Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  علی ملاشاهی رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: از روز دوشنبه تا عصر روز سه شنبه بر سرعت وزش باد در شمال استان سیستان و بلوچستان افزوده می‌شود به طوری که منجر به خیزش گردو خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش دما می‌شود.

او افزود: در این مدت در نوار شرقی سیستان و بلوچستان یعنی شهرستان‌های میرجاوه تا سراوان و مرز غربی استان یعنی محدوده «شوره گز» تا شهرستان فنوج نیز وزش باد متوسط تا به نسبت شدید شمالی پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: وزش این باد‌ها در برخی نقاط نوار شرقی و غربی استان نیز موجب خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می‌شود؛ و علاوه بر این موجب کاهش ۴ تا ۶ درجه‌ای دمای هوا نیز می‌شود.

او از احتمال اختلال در تردد در برخی محور‌های شمالی استان سیستان و بلوچستان همچون محور «زاهدان-زابل» به ویژه از محدوده پاسگاه «تاسوکی» تا «شیله»، محور «زابل-زهک» و محور «زابل- هیرمند» خبر داد.

انتهای پیام/ع

وزش باد شدید در سیستان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواشناسی آب و هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس،  مجتبی حمزه نژاد افزود: این ناپایداری‌های موقتی در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز هم دور از انتظار نیست.

وی گفت: سامانه همرفتی تا روز جمعه در پاره‌ای نقاط استان تقویت می‌شود و احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد وجود دارد.

کارشناس هواشناسی هرمزگان گفت: دریا با افزایش سرعت باد جنوب غربی-شمال غربی متلاطم خواهد بود و شدت وزش باد، شب در محدوده تنگه هرمز به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

حمزه نژاد توصیه کرد شناور‌های سبک بعدازظهر و شب از رفت و آمد دریایی خودداری کنند.

بیشتر بخوانید؛ صدور هشدار نارنجی هواشناسی در هرمزگان

وی افزود: روز پنجشنبه با تغییر سوی جریانات، افزایش سرعت باد‌های شمال شرقی در تنگه هرمز و نقاطی از دریای عمان پیش بینی می‌شود.

امروز از دمای هوا در طول روز در بیشتر مناطق کاسته خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • ترافیک سنگین در محورهای شمال شرق پایتخت
  • توریسم درمانی در سیستان و بلوچستان باید توسعه یابد
  • آخرین وضعیت جاده‌ها؛ تردد روان در محورهای چالوس و هزار
  • افزایش سرعت بادجنوب غربی/ تنگه هرمز متلاطم است
  • سرعت رسیدگی به پرونده ۸ مهر انتظار از قوه‌ قضائیه است
  • سرعت، دقت و اتقان در رسیدگی به پرونده هشت مهر زاهدان را از قوه‌ قضائیه انتظار داریم
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • ممنوعیت‌های تردد در محور‌های شمالی در پایان هفته اعلام شد
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان پنجم اردیبهشت