Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@04:24:51 GMT

یادداشت؛ امید و المپیک؟ چرا که نه

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۷۹۳۷

یادداشت؛ امید و المپیک؟ چرا که نه

شکست تیم امید در برابر ازبکستان آنهم در دو بازی دوستانه موجب شد همه از صعود این تیم به المپیک قطع امید کنند!

به گزارش "ورزش سه"، قضاوت ها آنقدر تلخ بود که گویی دو بازی دوستانه در برابر ازبکستان بازی در مرحله گروهی قهرمانی زیر 23 سال آسیا بود و با این دو باخت کار تیم امید به پایان رسیده است! در حالی آنچه در بازی های دوستانه مهم است پی بردن به واقعیت های  تیم و رفع اشکالات تا شروع بازی های رسمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اتفاقا این تیم پر امید ترین تیم برای صعود به المپیک است. چرایی این ادعا  هم واضح و روشن است. بازیکنی چون الهیار صیادمنش یا یونس دلفی پیش از این به همراه تیم ملی نوجوانان در جام ملت ها بر سکوی دوم ایستادند و در جام جهانی تا مرحله یک چهارم نهایی پیش رفتند و در برابر تیم های بزرگی چون آلمان پیروزی 5-0 را تجربه کردند. در کارنامه این دو بازیکن بازی های دوستانه متعددی با تیم های شاخص آسیا و اروپایی هم دیده می شود. تیم هایی چون ایتالیا. برخی از بازیکنان تیم امید هم بازیکنان سابق تیم ملی جوانان هستند. تیمی که در جام ملت های آسیا در سال 2016 بحرین بر سکوی سوم ایستاد و حضور در جام جهانی را تجربه کرد و دهها بازی دوستانه در برابر تیم های شاخص را پشت سر گذاشت. تیم های قدرتمندی چون انگلیس، کره جنوبی، مکزیک، ازبکستان و... درست در سالی که تیم ملی جوانان در جام ملت ها بر سکوی سوم ایستاد کره جنوبی تیمی بود که حذف شد و تنها به بهانه میزبانی به همراه ایران در جام جهانی 2017 حاضرشد.

 

در ترکیب تیم امید بازیکنی چون رضا شکاری داریم که در جام جهانی زیر 20 سال در کره جنوبی دروازه زامبیا قهرمان آفریقای جنوبی و پرتغال را باز کرده اند و باز هم می شود ازاین مثال ها زد. اگر بازیکنی هم باشد که بدون بازی در تیم نوجوانان و جوانان و پشت سر گذاشتن جام ملت ها، جام جهانی و بازی های دوستانه در اردوی تیم امید حاضر شده باشد دست کم دو سه فصلی است که در لیگ برتر حضور دارد و در لیگ برتر ارایه گر بازی های درخشانی بوده است. در چنین شرایطی چرا نباید به صعود تیم امید به المپیک امیدوار باشیم؟ اتفاقا این تیم پر امید ترین تیم برای صعود به المپیک 2020 توکیو است.

 

تیم امید فعلی و تیم جوانان سابق چین را در بازی دوستانه در خاک این کشور 4-2 شکست داد. در برابر ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت ها بازی کرد و با عبور از سد این تیم راهی جام جهانی شد. اگر قرار باشد در مسیر صعود به المپیک از جدال با چنین تیم هایی هراس داشته باشیم و این گروه را گروه مرگ بدانیم همان بهتر که در اندیشه صعود به المپیک نباشیم چرا که در مهمترین آوردگاه جهانی ورزش قرار است با تیم های بزرگ دنیا بازی کنیم. تیم هایی چون آلمان، اسپانیا و...

 

 

تیم امید دیروز در یک بازی دوستانه در برابر شهر خودرو به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت. حریفی که یکی از تیم های خوب لیگ برتری است و این فصل یکی از نمایندگان فوتبال آسیا در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. بعد از بازی یحیی گل محمدی کیفیت فنی تیم امید را ستود و این تیم را در حد و اندازه های صعود به المپیک دانست. امید ها آنچه که بر سرشان آمده را باید فراموش کرده و از گذشته خود وام بگیرند و با اندیشه باور در بازی ها حاضر شوند.

 

این تیم پر امید ترین تیم برای صعود به المپیک 2020 توکیو است و اکنون که مهیای بازی دوستانه با استرالیا می شود باید این مشق را برای خود مرور کند. فوتبال ایران توانمندی عبور از سد تیم هایی چون چین و ازبک را دارد و می تواند در برابر کره جنوبی رقابت پایاپایی داشته باشد. همین باور با جدیت در مسیر برای صعود کافی است.

 

تیم امید ایران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تیم امید ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۷۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازی تدارکاتی استقلال پشت درهای بسته

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از رسانه باشگاه استقلال، شاگردان جواد نکونام در ادامه برنامه آماده سازی خود برای رویارویی با تراکتور، امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت یک دیدار تدارکاتی برگزار می‌کنند.
بازی دوستانه امروز آبی‌پوشان مقابل آریو اسلامشهر پشت در های بسته برگزار خواهد شد.

به رغم شایعه‌های منتشر شده در فضای مجازی از سوی برخی افراد که هدفی غیر از برهم زدن آرامش استقلال ندارند، کادر فنی استقلال هیچ درخواستی مبنی بر انجام بازی در حضور هواداران نداده و از آن جایی که حضور تماشاگر در بازی دوستانه نیز نیاز به مجوز از مراجع ذیصلاح دارد و مجوزی در این خصوص صادر نشده است، امروز استقلال پشت درهای بسته با آریو اسلامشهر بازی می‌کند و امکان میزبانی از هواداران فهیم استقلال میسر نیست.

کد خبر 6087269

دیگر خبرها

  • امید افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
  • استقلال در بازی دوستانه شکست خورد
  • استقلال بازی دوستانه را واگذار کرد
  • شکست استقلال در دیدار دوستانه
  • شکست استقلال در یک بازی دوستانه
  • شکست استقلال مقابل آریو اسلاشهر در بازی دوستانه
  • باخت استقلال مقابل آریو اسلامشهر در دیدار دوستانه
  • بازی تدارکاتی استقلال پشت درهای بسته
  • به میهمان لرتبار لیگ برتر احترام بگذارید! (یادداشت)
  • بیرانوند از صعود به فینال مسابقات تراپ قطر باز ماند