Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری استان مرکزی بابیان اینکه نخستین فضای کار اشتراکی پارک علم و فناوری استان مرکزی تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد گفت: ۳۰ درصد از شرکت‌های دانش بنیان استان مرکزی در پارک علم و فناوری مستقر هستند ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

مجید شمس در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به تعداد شرکت‌های دانش بنیان در استان مرکزی اظهار داشت: استان مرکزی تعداد 83 شرکت دانش بنیان دارد، از ابتدای سال 97 تا پایان شهریورماه امسال 51 شرکت در استان مرکزی موفق به دریافت عنوان و رتبه دانش بنیان از کارگروه ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

30 درصد شرکت‌های دانش بنیان استان مرکزی در پارک علم و فناوری مستقر هستند

وی افزود: تقریبا 30 درصد این شرکت‌های دانش بنیان استان مرکزی در پارک علم و فناوری مستقر هستند، موافقت راه‌اندازی دپارتمان‌های تخصصی صنایع خلاق و فناوری اطلاعات را در پارک علم و فناوری داریم و به زودی  برای راه‌اندازی اقدام می‌کنیم به عبارتی در کنار مرکز رشد، دو دپارتمان تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات و دپارتمان تخصصی صنایع خلاق را به زودی راه‌اندازی می‌کنیم.

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری استان مرکزی ادامه داد: با این موافقتنامه می‌توانیم شرکت‌های حوزه صنایع خلاق و آی سی تی را به صورت ویژه و تخصصی مورد حمایت قرار دهیم، موضوع فضای کار اشتراکی در دست اقدام است که تقریبا تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود.

شمس تصریح کرد: گروه‌های متقاضی در مرکز رشد به دو شکل پیش رشد و رشد مورد پذیرش قرار می‌گیرند، در بخش رشد، متقاضیان که الزاما شرکت‌ها و به عبارتی شخصیت‌های حقوقی هستند با دریافت کامل خدمات و حمایت‌ها می‌توانند فرایند تجاری‌سازی ایده‌های محوری و طرح‌های پژوهشی را انجام دهند.

27 شرکت دانش بنیان در استان اردبیل فعالیت می‌کنندایده‌های دانش‌بنیان اردبیل تا مرحله تجاری‌سازی حمایت می‌شودمرکز نوآوری صنایع خلاق در گیلان راه‌اندازی می‌شود

وی بیان کرد: برای شناخت و ارائه مشاوره به این دسته از متقاضیان در یک دوره 6 ماهه تحت عنوان دوره پیش رشد پذیرش می‌شوند، یکی از خدمات مرکز رشد فضای استقرار است که برای شرکت‌هایی که در مرحله رشد قرار دارند دفتر کار اختصاصی به آنها داده می‌شود و برای گروه‌ها و هسته‌هایی که وارد مرحله پیش رشد می‌شوند این فضا به صورت اشتراکی است که اصطلاحا فضای کار اشتراکی گفته می‌شود.

نخستین فضای کار اشتراکی استان تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مدیر مرکز رشد پارک علم و فناوری استان مرکزی عنوان کرد: یکی از مشکلات پیش رشدها این است که مجبور هستیم به آنها دفترکار دهیم زیرا با عدم انجام این کار فضایی برای آنها نیست، با توجه به اینکه باید تحت نظر باشند، در کنار آنها منتور حضور داشته باشد و طرح کسب و کار آنها مورد پایش قرار گیرد به این فضای اشتراکی نیازمند بودیم.

شمس ادامه داد: با راه‌اندازی این فضا مشکلات برطرف می‌شود و می‌توانیم میزبان گروهایی نزدیک به 20 تا 30 گروه به صورت همزمان در فضای کار اشتراکی باشیم.
انتهای پیام/ز

R41371/P/S6,73/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی

پروژه انتقال آب غیرشرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان و فضای سبز این مجموعه، کلنگ‌زنی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، پروژه انتقال آب غیر شرب برای واحدهای فناور مستقر در پارک علم و فناوری استان و فضای سبز این مجموعه به طول ۶۷۰۰ متر کلنگ‌زنی شد.

محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی در این مراسم اظهار کرد: قرار گرفتن خراسان شمالی در اقتصاد دانش بنیان در رده‌ی استان‌هایی مثل خراسان رضوی باعث افتخار است.

وی توجه به نخبگان، تقویت هیئت‌های اندیشه‌ورز، ایجاد تعاونی‌های دانش بنیان و جذب نقدینگی در دست مردم، تأسیس شرکت‌های سهامی عام و سایر تدابیر برای مشارکت مردم در پروژه‌های نیمه تمام را از اهم مواردی دانست که می‌تواند در جهش تولید مؤثر باشد و افزود: فروش واحدهای دولتی و اعطای مشوق‌های مالیاتی از دیگر مواردی هستند که می‌تواند در رونق و جهش تولید اثرگذار باشد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به حمایت‌های گسترده دولت از شرکت‌های دانش‌بنیان، عنوان کرد: در سال ۱۴۰۳ با انتقال آب، بخشی از مشکلات واحدهای فناور رفع شود.

کد خبر 747450

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • ایجاد شهرک فناوری در خراسان شمالی با همکاری پارک علم و فناوری
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • اقتصاد باید بر پایه مشارکت مردم باشد
  • تعاونی‌های دانش‌بنیان خراسان شمالی ویژه حمایت می‌شوند
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟