Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور اقتصادی و سیاستهای تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: حسابداری تعهدی به عنوان مبنای حسابداری در قانون مالیات بر ارزش افزوده منجر به بروز مشکلاتی برای معاملات نسیه و فعالیت‌های پیمانکاران شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه تولید و تجارت ایران، احمد تشکینی اظهار کرد: تاریخ تعلق مالیات، تاریخ صدور صورتحساب (ثبت در دفاتر) است، یعنی پس از صدور صورتحساب، مالیات بر ارزش افزوده بر معامله مذکور تعلق می گیرد و طرفین معامله باید تکالیف قانونی خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در قانون مالیات بر ارزش افزوده تمایزی میان تاریخ تعلق مالیات و تاریخ پرداخت مالیات به سازمان امور مالیاتی وجود ندارد (ماده ۱۱ مالیات بر ارزش افزوده).

تشکینی گفت: در معاملات نسیه مؤدی موظف است همزمان با ارائه صورتحساب یا تحویل کالا (ارائه خدمت) مالیات بر ارزش افزوده را به سازمان امور مالیاتی پرداخت نماید. این امر به تشدید مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی منجر می‌شود، به این دلیل که دریافت وجه معامله در آینده؛ اما پرداخت مالیات به هنگام انجام معامله صورت می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: انجام اصلاحاتی در ماده ۱۱ قانون مالیات بر ارزش افزوده (تعلق مالیات) مبنی بر لحاظ شرایط لازم و فرصت کافی برای معاملات نسیه و پیمانکاران کمک شایانی به حوزه تولید خواهد کرد.

کد خبر 392981

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مالیات بر ارزش افزوده وزارت صنعت معدن و تجارت حسابداری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۱۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (شنبه ۸ اردیبهشت) با یک هزار و ۲۲ واحد رشد در ارتفاع ۲ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۹۷۹ واحد ایستاد.

به گزارش مشرق، شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با یک هزار و ۳۹۵ واحد افزایش به ۷۶۵ هزار و ۴۵ واحد و شاخص قیمت با ۷۸۱ واحد افزایش به ۴۲۸ هزار و ۲۲۷ واحد رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون سهم و اوراق مالی را به ارزش تقریبی ۴۹ هزار میلیارد ریال با انجام بیش از ۳۵۰ هزار معامله، دادوستد کردند.

نماد «فملی» بیشترین اثر مثبت و نمادهای شپنا، شستا، وبملت، شتران، وغدیر و وتجارت بیشترین اثر منفی را بر شاخص بورس گذاشتند.

شاخص فرابورس ایران در معاملات امروز با ۸۰ واحد کاهش، به ۲۵ هزار و ۵۲۵ واحد رسید.

معامله‌گران در فرابورس ایران با انجام بیش از ۲۱۴ هزار معامله، افزون بر ۴ میلیارد و ۴۰۰ سهم و اوراق مالی را دادوستد مالکیت کردند.

نمادهای «تجلی، حسینا و فجهان» بیشترین اثر مثبت و نمادهای آریا، شگویا، خاور و سپیدار بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

دیگر خبرها

  • موعد پرداخت مالیات بر عایدی سرمایه تعیین شد
  • زمان پرداخت «مالیات بر عایدی سرمایه» تعیین شد
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • شروع طوفانی معاملات برق؛ جهش ۶۸۴ میلیارد ریالی در بورس انرژی
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس هزار واحد رشد کرد
  • رشد هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد