Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:31:56 GMT

فرمانداران سهم ارزش افزوده عشایر را پرداخت کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۲۶۱۱

فرمانداران سهم ارزش افزوده عشایر را پرداخت کنند

علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست شورای عالی عشایر استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: دولت تدبیر و امید با اختصاص بخشی از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده برای رونق تولید و کسب و کار عشایر اقدام کرده است و فرمانداران نسبت به تخصیص و اعطای این اعتبارهای مصوب اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: روا نیست که فرمانداران اعتبارهای مصوب بخش عشایر را در بخش‌های دیگر هزینه کنند و با هماهنگی و برنامه‌ریزی‌های اصولی هرچه سریع‌تر اعتبارهای مصوب شده عشایر تخصیص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سمنان ادامه داد: قدردانی عشایر استان از عملکرد دولت بسیار ارزشمند است و دولت تدبیر و امید برای اجرای عدالت و برابری و رفع مشکلات اقشار جامعه در تلاش است.

وی تصریح کرد: در ارتباط با رفع مشکلات زیرساختی در بخشی ارتباطات و فناوری اطلاعات راه‌های اصلی عشایر استان مسئولان مربوط اقدام‌های لازم را انجام دهند.

استاندار سمنان گفت: حمایت از عشایر استان سمنان با برنامه‌ریزی اصولی و هدفمند ادامه یابد و مسئولان در واگذاری زودهنگام مراتع در زمان قشلاق عشایر استان اقدام‌های لازم را انجام دهند.

آشناگر با اشاره به وجود ایل سنگسر در استان سمنان از طایفه های ریشه‌دار عشایری، اضافه کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی ، جشنواره ایل سنگسر را به بهترین شکل در اواسط آبان امسال در استان برگزار کنند.

در این نشست با حضور کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران ، حشمت الله عسگری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان و جمعی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با واگذاری زودهنگام مراتع به عشایر استان در قشلاق و تخصیص و اعطای ارزش افزوده از سوی فرمانداری‌ها به اداره‌های شهرستانی عشایر بحث و تبادل نظر شد.

عشایر استان سمنان متشکل از سه هزار و ۱۸۱ خانوار و بیش از ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر جمعیت، شامل ۷۴ طایفه، ۱.۰۷ درصد از جمعیت عشایری کشور را شامل می شوند، این عشایر که هشت و ۲ دهم درصد جمعیت استان سمنان را تشکیل می دهند، بیش از یک میلیون و ۷۴ هزار راس دام سبک و چهار هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین دارند و سالانه ۹ هزار و ۳۰۰ تن گوشت قرمز به ارزش بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تولید می کنند.

۷۳۳۹/۶۱۰۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری اینترنت ارزش افزوده استانداری سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۲۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ استاندارسمنان در نخستین جلسه شورای عشایری استان سمنان در سالجاری گفت: ازمحل مالیات برارزش افزوده بیست وپنج میلیاردتومان به عشایر در سال گذشته اختصاص یافته است و تلاش می‌شود امسال نیز خدمات بهتری به عشایراستان ارئه شود.
سیدمحمدرضا هاشمی پایش ممیزی را جهت تعیین تکلیف مراتع میان بند خاطر نشان کرد و گفت: قیمت گذاری برای فاقدان ممیزی نیز با حضورکارشناس انجام‌شود.
استاندار راه اندازی فروشگاه‌های محصولات عشایری را یادآور شد و افزود:با تعیین تکلیف دو واحد جدید تولید کننده نهاده‌های دامی تامین نهاده‌های دامی برای عشایر آسانتر می‌شود.
سیدمحمدرضا هاشمی اطلاع رسانی پیامکی بارندگی‌ها به عشایر را هم از دستگاه‌های مربوط خواستارشد.
با حضور اعضای شورای عشایری استان سمنان نحوه ارائه خدمات درمسیرکوچ و استقرارگاه‌های عشایر بخصوص در موضوعات آبرسانی و نگهداری راه و حمل ونقل ومدیریت کوچ درمناطق میان بندو ییلاق بررسی شد.
در این جلسه نمایندگان عشایر هم در خصوص مشکلات مراتع، تامین نهاده‌ها، نقدینگی، دریافت تسهیلات توضیحاتی مطرح کردند.

دیگر خبرها

  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • ارزش افزوده‌ پرداختی به شهرداری‌های لرستان ناچیز است
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • نخستین شورای عشایری استان سمنان در سال جاری برگزار شد
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت
  • اقدام فوری برای مرمت بند خاکی ابراهیم آباد
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • تمرکز شهرداری‌ها در ارزش‌افزوده تولید و ثروت باشد
  • جزئیات تخصیص ارز ۲۸۵۰۰ تومانی/ چقدر ارز پرداخت شد؟
  • عملکرد فرمانداران استان تهران در امور مردمی سازی ارزیابی می‌شود