Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید عرفی یگانه، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه خدمت به زائرین اربعین برای جمعیت هلال احمر استان توفیق محسوب می‌شود، ابراز کرد: جمعیت هلال احمر استان همدان با ۱۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای که در هر پایگاه ۵ نفر به صورت ۲۴ ساعت شبانه روز مشغول به فعالیت هستند، آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی در طول مسیر پیاده روی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در طرح اربعین که حدود ۱۸ روز به طول خواهد انجامید، حدود ۲۰ دستگاه آمبولانس، ۱۵ دستگاه خودرو‌های نجات و ۱۱ دستگاه خودروی اداری، حضور دارند.

عرفی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر در دو بخش داخل و خارج از کشور به زائران اربعین خدمت خواهد رساند، افزود: با توجه به پتانسیلی که جمعیت هلال احمر استان همدان دارد و بنابر درخواست سازمان امداد و نجات ۲ دستگاه آمبولانس به همراه ۴ نیرو به کشور عراق اعزام شده اند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان با اشاره به اینکه یک دستگاه تریلرحمل دارو در خاک عراق مستقر شده است، گفت: معاونت درمان جمعیت هلال احمر استان نیز، در ۳ بخش از کشور عراق، تجهیزات خدماتی خود را مستقر کرده است و معاونت داوطلبان نیز ۲ پزشک و ۵ تکنسین دارویی را به کشور عراق اعزام کرده است.

عرفی یگانه افزود: جمعیت هلال احمر استان همدان با توجه به مسئولیت‌ها و خدماتی که بر عهده دارد، توان خود را در ارائه خدمات به زائرین و همینطور با توجه به اینکه معین استان‌های ایلام و کرمانشاه است، در این دو صرف می‌کند.

او در ادامه بیان کرد: نفرات حاضر در پایگاه‌ها در آماده باش ۱۰۰ درصدی به سر می‌برند و هر گونه مرخصی کارکنان این مجموعه تا بازگشت به سلامت زائران اربعین، لغو شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان، توان خودرو‌های استقراری در پایگاه‌ها را نسبت به سال گذشته ارزیابی کرد و گفت: خودرو‌های حاضر در پایگا ه‌ها در سال جاری از توان بیشتری در اجرای عملیات برخوردار هستند.

عرفی یگانه با اشاره به ایننکه ۲ تیم واکنش سریع در ملایر، مستقر هستند، ابراز کرد: ۲ دستگاه آمبولانس نیز در مریانج از ۲۳ مهرماه استقرار پیدا کرده اند و نیرو‌های حاضر در این پایگاه به صورت ۲۴ ساعت در شبانه روز حاضر و در آمادگی کامل به سر می‌برند.

او یادآور شد: در مجموع، ۲۴ پایگاه با ۸۳ نفر به صورت شبانه روزی آماده به خدمت هستند؛ در زمینه ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی، هماهنگی‌هایی نیز با اداره ورزش و جوانان و همینطور اوقاف انجام شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان در توصیه به رانندگانی که از خودروی شخصی استفاده می‌کنند، گفت: با توجه به خستگی حاصل از رانندگی که در ۳۰ کیلومتری مانده به مقصد، خود را نشان می‌دهد و منجر به روی دادن اتفاقات ناگوار می‌شود، لازم است رانندگان به ازای هر ۲:۳۰ رانندگی، استراحتی ۲۰ دقیقه‌ای برای خود در نظر بگیرند و در رسیدن به مقصد بایستی صبور و شکیبا بود.

عرفی یگانه با اشاره به وظایف تیم واکنش سریع جمعیت هلال احمر استان ابراز کرد: افراد حاضر در این تیم، آزمون‌ها و تخصص‌های لازم را گذرانده اند و به درجه ایثار نائل شده اند که در کنترل امور مرتبط دارای تخصص لازم و کافی هستند.

او با اشاره به خدمات مورد ارائه به زائران اربعین حسینی گفت: امدادرسانی، اسکان و تغذیه اضطراری از وظایف جمعیت هلال احمر در مخاطرات است و استان همدان در کسب درجه ایثار در کشور، رتبه دوم را داراست و در رسته امداد کوهستان نیز بانوان جمعیت استان، دارای رتبه کشوری هستند.

انتهای پیام/ د

هلال احمر به زائران اربعین امدادرسانی می کند

منبع: خبرگزاری موج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۷۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۳ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به بیش از ۸ هزار نفر

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد: از تاریخ ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۲۳ استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد تحت تأثیر این سامانه بارشی قرار گرفتند.

محمودی با اشاره به ۱۵۶ مورد عملیات امداد و نجات نیروهای جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در این مدت به ۸ هزار و ۱۴۱ نفر متأثر از سیل امدادرسانی شده است، ۲۳۴ نفر را به مناطق امن انتقال، و از ۲۴۰ واحد مسکونی تخلیه آب صورت گرفت، ۲۱۶ نفر اسکان اضطراری داده شدند، ۴ هزار و ۸۰۴ قوطی کنسروجات، ۴ هزار و ۸۳۲ کیلوگرم برنج، ۳ هزار و ۷۹۲ کیلوگرم نایلون، ۶۱۳ کیلوگرم حبوبات، ۲ هزار تخته پتو، ۸۲۷ تخته موکت، ۴۲۰ کیلوگرم روغن، ۴۶۹ بسته غذایی، ۲۰۰ قرص نان، ۴۰۴ ست شست‌وشو، ۳۸۱ ست بهداشتی، و ۵۴ دستگاه چادر امدادی، توسط نیروهای جمعیت هلال احمر در بین متأثرین توزیع شد.


رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد :۲۷۴ تیم عملیاتی متشکل ۹۸۱ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

کد خبر 6098868 فائزه نجارزادگان

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به بیش از ۹ هزار نفر متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی
  • ۲۴ استان کشور گرفتار سیل و آبگرفتگی
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به ۹ هزار نفر
  • ۲۴ استان گرفتار سیل و آبگرفتگی/امدادرسانی به ۹ هزار نفر
  • ۲۳ استان درگیر سیل و آبگرفتگی هستند/ امدادرسانی به بیش از ۸ هزار نفر
  • استان درگیر سیل و آبگرفتگی
  • ۲۳ استان درگیر سیل و آبگرفتگی/ امدادرسانی به بیش از ۸ هزار نفر
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • ۱۷ استان کشور متاثر از سیل و آبگرفتی/ امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر