Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه کوچ زمستانه پرندگان مهاجر، به همت حفاظت محیط زیست، سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی طبیعت حاشیه تالاب بین المللی چغاخور در شهرستان بروجن پاکسازی شد.

 او افزود: طبیعت تالاب بین المللی چغاخور شهرستان بروجن که زیستگاه پرندگان مهاجر است، با حضور کارشناسان و محیط بانان حفاظت محیط زیست، جوامع محلی و سازمان‌های مردم نهاد شهرستان بروجن و با همکاری انجمن‌های زیست محیطی جمعیت سبز بروجن و رفتگران طبیعت اصفهان از زباله پاکسازی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

احمدی ادامه داد: در حرکتی خود جوش از طرف انجمن رفتگران طبیعت اصفهان با اعلام فراخوان عمومی حاشیه آبی و اطراف ضلع شمالی تالاب چغاخور از سمت تونل چغاخور به سمت سه راهه زوردگان پاکسازی و زباله‌های پراکنده شده در محیط‌های آبی نیز توسط مأموران یگان حفاظت جمع آوری شد.

او اظهار داشت: این برنامه هرساله با کوچ پرندگان مهاجر در تالاب بین المللی چغاخور برگزار می‌شود چرا که با آغاز فصل سرما شاهد حضور چشمگیر پرندگان به این تالاب هستیم و این امر از آسیب رساندن احتمالی به پرندگان جلوگیری می‌کند.

احمدی با اشاره به اینکه  این استان هرساله از اواخر مهرماه پذیرای پرندگان مهاجر در تالاب‌ها است تصریح کرد: هم اکنون دسته‌های کوچک از کاکائی‌ها، لک‌لک‌ها، حواصیل‌ها، اگرت‌ها و اردک‌ها در حال فرود آمدن در تالاب‌های استان هستند و از اواسط آبان‌ماه حضور پرندگان مهاجر در این تالاب‌ها به اوج خود می‌رسد و تا قبل از یخ زدگی آب تالاب‌ها در این استان حضور دارند.

تالاب بین المللی چغاخور با مساحت دو هزار و ۴۳۰ هکتار در دامنه ارتفاعات برآفتاب و کلار، در مسیر جاده شهرکرد به خوزستان، در نزدیکی شهر بلداجی شهرستان بروجن و ۶۵ کیلومتری شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

انتهای پیام/خ

آمادگی برای کوچ زمستانه پرندگان مهاجر 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست تالاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۱۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛ تالابهای یازدگانه شهرستان در سه منطقه ی تنگ فنی ، ولیعصر و جایدر قرار دارند.
این تالاب ها زیستگاه بیش از ۳۵ نوع انواع پرنده مهاجر در فصول سال هستند.
 همچنبن در این تالاب ها امکانات  تفریحی  و رفاهی ایجاد شده است. 
 در شهرستان پلدختر  ۲۲۰ اثر  طبیعی و تاریخی وجود دارد.



کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرندگان مهاجر در آب‌گیرهای گرمه فرود آمدند
  • فیلم| فرود پرندگان مهاجر در گرمه خراسان
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • تالاب‌های پلدختر زیستگاه ۳۵ نوع پرنده مهاجر
  • روز های پرکار نیروهای امدادی چهارمحال و بختیاری
  • خراسان شمالی میزبان پرندگان مهاجر عبوری است
  • حادثه رانندگی در محور بروجن-سورک