Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@07:15:40 GMT

مراسم صبحگاهی، اولین ایستگاه تربیت در مدرسه

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۲۳۰۱

مراسم صبحگاهی، اولین ایستگاه تربیت در مدرسه

جمیل عباسی غریب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با بیان این که اولین ایستگاه تربیت در مدرسه، مراسم آغازین است، افزود: مراسم آغازین هر روز به مدت ۱۵ دقیقه در واحدهای آموزشی مقاطع مختلف تحصیلی استان گیلان برگزار می شود.

وی با تاکید بر ضرورت مدیریت هوشمند مراسم آغازین و بهره گیری از تمامی ظرفیت های انسانی اظهار داشت: در راستای اجرای هدفمند برنامه آغازین مدرسه، شیوه نامه این مراسم به مدارس ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون فرهنگی آموزش و پرورش استان گیلان بیان داشت: ایجاد آمادگی به منظور فرآیند یادگیری، ایجاد نظم از زمان آغاز فعالیت های روزانه مدارس ، تقویت روحیه همکاری میان دانش آموزان، افزایش اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری دانش آموزان از مهم ترین کارکردهای برنامه آغازین در مدارس است.

وی با تاکید بر الزامی بودن اجرای برنامه صبحگاهی در واحدهای آموزشی خاطر نشان کرد: تلاوت قرآن ، پخش سرود ملی، دعای روز، بیان مطالب ضروری و نرمش صبحگاهی از مهم ترین بخش های این مراسم ۱۵ دقیقه ای است.

وی با بیان اینکه در صورت نامساعد بودن شرایط جوی و یا در زمان امتحانات، مراسم آغازین بایستی در نمازخانه و یا راهرو برگزار شود، تصریح کرد: با توجه به لزوم آمادگی مدارس در اجرای برنامه آغازین، پیش بینی برنامه های قابل اجرا، تشکیل مراسم آغازین در تمامی مقاطع، تشکیل بانک اطلاعاتی جامع از فعالیت های مدرسه و تعیین مجریان، سخنوران و فعالان برتر مراسم آغازین از مهم ترین بخش های آماده سازی برای اجرای هر چه بهتر برنامه های صبحگاهی است.   

معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش گیلان یادآور شد: در این راستا کمیته برنامه ریزی مراسم آغازین سال تحصیلی ۹۹ - ۹۸ در آموزش و پرورش استان تشکیل شده است.

استان گیلان دارای حدود ۴۰۰ هزار دانش آموز و افزون بر پنج هزار مدرسه است.

۷۲۸۶/۲۰۰۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران

روابط عمومی صدا و سیمای گیلان اعلام کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در حوزه جهاد تبیین و پاسخگو بودن مسئولان به مردم و اجرای اصل مطالبه گری رسانه ملی عوامل برنامه ساز سیمای این مرکز درصدد تهیه برنامه‌ای با عنوان «پاسخ» برآمدند.

این برنامه به دلیل ویژگی مطالبه گری که دارد شفاف و بدون تعارف دغدغه‌های مردم را پیگیری می‌کند. 

ذات و ماهیت این برنامه به دنبال طرح خواسته‌های مردم و پیگیری پاسخ آن از مدیران استان گیلان است. 

شفاف سازی، ترویج و توسعه و افزایش ظرفیت پاسخگویی مدیران اجرایی و پیگیری مشکلات اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی گیلان با حضور مدیران کل، روسای سازمان‌ها و نهاد‌های مختلف استان از اهداف برنامه «پاسخ» است. 

این برنامه با بخش‌های گفتگو با مهمان، گزارش مردمی، تصاویر ارسالی مردم و سوالات مردمی همراه با مشاوره اساتید دانشگاه و کارشناسان و نخبگان استان چهارشنبه هر هفته از ساعت ۲۱:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه به طور زنده از شبکه باران به روی آنتن می‌رود.

عوامل برنامه تلویزیونی «پاسخ» عبارتند از:

تهیه کننده: محمود رحمتی، دستیار تهیه: زهرا فقیری، کارگردان: مهرداد محزون، مجریان: مهدی لطفی، شهریار سروری

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • طرح «بوم»؛ شکوفایی خلاقیت‌ها یا باری روی دوش معلم؟
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • اجرای ۴۰۰ برنامه در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویر احمد به مناسبت هفته معلم
  • پاسخ مسئولان به مطالبات مردم در شبکه باران