Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@18:20:50 GMT

حادثه نفتکش ایران، قیمت نفت را بالا برد

تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۳۷۹۰

پس از گزارش خبر انفجار یک نفتکش ایرانی در نزدیکی بندر جده عربستان و افزایش ترس از ناآرامی در خاورمیانه، قیمت نفت تا ۶۰ دلار در هر بشکه بالا رفت. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، پس از گزارش خبر انفجار یک نفتکش ایرانی در نزدیکی بندر جده عربستان و افزایش ترس از ناآرامی در خاورمیانه، قیمت نفت تا ۶۰ دلار در هر بشکه بالا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از اینکه رسانه‌ها گزارش دادند یک نفتکش متعلق به شرکت نفت ملی ایران پس از یک انفجار آتش گرفته، قیمت نفت یک دلار در هر بشکه بالا رفت و افزایش قیمت امروز را به ۲ درصد رساند. قیمت نفت پس از اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر این که مذاکرات با چین به خوبی پیش می‌رود، افزایش یافته بود. پس از انفجار نفتکش ایران نزدیک عربستان قیمت نفت باز هم بالا رفت.

انفجار نفتکش نگرانی جدیدی در مورد احتمال درگیری در مهمترین منطقه تولید نفت دنیا بوجود آورده است. پیش از این، حمله به کشتی‌ها و پهپاد‌ها و حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان باعث نگرانی شده بود. نفت هنوز هم ۱۹ درصد پایین‌تر از اوج قیمت آن در ماه آوریل است، چون طولانی شدن جنگ تجاری بین آمریکا و چین دورنمای اقتصاد جهان را تیره و تار کرده است.

این انفجار به خطرات احتمالی ژئوپلیتیکی اشاره دارد و یک بار دیگر بازار را شوکه کرده است، ولی باید دید با تمرکز سرمایه گذاران بر گفتگو‌های تجاری، در صورت به نتیجه نرسیدن این مذاکرات قیمت نفت باز هم افزایش می‌یابد.

امروز قیمت نفت برنت برای معاملات ماه دسامبر ۱.۳۶ دلار معادل ۲.۳ درصد افزایش یافت و به ۶۰.۴۶ دلار در هر بشکه رسیده است.

نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه نوامبر ۱.۱۴ دلار معادل ۲.۱ درصد بالا رفت و به ۵۴.۶۹ دلار در هر بشکه رسید.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: قیمت نفت نرخ نفتکش جده عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۳۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه

امیدواری به برقراری آتش‌بس در خاورمیانه سبب تثبیت قیمت نفت در روز سه‌شنبه شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، با وجود ادامه حمله‌ به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ، مذاکرات خاورمیانه و امیدواری به برقراری آتش‌بس بین حماس و رژیم صهیونیستی سبب شد قیمت‌های نفت روز سه‌شنبه (۱۱ اردیبهشت‌ماه) پس از کاهش در معامله‌های روز گذشته ثبیت شود. این در حالی است که سرمایه‌گذاران منتظر نشانه‌هایی از نتیجه نشست بانک فدرال رزرو آمریکا درباره نرخ بهره بانکی هم هستند.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه به وقت گرینویچ با ۲۷ سنت یا ۰.۳درصد افزایش به ۸۸ دلار و ۶۷ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز سه‌شنبه با ۳۰ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش با قیمت ۸۲ دلار و ۹۳ سنت برای هر بشکه معامله شد.

ییپ جون رانگ، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی گفت: مذاکرات کنونی برای برقراری آتش‌بس احتمالی بین حماس و رژیم صهیونیستی، فعالان بازار را به سمت کاهش بیشتر صرف ریسک ژئوپلیتیک در قیمت‌های نفت سوق داده است، حال آنکه نشست آتی بانک مرکزی همچنین ابهام‌های کوتاه‌مدتی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: حفظ نرخ بالای بهره بانکی برای مدت طولانی می‌تواند سبب افزایش بیشتر ارزش دلار آمریکا شود و در عین حال خطرهایی را برای چشم‌انداز تقاضای نفت ایجاد کند.

از سویی دیگر ادامه حمله‌ حوثی‌های یمن به کشتی‌ها در جنوب مسیر تجاری کانال سوئز از افت قیمت نفت جلوگیری کرده است و در صورت پیش‌بینی فعالان بازار مبنی بر ایجاد اختلال در عرضه نفت خام، ریسک افزایش می‌یابد.

در بخش اقتصادی هم سرمایه‌گذاران این هفته منتظر بررسی سیاست بانک مرکزی آمریکا هستند که قرار است روز یکم ماه مه (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت‌ماه) اعلام شود. این در حالی است که تورم مقاوم آمریکا انتظار بازار را برای هرگونه کاهش نرخ بهره از بین می‌برد و می‌تواند ارزش دلار آمریکا را بالا ببرد و تقاضای نفت را مختل کند.

برخی سرمایه‌گذاران با احتیاط پیش‌بینی می‌کنند بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره بانکی را در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ یک‌چهارم درصد افزایش دهد.

دیگر خبرها

  • تثبیت قیمت نفت در پی مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱ |برنت ۸۸ دلار و ۳۳ سنت شد
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • ریزش سنگین دلار در بازار تهران؛ بازگشت دوباره به کانال ۵۰ هزاری را شاهدیم؟
  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران
  • نزول طلا و ارز ادامه دارد | افزایش تیراژ تولید خودرو