Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@02:37:46 GMT

«روایت هیئت» به افق می رود

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۸۲۴۸

«روایت هیئت» نخستین برنامه‌ای است که به صورت تخصصی در رابطه با کارکردها، رسالت‌ها و وظایف هیئت به بحث و بررسی می‌پردازد.

اخبار فرهنگ و هنر- حجت الاسلام و المسلمین علیرضا ربانی‌منش سردبیر «روایت هیئت» درباره این برنامه تلویزیونی می‌گوید: این برنامه در درجه نخست در راستای امر مقام معظم رهبری شکل گرفته و با سابقه و در ادامه سلسله نشست‌های هیئت پژوهی که در ۱۴ جلسه و در راستای امر مقام معظم رهبری در سال ۹۵ و در دیدار با مداحان مبنی بر اینکه در حوزه هیئت باید کار تخصصی و علمی صورت بگیرد، برنامه‌ریزی و آماده پخش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر ادبیات علمی در حوزه هیئت جریان‌ساز شود می‌توانیم از ظرفیت دانشگاه‌ها و مراکز علمی در این راستا استفاده کنیم، تصریح کرد: هیئت یک ظرفیت عظیم است که از دل مردم برخواسته و متاسفانه این امر مهم فراموش شده در حالی که با توجه به گستره هیئت و مخاطبین آن می‌توان از این ظرفیت‌ها در زمینه‌های مختلف استفاده شود.

ربانی‌منش گفت: در جامعه امروز به بحث عزاداری پرداخته شده درحالی که عزاداری تنها یکی از کارکرد‌های هیئت است و رسانه‌ها باید در راستای دیگر کارکرد‌های آن فرهنگ‌سازی و فعالیت‌های لازم را انجام دهند.

سردبیر برنامه تلویزیونی روایت هیئت با بیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند در حوزه تولید محتوای اندیشه هیئت از ظرفیت جامعه ایمانی مشعر استفاده کنند، یادآور شد: اگر این تولید محتوا برون سپاری شده و اعتماد میان رسانه و نهاد‌های خصوصی که به صورت تخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند شکل بگیرد قطعاً می‌توانیم به دستاورد‌های ارزشمندی برسیم.

وی ادامه داد: موضوعات مختلفی از جمله ظرفیت‌ها و کارکرد‌های هیئت نظیر رسالت‌های هیئت در حوزه خانواده، نقش هیئت در پیشرفت اقتصادی کشور، ظرفیت‌های بین‌المللی هیئت و کارکرد‌های فراعزاداری هیئت در این برنامه با حضور کارشناسانی نظیر حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان، دکتر سهیل اسعد، حاج حسین یکتا و دیگر اساتید حوزه و دانشگاه مورد گفتمان قرار می‌گیرد.

گفتنی است این برنامه با تهیه کنندگی پیمان نوراسماعیلی در پنج قسمت هر روز ساعت ۱۶:۳۰ روی آنتن شبکه افق می‌رود. تکرار این برنامه هم ۳۰ دقیقه بامداد روز بعد پخش خواهد شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عزاداری صدا و سیما شبکه افق ویژه برنامه اربعین روایت هیئت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۸۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی

 استاندار کردستان شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور در سنندج اظهار کرد: در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی ضعف شدید داریم و اگر اردو‌های راهیان نور نبود، در بحث روایت و تبیین رشادت‌ها و افتخارات دفاع مقدس خیلی عقب بودیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف همکاری و حمایت لازم را برای برگزاری اردو‌های راهیان نور داشته باشند، چراکه دشمن دنبال تحریف واقعیات دوران دفاع مقدس است.

وی گفت: برای برخی از برنامه‌ها هزینه‌هایی می‌شود که هیچ خروجی ندارد درحالی که تامین یک اتوبوس و یا تقبل کرایه آن برای دستگاه‌ها هزینه زیادی ندارد که برخی دستگاه‌ها کم‌کاری می‌کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه دشمنان با ناامیدی از تحریم اقتصادی، همچنان دنبال تهاجم رسانه‌ای هستند، افزود: آنها می خواهند با دروغ‌پراکنی، ذهنیت‌ها را منحرف کنند، بنابراین باید مراقب و هوشیار بود.

وی انجام عملیات وعده صادق را نقطه عطفی در مقابله با رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و گفت: با این اقدام، نظم جهانی تغییر کرد و نظم جدید نه با اراده غربی‌ها و اروپایی‌ها بلکه با اراده جبهه مقاومت شکل خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند
  • معرفی جان سخت‌ترین خودروها در جهان (+عکس)
  • قیمت شاهین از ۸۰۰ میلیون تومان گذشت
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد یک رسانه
  • کارکرد انتقادی و راهبری فیلم های مستند کمرنگ شده است
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • «کوه نور» ظرفیت جدید تفریح شهر زندگی است/ میزبانی از ۹ هیئت خارجی در هفته فرهنگی اصفهان
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد