Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:22:55 GMT

شورای ملی عناب تشکیل شود

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۸۶۰۹

شورای ملی عناب تشکیل شود

دبیر کل مجمع مجالس آسیایی گفت: لازم است شورای ملی عناب را تشکیل داده تا بتوانیم در عرصه حقیقی و حقوقی، افراد توانمند را در توسعه و معرفی این محصول استراتژیک دخیل کنیم.

به گزارش ایسنا منطقه خراسان جنوبی، محمدرضا مجیدی، در دیدار با رئیس و معاونان جهاددانشگاهی خراسان جنوبی، اظهارکرد: جهاددانشگاهی یکی از نهادهای مورد وثوق نظام و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بند اول از توصیه‌های هفت گانه بیانیه گام دوم انقلاب در رابطه با علم و فناوری است، افزود: لازم است ستادی برای اجرای منویات مقام معظمرهبری در گام دوم انقلاب در استان تشکیل شود.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند با تاکید بر تحقق اهداف اقتصادی گام دوم انقلاب، تصریح کرد: تا زمانی که زیرساخت‌های فکری و فرهنگی اصلاح نشود، نمی‌توان اقدامی شایسته انجام داد.

دیپلماسی گردشگری در سطوح ملی و استانی پیاده‌سازی شود

مجیدی با بیان اینکه باید زیر ساخت‌های فکری را آماده کرد، افزود: دیپلماسی گردشگری و مردم پایه را باید در سطوح ملی و استانی پیاده‌سازی کرد.

وی بیان کرد: جهاددانشگاهی با رویکرد جهادی شکل گرفته است و اگر این رویکرد تقویت شود، خواهد توانست کمک بسیاری به توسعه و پیشرفت استان کند.

دبیر کل مجمع مجالس آسیایی با اشاره به اینکه آموزش کلید واژه توسعه کشور است، تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مغفول مانده گردشگری سلامت است که جهاددانشگاهی می‌تواند در این حوزه نیز فعالیت کند.

مجیدی با اشاره به برگزاری شایسته همایش ملی عناب توسط جهاددانشگاهی، افزود: لازم است شورای ملی عناب را تشکیل داده تا بتوانیم در عرصه حقیقی و حقوقی، افراد توانمند را در توسعه و معرفی این محصول استراتژیک دخیل کنیم.

وی با تاکید بر ضرورت برگزاری بسته‌های گردشگری عناب، زرشک و زعفران برای معرفی بهتر این محصولات به گردشگران و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، اظهار کرد: با رونق بخشی به اقتصاد عناب، زرشک و زعفران می‌شود اقتصاد استان را متحول کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی بیرجند بر ضرورت تعریف رشته‌های متناسب با نیاز و شرایط استان تاکید کرد و افزود: لازم است رشته بین رشته‌ای عناب در استان ایجاد شود تا بتوان از ظرفیت‌های علمی در راه توسعه این محصول بهره برد.

مجیدی با اشاره به حوزه‌های دیگر فعالیت جهاد ددانشگاهی، بیان کرد: خبرگزاری ایسنا که زیر نظر این نهاد فعالیت دارد، رسانه دانشگاهی و علمی است که به دور از حاشیه فعالیت می‌کند.

وی اظهار کرد: لازم است از ظرفیت ایسنا در اتاق بازرگانی بیرجند استفاده‌ شده و در راستای توسعه استان از این رسانه بهره گیری شود .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی عناب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۸۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان پایه اقتدار حکومت اسلامی را مردم دانست و با بیان اینکه هرجا خطا کرده‌ایم جاهایی بوده که از حضور مردم در صحنه‌های مختلف اقتصادی و اجرایی غفلت کرده‌ایم، گفت: باید کارها را به مردم واگذار کنیم.

ابوطالب شفقت امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شورا پل ارتباطی بین دولت و مردم است، حال چه شورای اسلامی شهر باشد چه مجلس شورای اسلامی. ضرورت دارد در جریان اقتصادی و تولیدی مردم را مشارکت دهیم و آنان را تشویق به کسب و کار و مشارکت در کارهای تولیدی و اقتصادی کنیم.

استاندار لرستان بیان کرد: انتظار می‌رود اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای استان علاوه بر قانون شناسی، فرصت‌های موجود را شناسایی کنند. همچنین استفاده از پیمانکاران بومی به خصوص در طرح‌های کوچک شهرداری‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مناقصه محدود مسابقه محلی است، بیان کرد: باید مناقصه‌ها محدود برگزار شود و از ظرفیت پیمانکاران استان در پروژه‌های کوچک استفاده شود.

شفقت با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های استان در داخل استان بهره‌برداری شود و ارزش افزوده در شهرداری‌ها مساله‌ای مهم است، اضافه کرد: در استفاده از پیمانکاران بومی به ویژه در کارهای کوچک تعلل نکنید.

وی عنوان کرد: لرستان استانی سیل‌خیز است و ضرورت دارد منابع طبیعی، محیط زیست در اطراف شهر عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری را انجام دهند.

شفقت برساماندهی رودخانه‌های لرستان تاکید کرد و افزود: اختلاف‌نظری بین شهرداری خرم‌آباد و آب منطقه‌ای لرستان روی ساماندهی خرم‌رود وجود دارد که باید حل و فصل شود و هر کدام از آن‌ها که متولی محسوب می‌شوند موظف به ساماندهی رودخانه هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • ۱۴۶۰ نفر عضو شوراهای شهر و روستای استان بوشهر هستند
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • گردشگری در شادگان رونق و توسعه یابد
  • رونق و توسعه گردشگری شادگان با اختصاص اعتبار
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • اختصاص ۶۰ میلیارد تومان به توسعه گردشگری شادگان
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود