولیا و مربیان باید در جهت تربیت دانش آموزان و نوجوانان باشد که به درد جامعه بخورند و با این نگاه برنامه ریزی کنند که این بچه‌ها آینده سازان کشور هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: منطقه اصفهان نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۳۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد

به گزارش صدای ایران ازایرنا به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

امام جمعه قم با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»



نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

وی با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.



در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

"سید محمد شوالا حیدرا" همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • وحدت رسانه‌ای دشمن برای ایجاد تنش در کشور است
  • سفر رهبر شیعیان کشور مالی به قم (+ عکس)
  • جهش تولید با کارگران بدون دغدغه معیشتی محقق می‌شود
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است
  • مردم حامی اجرای طرح نور نیروی انتظامی
  • نقش وحدت در خنثی سازی سناریوی شوم دشمنان برای منطقه
  • صهیونیست ها از اتحاد کشورهای اسلامی ترس دارند/ وحدت جهان اسلام از مهمات پیروزی بر صهیونیسم است
  • وحدت بین شیعه و سنی در تالش مثال زدنی است