Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها در رابطه با تعداد زندانیان کشور گفت: در حال حاضر ۲۰۰۳ هزار زندانی در زندان‌های کشور تحمل حبس می‌کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد زندانیان بیشتر از ظرفیت زندان‌ها است، اما این موضوع در تمام استان‌ها صدق نمی‌کند، در برخی از استان‌ها ظرفیت زندان‌ها مناسب و در برخی استان‌ها تراکم زندانی زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان زندان‌ها در رابطه با هزینه نگهداری هر زندانی در روز بیان کرد:هزینه‌ای که بابت تغذیه و بهداشت و درمان هر زندانی بودجه دریافت می‌کنیم ۱۵ هزار تومان است در حالی که هزینه‌ها خیلی بیشتر است.

جهانگیر در رابطه با کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها گفت: رئیس قوه قضاییه تاکید کردند که باید ۱۵ درصد از احکام صادره قضات مجازات‌های جایگزین حبس باشد و کمتر حکم حبس صادر شود. برای افرادی که اولین با تخلف کرده اند، نوجوانان و زنان کمتر حکم حبس صادر شود و ما تمام این موارد را رصد و به رئیس قوه قضاییه گزارش می‌کنیم.

وی در رابطه با اینکه مواد مخدر در زندان‌ها بیشتر از بیرون زندان در دسترس افراد قرار دارد، گفت: این مورد را رد می‌کنیم، زیرا اگر موادی در زندان‌ها پیدا شود، ده‌ها برایر بیرون زندان قیمت دارد، این نشان می‌دهد که کار‌های نظارتی آنقدر قوی است که ورود مواد مخدر را به زندان سخت کرده است، اما اینکه بگوییم در زندان‌ها هیچ گونه اقلام ممنوعه وجود ندارد، درست نیست.

رئیس سازمان زندان‌ها افزود: افرادی که وارد زندان می‌شوند و سابقه اعتباد دارند از طریق بلع مواد مخدر را وارد زندان می‌کنند که این موارد را در هنگام ورود به زندان از طربق دستگاه‌های بادی اسکنر کشف می‌کنیم، اما تعداد دستگاه‌های بادی اسکنر در کشور کم است و بیشتر نظارت‌ها به صورت دستی انجام می‌شود.

جهانگیر گفت: موبایل هایی از زندانیان کشف شده است که از قوطی کبریت هم کوچک تر هستند.

وی بیان کرد:موبایلی که ۲ میلیون تومان قیمت دارد در داخل زندان ۱۰ تا ۲۰ برابر به فروش می‌شد که نشان دهند سختگیری و نظارت‌های ما است.

رئیس سازمان زندان‌ها در خصوص شایعه ورود مواد مخدر و موبایل به زندان توسط زندان بان‌ها و سرباز‌ها گفت: ما این موضوع را رد می‌کنیم و اگر هم وحود داشته باشد بسیار نادر است.

جهانگیر در رابطه به حقوق زندان بان‌ها تصریح کرد: حقوق زندان بان‌ها هم مشابه دیگر مشاغل و حدود ۲ تا ۳ میلیون تومان است؛ ازدولت تقاضا داریم که شغل زندان بانی را جز مشاغل سخت قرار دهند.

وی در مورد شرایط زندان برای افراد با تمکن مالی خوب و برخی مسئولانی که زندانی می‌شوند، گفت: این افراد هم مانند دیگر زندانیان نگهداری می‌شوند و هیچ تفاوتی را دیگران ندارند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۵۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد


احسان حجتی منتقد سینما در گفت و گو با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما، درباره نحوه پرداخت فیلم های سینمایی به موضوع زندان و زندانی ها گفت: فیلم های مختلفی مثل زندان زنان ساخته شدند که قصه آنها را چند موقعیت در زندان تشکیل می داد یعنی اصل روایت برای داخل زندان نیست؛ قصه هایی هستند که خارج از زندان رخ داده اند اما ادامه آنها به زندان رسیده است.

وی افزود: بسیاری از کارگردان ها با گویش های متفاوت در قصه های حقوقی مشکل دارند؛ آنها نگران استقبال مخاطب هستند اما برخی از فیلم ها نشان داد که می توان با روایت های امیدوارکننده هم مخاطب فیلم های جنایی و معمایی را حفظ کرد.

حجتی با تاکید بر اینکه سینما می تواند در فیلم های حقوقی، جریان زندگی در زندان را نشان دهد، اظهار داشت: متاسفانه در اکثر فیلم ها، نویسنده زندان را پایان خط ترسیم می کند و گویی زندانی ها وارد دنیای ترسناکی می شوند. البته لازم به ذکر است که موضوعاتی مانند قتل یا قصه های معمایی کشش داستانی دارند و باعث جذابیت می شوند اما این همه ماجرا نیست. نقطه مجهول فیلم های امروز سینمای ایران، نپرداختن به اخلاقیات زندان است. باید کمی کارگردان ها خلاقیت صرف کنند تا بتوانند مدل قصه گویی را تغییر دهند.

وی بیان کرد: سینما روایت گر جامعه است اما روایت های فعلی در فیلم ها هم روایت های مستند نیستند؛ سینما درونیات و احوالات جامعه را داخل یک قصه دیگر می ریزد. روایت یک قصه مرسوم نامش سینما نیست؛ سینما باید افق دید ایجاد کند و مسیر را نشان دهد. 

دیگر خبرها

  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • ۱۱ آلاینده بیماری زای مخفی در خانه
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • آزادی ۶۵۰ زندانی در فارس با کمک خیران
  • آغاز مسابقات فوتسال جام یاریگران زندگی در بخش نگین کویر فهرج
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان
  • کشف ۷۶ کیلوگرم تریاک و حشیش در یک منزل مسکونی
  • سینما باید مسیر درست جامعه را نشان دهد
  • شگرد عجیب کلاهبرداری مرد زندانی
  • ارسال پیامک واریز اشتباهی شگرد کلاهبرداری مرد زندانی