Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فریدونکنار از آزادسازی پنج هکتار از اراضی ملی این شهرستان به ارزش ریالی ۵۰ میلیارد ریال خبر داد. تاریخ انتشار: 08:24 - 20 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۷۶۳۷

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، سید رضا حسینی، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فریدونکنار از آزادسازی پنج هکتار از اراضی ملی این شهرستان به ارزش ریالی ۵۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: تصرف این اراضی توسط برخی اهالی رودبست از توابع بابلسر در منطقه حیاط وحش معروف به لبو اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فریدونکنار ادامه داد: با توجه به پیگیری و حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان مازندران و قطعیت رای در دادگاه تجدید نظر استان مازندران با بکارگیری تمام امکانات و همکاری محیط زیست و نیروی انتظامی، بیش از پنج هکتار از اراضی ملی که زیستگاه حیات وحش بوده از ید متجاوزین خارج و به منابع طبیعی بازگشت.   بیشتر بخوانید:   تخریب ویلای غیرمجاز به مساحت دو هزار متر مربع   آزادسازی ۱۱ هزار متر مربع از اراضی با تخریب چهار ویلا
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قضایی دادستان دادگاه فریدونکنار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۶۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، رحمان ایرانپور از مبارزه علیه سن غلات از ابتدای سال بدون وقفه خبر داد و اظهار کرد: حدودا ۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی از ابتدای سال تاکنون مورد رصد و پایش قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه سن غلات از مهمترين آفات گندم و جو است افزود: اين آفت با تغذيه از گندم و جو در مراحل مختلف رويشی موجب كاهش عملكرد به عبارتی خسارت كمی و از بين بردن خاصيت نانوايی و خسارت كيفی می‌شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان يادآور شد: سن‌های مادر پس از ترک محل‌های زمستان گذرانی به طرف مزارع سبز غلات پرواز کرده و  از شیره ساقه و برگ های جوان و سبز گندم تغذیه می‌کنند از این رو، خسارت در این مرحله کم و به جمعیت و تراکم حشره بستگی دارد اما چنانچه تعداد حشره در حد نرم مبارزه باشد مبارزه شیمیایی ضرورت پیدا می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون ۲۸ هزار و ۳۱۵ هکتار مبارزه با سن مادر در شهرستان همدان انجام شده است اضافه کرد: مبارزه علیه علف‌های هرز نیز در سطح ۱۴ هزار و ۴۰۰ هکتار در مزارع غلات صورت گرفته است.

ایرانپور در ادامه خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی‌ها در سال زراعی ۱۴۰۲_ ۱۴۰۳  حدود ۴۳ هزار هکتار از اراضی زیر پوشش مبارزه با سن غلات قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه علف‌های هرز رقیب گیاهان زراعی در جذب آب و عناصر غذایی به شمار می‌روند گفت: تاثیر علف‌های هرز در کاهش عملکرد محصولات زراعی قابل توجه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان در پایان اقدام به موقع بهره‌برداران در این حوزه را موثر دانست و بیان کرد: اقدام مناسب، این مانع بزرگ تولید را کنترل می‌کند از همین رو آگاهی کشاورزان در شناسایی عوامل موثر در کاهش عملکرد محصول و مبارزه جهت کنترل عوامل خسارت‌زا، در حفظ کیفی و کمی محصول تاثیر بسزایی دارد.

دیگر خبرها

  • آبیاری ۴۰۰ هکتار از اراضی و باغات در بخش ناغان
  • آغاز برداشت گندم از سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • مبارزه علیه سن مادر در ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان همدان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • (تصاویر) آزادسازی ۵۰ هکتار از اراضی ساوجبلاغ
  • آزادسازی یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • بازگشت ۵۰ هکتار از اراضی ملی ساوجبلاغ به ارزش ۲هزار میلیارد تومان به بیت المال
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • کلاهبردار ۱۶۰ میلیارد ریالی در کرمانشاه دستگیر شد