Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-28@12:26:42 GMT

احداث ۲ شهرک صنعتی خصوصی در قم

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۲۰۷۷

احداث ۲ شهرک صنعتی خصوصی در قم

محمود سیجانی با بیان خبر فوق، اظهار داشت: اولویت دولت افزودن شهرک‌های صنعتی جدید نیست بلکه اولویت توسعه شهرک‌های موجود است که در این زمینه توسعه شهرک‌های صنعتی ازجمله شهرک‌های شکوهیه، محمودآباد و سلفچگان آغازشده است.

وی گفت: مراحل احداث ۲ شهرک خصوصی صنعتی آغازشده است که با بهره‌برداری از این واحدها، شاهد ایجاد رقابت سالم میان شهرک‌های صنعتی دولتی و خصوصی برای توسعه فعالیت‌ها و جذب سرمایه‌گذاری بیشتر و در نتیجه بهبود فضای کسب‌وکار خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیجانی بابیان اینکه در نواحی صنعتی روستایی استان صنایع خوبی شکل‌گرفته است که برخی در کشور بی‌نظیر است،‌ ادامه داد: احداث پنج ناحیه صنعتی در روستاهای قم هدف‌گذاری شده است که در گام اول تا پایان امسال سه ناحیه صنعتی در روستاهای سیرو، ‌قنوات و بیدهن احداث می‌شود.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم، توجه به توسعه صنایع تبدیلی در مجاورت روستاها را در رونق اقتصادی و اشتغال بسیار موثر دانست و افزود: صنایع تبدیلی خوبی در مناطق و روستاهای استان که دارای تولیدات کشاورزی قابل‌توجه هستند،‌ شکل‌گرفته است.

وی توسعه صنایع تبدیلی را ازجمله اولویت‌های این استان دانست و گفت: ایجاد واحدهای صنایع تبدیلی در مناطق دارای مازاد تولید، موجب افزایش بهره‌وری، رونق تولید و اشتغال و همچنین مهاجرت معکوس به روستاها می‌شود.

سیجانی همچنین با اشاره به الزام قانونی دستگاه‌های خدمات رسان برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم واحدهای صنعتی و تولیدی گفت: شهرک‌های صنعتی قم دارای زیرساخت‌های مناسب هستند که استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های بدون استفاده موجود ضروری است.

۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد حدود ۹۰ درصد مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

46

کد خبر 1309831

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان قم شهرک صنعتی صنعت ترکیه سوریه ایالات متحده آمریکا تیم ملی فوتبال ایران اربعین پیاده روی اربعین کردهای سوریه دونالد ترامپ سینمای ایران نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، هاشمی، مدیرعامل شهرک صنعتی سالاریه ورامین تصریح کرد: کارفرمایانی که در این طرح مشارکت کنند مشمول برخی معافیت‌های مالیاتی می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«رأی باز» امکانی قانونی برای برخی محکومان به حبس است که به آنها اجازه می‌دهد دوران محکومیت خود را با فعالیت در شهرک‌های صنعتی یا واحد‌های تولیدی و کسب درآمد از این طریق، بگذرانند.

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • گلستان با ۸۸ درصد تحقق الگوی کشت جزو استان‌های پیش ‌رو است
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی
  • احیای منطقه اقتصادی جهان‌آباد بعد از ۱۴ سال/ بندر خشک در جهان‌آباد راه‌اندازی می‌شود
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی در همدان می‌مانیم
  • لیتیوم را خام‌فروشی نمی‌کنیم/ پای ماندگاری صنایع تبدیلی لیتیوم در همدان می‌مانیم
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی
  • طرح به کارگیری زندانیان رای باز در واحد‌های تولیدی ورامین