Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@04:23:47 GMT

دولت از گلزنی انصراف می دهد!

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۸۴۰۹

دولت از گلزنی انصراف می دهد!

خبرگزاری ایرنا یادداشتی از علی ربیعی سخنگوی دولت منتشر کرده که به موضوع حضور زنان در دیدار پنج شنبه مقابل کامبوج پرداخته است.

به گزارش "ورزش سه"، پس از انتقاداتی که از صحبت‌های افراد منسوب به دولت درباره ادعای ایشان در بسترسازی برای حضور زنان در ورزشگاه‌ها مطرح شده، ربیعی می گوید دولت از بردن غنیمت پس از این اتفاق انصراف می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یادداشت ربیعی را بخوانید:

 

*روز پنجشنبه در استادیوم آزادی شاهد به ثمر رسیدن ۶+۱۴ گل بودیم: ۱۴ گل را بازیکنان تیم ملی ایران وارد دروازه تیم کامبوج کردند؛ اما این بازی که با حضور زنان و دختران ایرانی در جایگاه تماشاچیان آزادی ولی به وسعت دل‌های همه ایرانیان برگزار شد، ۶ گل دیگر هم به ارمغان آورد که گل اول آن را دختران ایران با مراعات آداب و احترام به هنجارها و موازین فرهنگی و اخلاقی زدند.


همنشینی مهربانانه دختران با ظواهر و پوشش‌های متفاوت، قاب‌های ماندگاری خلق کرد. زنان و دختران ایرانی با حضور آرام، منظم، شاد، پرهیجان، امن، برابر و متین خودشان دو گل دیگر هم به دو دروازه زدند. دروازه اول تحریک‌کنندگان خارجی که با القای ناامیدی و بدبینی و گاه تحریک اعمال خلاف هنجارهای جمعی سعی داشتند این حضور را آخرین حضور بنامند. اما منش و روش تماشاچیان بازی روز پنجشنبه موجب باخت این جریان بدخواه در خارج از کشور شد.

 

گل بعدی هم  نصیب دروازه جماعتی شد که در داخل، با تقبیح تصمیم دولت منتظر بهانه‌گیری بودند. تجربه نشان داده در تاریخ تحولات اجتماعی، همواره افراطی‌گری ما را یک گام به پیش و چند گام به پس رانده است. در استادیوم‌های ما گاهی آلودگی‌های هیجانی کلامی وجود دارد اما زنان ایرانی با حضورشان سبب‌ساز چنان فرهنگ والایی شدند که هیچ بهانه‌ای به دست بهانه‌جویان نیفتد. نحوه سلوک دختران و زنان ایرانی _که البته انتظاری هم جز این نمی‌رفت_ نشان داد که به عرف جامعه معتقدند و اجازه بهانه‌جویی به تنگ ‌ظرانی را نمی‌دهند که در قالب دلسوزی‌های صادقانه برخی اقشار اجتماعی، می‌خواهند جامعه را در بن‌بست هنجاری قرار دهند و مسیر تنش را هموار کنند.

 

گل چهارم را نیروی انتظامی زد که من از نزدیک شاهد بودم چگونه از چند سو مورد فشار روحی و فیزیکی بود اما با صبر و همراهی صادقانه تلاش کرد بازی بدون هیچ حاشیه و مسأله‌ای برگزار شود و خاتمه یابد. مدیریت خوب نیروی انتظامی یکی از گل‌های ارزشمند بازی پنجشنبه بود.

 

گل پنجم را جامعه مدنی زد که با ایجاد بسترهای گفت وگوی اجتماعی و مفاهمه عمومی بسترهای روانی و جمعی تحقق یک مطالبه به‌حق زنان ایران را به ثمر نشاند و علی‌رغم تحرکات عده‌ای با استفاده از تجمع و بیانیه، این بازی را تبدیل به برد همگانی کرده و از برد-باخت اجتماعی جلوگیری کرد.

 

گل ششم را البته دولت زد؛ دولت با پیگیری‌هایش و گفت‌وگوهای زیاد اقناع‌ساز با ایجاد بسترهای فیزیکی و اطمینان‌بخش در ورزشگاه، با ایجاد آرامش اجتماعی. البته که فکر می‌کنم این گل را به پای دولت ننویسند بهتر است، چرا که عده‌ای نمی‌پسندند هیچ حرکت سازنده‌ای در کشور به نام دولت تمام شود؛ شاید هم ما از پذیرش این گل انصراف دهیم بهتر باشد تا خللی ایجاد نکنند! ۱۹ هیچ هم خوب است!

 

ورزشگاه آزادی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: ورزشگاه آزادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد

در شرایطی که باشگاه آلومینیوم اراک از ابتدای فصل شرایط حضور بانوان در دیدارهای خانگی خود را فراهم کرده و این اتفاق بدون مشکل انجام شده بود، اکنون سازمان لیگ اعلام کرد که بانوان اجازه تماشای مسابقه حساس جام حذفی بین آلومینیوم و پرسپولیس را نخواهند داشت.

سازمان لیگ روز گذشته اعلام کرد که دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی با حضور تماشاگران برگزار می‌شود و ایرالکو در این مسابقه محروم از حضور هواداران خودی نیست، اما امروز خبر از محرومیت بانوان هوادار داد.

با این شرایط، برای نخستین بار در فصل جاری، بانوان اراکی نمی‌توانند در استادیوم حضور داشته باشند ولی حضور هواداران مرد در مسابقه آلومینیوم و پرسپولیس بلامانع است.

در نامه سازمان لیگ به هیئت فوتبال استان مرکزی و باشگاه آلومینیوم اراک آمده است:

«احتراماً به دلیل مشکلات ساختاری و نبود دستورالعمل مشخص در کنترل مبادی ورودی استادیوم امام خمینی (ره) اراک که منجر به عدم تامین و بکارگیری استاندارد در رویه مهمان‌پذیری بانوان گردیده است و همچنین نظر به عدم رفع کامل نواقص در زیرساخت ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان محترم، به استحضار می‌رساند ورزشگاه مذکور تا رفع نواقص و بهبود موارد خواسته شده، فاقد شرایط پذیرش بانوان محترم می‌باشد.

بدیهی است، باشگاه موظف است سازمان لیگ را از برنامه و روند استقرار شرایط حضور بانوان هرچه سریع‌تر مطلع ساخته تا پس از ممیزی شرایط بهبود یافته، نسبت به حضور بانوان محترم تصمیم‌گیری شود.»

 

دیگر خبرها

  • روزگار متفاوت زنان اراکی
  • انتقام تراکتور از ذوب آهن و صعود در جام حذفی با ضربات پنالتی
  • جوان ‌تراکتور متخصص گلزنی در بازی‌های حذفی!
  • برتری رم در یک دیدار عجیب / دروازه‌بان مانع از گلزنی سردار شد
  • اولین گل کوین دی بروین در لیگ برتر انگلیس با ضربه سر
  • برتری رم در یک دیدار عجیب/ دروازه‌بان مانع از گلزنی سردار شد
  • پیروزی رم در مینی‌بازی سری آ با حضور فیکس سردار
  • دلیل محرومیت پرسپولیسی‌ها؛ پای استقلالی‌ها در میان است!
  • ورود زنان به بازی آلومینیوم- پرسپولیس ممنوع شد
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها