Web Analytics Made Easy - Statcounter

  بنا به این گزارش ، سرویس امنیت دولتی آذربایجان می گوید؛‌ در راستای مبارزه علیه جلب شهروندان آذربایجانی به گروههای ترورستی مختلف برای مشارکت در درگیری های نظامی در خارج  از کشور ،  اقدامات جامع را ادامه می دهد .

  در قالب این اقدامات انجام گرفته " گلعلی اف بهرام " شهروند جمهوری آذربایجان متولد 1971 میلادی که درمیان  گروههای تروریستی بین المللی ملقب به   "  ابو ابراهیم داغستانی " و بعنوان متخصص ساخت دستگاههای منفجره معروف بوده ، بازداشت شده است  .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این تروریست که بطور غیر قانونی عازم افغانستان شده و در این کشور به گروههای تروریستی پیوسته بود ، در ماه اکتبر سال جاری میلادی  در قالب پیگرد قانونی بین المللی از سوی ماموران امنیتی جمهوری آذربایجان در پاکستان بازداشت و به جمهوری آذربایجان بازگردانده شد .

  در جریان بازرسی های انجام گرفته  مشخص شد ، گلعلی اف با استفاده از مواد شیمیایی دستگاههای منفجره را ساخته و گروههای تروریستی را با این دستگاهها تجهیز کرده است .

  وی همچنین در میان گروههای تروریستی آموزشهای ساخت دستگاههای منفجره را انجام داده و نیز در زمینه جلب شهروندان جمهوری آذربایجان برای پیوستن به این گروهها و مشارکت در درگیری های نظامی ، فعالیت داشته است .   

  سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان در جریان این بازرسی ها "تلمان سلیمان اف "شهروند  این کشور متولد سال 1988 میلادی که در اردوگاههای گروههای تروریستی در مناطق مرزی افغانستان و سپس در خاک پاکستان حضور داشته و مدتی بعد برای پیوستن به گروههای تروریستی و مشارکت در درگیری های نظامی راهی سوریه شده بود ، شناسایی کرد .

 همچنین در جریان این بازرسی ها " الچین قاسم اف " شهروند دیگر جمهوری آذربایجان متولد سال 1986 میلادی که در کنار گروههای تروریستی در شهر "آتما "سوریه  و دیگر مناطق این کشور  مشارکت داشته است ، شناسایی و بازداشت شد .

این گزارش افزود:   " راسی عباس اف " شهروند دیگر جمهوری آذربایجان متولید سال 1982 میلادی نیز از سوی سرویس امنیت دولتی بازداشت شده و در جریان بازرسی های انجام گرفته مشخص شد که وی در سال 2014 میلادی از طریق ترکیه بصورت محرمانه وارد خاک سوریه شده و با پیوستن به گروههای تروریستی در درگیری های نظامی در شهرهای " جرابلوس ، رقه و دیگر مناطق  این کشور مشارکت داشته است .

  سرویس امنیت دولتی جمهوری آذربایجان بار دیگر هشدار داد افراد فعالیت کننده در راستای جلب شهروندان این کشور به گروههای تروریستی ،  شناسایی و  دستگیر خواهند شد .

  در این گزارش همچنین از آن عده شهروندان آذربایجانی که تحت تاثیر ایده های دینی افراطی گری قرار گرفته اند، خواسته شده است از پیوستن به این چنین گروههایی خودداری کنند .

منبع: ایرنا

کلیدواژه: باکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۴۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک

طی یک اقدام اطلاعاتی عملیاتی چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده عملیات های تروریستی اخیر استان در مدرسه دینی پشامگ راسک بازداشت شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری سنیم از زاهدان،‌ روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اعلام کرد:  به اطلاع امت شهیدپرور ایران اسلامی می رساند بامداد امروز رزمندگان قرارگاه قدس طی یک عملیات مشترک اطلاعاتی و عملیاتی با اداره کل اطلاعات استان سیستان و بلوچستان چند تن از عوامل تامین و پشتیبانی کننده که نقش محوری در دو عملیات گروهک تروریستی جیش الظلم در تاریخ های 24 آذر 1402 در ستاد انتظامی و 16 فروردین سال جاری در سپاه شهرستان راسک را داشته و در مدرسه دینی انوارالحرمین روستای پشامگ از توابع این شهرستان مخفی شده بودند را با همکاری مردم شریف منطقه شناسایی و دستگیر کردند.

انتهای پیام/

 

 

دیگر خبرها

  • بازداشت جاسوس‌های وابسته به آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • یک کشته و چهار زخمی در حمله به کاروان نیروی هوایی هند در کشمیر
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • عوامل محوری پشتیبانی گروهک تروریستی جیش الظلم در راسک بازداشت شدند
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش الظلم
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم در راسک