Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@23:37:02 GMT

سند ارتقای وضعیت زنان مازندران اجرایی شد

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۲۹۷۲۴

سند ارتقای وضعیت زنان مازندران اجرایی شد

مراسم رونمایی از این سند در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران در ساری انجام شد.

  مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران در این جلسه گفت : سند ارتقای وضعیت زنان مازندران از طرح های خوبی است که به صورت مدون و برنامه انجام شده است.

سمیه قاسمی طوسی  با اعلام این که برای ارتقای وضعیت زنان مازندران با انجام پژوهش ها، چالش ها و ظرفیت های شناسایی شد، افزود: برای تدوین سند جامع ۲۲۴ سند توسط دو گروه راهبری و تخصصی و ۱۰ نفر از خبرگان تهیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : این سند با استفاده از ظرفیت کارشناسان حوزه های مختلف تهیه و تایید نهایی آن هم توسط ناظر ریاست جمهوری انجام شد و اداره کل امور بانوان استانداری مازندران هم اجرای آن را همانند تهیه و اخذ تایید به صورت جدی در دستور کار دارد.

قاسمی طوسی توضیح داد : در این سند وضعیت زنان از ابعاد مختلف نظیر ازدواج و طلاق، بهداشت، ورزش، پیگیری آسیب های اجتماعی، مشارکت سیاسی و مدنی مورد بررسی قرار گرفته است و برنامه و چشم انداز آینده نیز در آن گنجانده شد .

سفر یک روزه معصومه ابتکار، معاون امور بانوان و خانواده رییس جمهوری به مازندران صبح امروز آغاز شد. رونمایی سند ارتقای وضعیت زنان استان ،نشست با استاندار، بازدید از یکی از شرکت های دانش بنیان زنان، جلسه با زنان  کارآفرین و فعالان حوزه های مختلف، بازدید از یک کارگاه سفالگری با مدیریت و فعالیت زنان سرپرست خانوار، بازدید از طرح هشت هکتاری پارک بانوان استان  و بازدید از زندان زنان در ساری از برنامه های این سفر اعلام شده است.

مازندران بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که براساس آخرین سرشماری در سال ۱۳۹۶ بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار از این جمعیت زنان هستند.  

همچنین ۳۷ هزار زن در ادارات دولتی مازندران مشغول به کار هستند.

۲۰۹۶/۱۶۵۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری مازندران سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده معصومه ابتکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۲۹۷۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 7 ابوالفضل رهبری‌زاده، محیط‌بان، ویدیویی از تغذیه یک خرس قهوه‌ای نر در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در بخش مازندران، را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است. این محیط‌بان صحبت‌های خود را ترجمه کرده است و نوشته است: «خرس من برایت سوت می‌زنم تو نباید فرار کنی؟ من دیگه چکار کنم که تو فرار کنی؟ فاصله ما کم است.» این ویدیوی بامزه را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بازدید سرزده استاندار از دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • ابلاغ برنامه‌ ارتقای بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • جایگزینی بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • ابلاغ برنامه‌های ارتقای بهره‌وری به دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • مسابقات شترسواری زنان در عربستان
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران