Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دستگاهی ساختند که قادر است غلظت نشانگر‌های زیستی را با دقتی هزار برابر بیشتر نسبت به مقادیر موجود در مایعات بدن انسان اندازه‌گیری کند.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو، دستگاه ESN Cleer که با همکاری مرکز تحقیقاتی تعاونی تولید نوآورانه (IMCRC) و دانشگاه RMIT در ملبورن استرالیا ساخته شده است براساس فناوری سنجش که در ابتدا در مرکز تحقیقاتی میکرو نانو RMIT ایجاد شده بود، عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در این دستگاه، ترکیبی از نانومواد جدید، میکروالکترود‌ها و عملیات سطحی نوآورانه برای ایجاد حسگر‌ها مورد استفاده قرار گرفت که می‌تواند برای اندازه‌گیری نشانگر‌های زیستی موردنظر، از نشانگر‌های التهابی پزشکی شناخته شده گرفته تا پنل‌های اختصاصی که باعث بهبود دقت پیش‌بینی می‌شوند، به کار رود.   برای استفاده از این دستگاه، کاربر قسمت بالایی را باز می‌کند، که به عنوان جمع‌کننده نمونه بزاق مصرف می‌شود و آرایه حسگر زیستی را نگه می‌دارد. انتهای آن به بزاق دهان آغشته می‌شود و با میله الکترونیکی قابل استفاده مجدد جایگزین می‌شود که تجزیه و تحلیل را کنترل می‌کند. بعد از شناسایی نشانگر زیستی، نتیجه به یک برنامه اختصاصی نصب شده بر روی یک گوشی هوشمند یا تبلت ارسال می‌شود. این برنامه دارای ویژگی‌های چند وجهی از جمله گزارش تشخیص سطح خطر بیماری، پشتیبانی فوری از ارتباط با پزشکان، مقایسه آماری سنی/ جمعیتی، قابلیت‌های ردیابی سلامت، انفورماتیک وابسته به سلامت و رفاه، رابط تعاملی جمعی و امکان بازخورد کاربر است.

مدیر عامل ESN Cleer، اظهار داشت: «از ۴۰۰ میلیون نفری که در سراسر جهان از بیماری‌های قلبی عروقی رنج می‌برند، تنها ۱۶ درصد از موارد به دلیل ویژگی‌های ژنتیکی است. این امر نشان می‌دهد که چه میزان فضا برای بهبود و پیشرفت در زمینه غربال‌گری و پیشگیری وجود دارد، اینجا جایی است که این دستگاه می‌تواند تاثیری شگرف داشته باشد. ما از اینکه توانستیم این رشته‌ها را در پرداختن به چنین چالش بزرگی در بهداشت جهانی گردهم آوریم، واقعاً خوشحال هستیم.»

پروفسور Sharath Sriram، مدیر گروه تحقیقاتی مواد کاربردی و میکروسیستم‌های RMIT گفت: «اغلب، آزمایش‌های خون فقط بعد از یک حمله قلبی انجام می‌شود، چنین واکنش انفعالی بیش از حد دیر است و افراد را با بیماری ناتوان‌کننده‌ای رها می‌کند و یا منجر به مرگ می‌شود. دستگاه ESN Cleer قادر است غلظت نشانگر‌های زیستی را با دقتی هزار برابر بیشتر نسبت به مقادیر موجود در مایعات بدن انسان اندازه‌گیری کند. پیشگیری همیشه بهتر از درمان است، این جایی است که این فناوری وارد می‌شود و پیش‌بینی دقیقی را ارائه می‌کند.»  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: فناوری نانو نانومواد نارسایی قلبی دستاورد جدید محققان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مست عشق ؛ علیرضا قربانی

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 کیفیت 284

تو مرا جان و جهانی چه کنم جان و جهان را
تو مرا گنج روانی چه کنم سود و زیان را
نفسی یار شرابم نفسی یار کبابم
چو در این دور خرابم چه کنم دور زمان را
ز همه خلق رمیدم ز همه بازرهیدم
نه نهانم نه پدیدم چه کنم کون و مکان را
ز وصال تو خمارم سر مخلوق ندارم
چو تو را صید و شکارم چه کنم تیر و کمان را
چو من اندر تک جویم چه روم آب چه جویم
چه توان گفت چه گویم صفت این جوی روان را
چو نهادم سر هستی چه کشم بار کهی را
چو مرا گرگ شبان شد چه کشم ناز شبان را
چه خوشی عشق چه مستی چو قدح بر کف دستی
خنک آن جا که نشستی خنک آن دیده جان را
ز تو هر ذره جهانی ز تو هر قطره چو جانی
چو ز تو یافت نشانی چه کند نام و نشان را
جهت گوهر فایق به تک بحر حقایق
چو به سر باید رفتن چه کنم پای دوان را
به سلاح احدی تو ره ما را بزدی تو
همه رختم ستدی تو چه دهم باج ستان را
ز شعاع مه تابان ز خم طره پیچان
دل من شد سبک ای جان بده آن رطل گران را
منگر رنج و بلا را بنگر عشق و ولا را
منگر جور و جفا را بنگر صد نگران را
غم را لطف لقب کن ز غم و درد طرب کن
هم از این خوب طلب کن فرج و امن و امان را
بطلب امن و امان را بگزین گوشه گران را
بشنو راه دهان را مگشا راه دهان را

بازدید 4 مست عشق قطعه‌ای از علیرضا قربانی است که متکی بر یکی از غزلیات دیوان شمس مولانا برای فیلم مست عشق به کارگردانی حسن فتحی، خوانده است. موزیک ویدیویی که متکی بر تصاویر همین فیلم ساخته شده را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • شهردار: بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود
  • جنبش دانشجویان در آمریکا نشانگر بیدار شدن مردم دنیاست
  • از استخر‌های بزاق تا وجود میلیون‌ها باکتری در دهان
  • بارش‌های دزفول سه برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود
  • بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش‌بینی هواشناسی بود
  • آموزش سواد محیط زیستی به کودکان
  • مست عشق ؛ علیرضا قربانی
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • پیش بینی آریتمی قلبی با هوش مصنوعی
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست