Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@04:35:48 GMT

مجریان خاطره انگیز دهه ۶۰ و ۷۰ را بیشتر بشناسید

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۳۳۲۹

مجریان خاطره انگیز دهه ۶۰ و ۷۰ را بیشتر بشناسید

در این گزارش یادی می‌کنیم از مجریان محبوب و خاطره انگیز برنامه‌های کودک که در دهه ۶۰ و ۷۰ خاطرات خوبی را برای ما رقم زدند. ۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، دهه شصت برای ما زمان پرخاطره و جذابی بود که خیلی هایمان با تلویزیون‌های رنگی و سیاه سفید به تماشای برنامه‌های مناسب با سن و حالمان می‌نشستیم و بادیدن مجریان توانمند کلی ذوق می‌کردیم و با دقت به حرف هایشان گوش می‌دادیم تا آن‌ها با حرف‌های موثر خود بتوانند الگوی زندگی ما باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی گزارشی به منظور تجدید خاطرات دوران کودکی، به معرفی مجریان توانا و مسلط پرداخته است که در ادامه می‌خوانید. قابل ذکر است که توجه ما در این گزارش بر مجریان خانم و صرفاً مربوط به برنامه های کودک و نوجوان بوده است.

گیتی خامنه

گیتی خامنه معروف به گیتی خامنه‌ای یکی از مسلط‌ترین و با استعداد‌ترین مجریان کودک بود که از سال 1358 تا اواسط دهه هفتاد یک روز در میان مهمان خانه‌ها بود. بچه‌های دهه 60 از طرفداران پر و پا قرص این مجری توانمند و شاخص صدا و سیما بوده اند. بسیاری از مادران امروز که کودکان دهه شصت بوده اند، وقتی خانم خامنه‌ای را می‌بینند یا اسمش را می‌شنوند، نا خود آگاه شیطنت‌های کودکی برایشان تداعی می‌شود.

خامنه بعد از تحصیلات دبیرستان، برای ادامه تحصیل در رشته زبان انگلیسی وارد دانشگاه تهران شد و بعد‌ها با تغییر رشته به تحصیل در هنر با گرایش کارگردانی سینما و تلویزیون و ساخت فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند و انیمیشن پرداخت.

الهه رضایی

مجری برنامه «بچه‌های دیروز» یکی از بهترین مجریان دهه شصت بود که از پشت آن قاب سیاه و سفید با کودکان صحبت می‌کرد. از دغدغه‌های اصلی اش می‌توان به تربیت کودکان سرزمینمان اشاره کرد. رضایی متولد 1342 است و در تیرماه سال 1358 تنها با 15 سال سن در مقابل دوربین رفت و اولین اجرای خود را انجام داد. او در دهه شصت توانست به عنوان مجری برنامه «ماه کودکان» به اوج معروفیت در تلویزیون برسد. رضایی در سال 1378 اجرای برنامه کودک را کنار گذاشت و در برخی برنامه‌های بزرگسالان به عنوان مجری به فعالیت پرداخت. او در سال 1389 با هدف تجدید خاطره برنامه کودک «بچه‌های دیروز» را اجرا کرد.

احترام برومند

احترام السادات برومند یزدی معروف به احترام برومند همسر زنده یاد داوود رشیدی، فعالیت خود را از سال 1346 به مدت یازده سال در تلویزیون آغاز کرد.

برومند پس از دوران انقلاب چند نوار قصه برای بچه‌ها منتشر کرد و در سال 1389 توانست به عنوان مجری در جشن انجمن تئاتر کودک ونوجوان حضور یابد.

شیده معاونی

معاونی متولد 1351 در تهران و فارغ اتخصیل رشته زمین شناسی است. او فعالیت هنری خود را در سال 1359 وقتی 8 ساله بود آغاز کرد. معاونی با جمعی از بچه‌ها در یک برنامه قرآنی برای خواندن سوره‌های قرآنی حاضر شده بود؛ نوع صدا و تسلط او در حرف زدن باعث شد مدیر گروه وقت رادیو از او و چند نفر دیگر برای مجری گری برنامه کودک دعوت کند و او در سال 1371 توانست همزمان با رادیو مجری شبکه یک سیما شود.

مینا هاشمی

هاشمی متولد سال 1350 است و از سال 64 فعالیت خود را شروع کرد و در کنار اجرا به نوشتن هم پرداخت. او برنامه سازی را هم تجربه کرد و دغدغه اش در برنامه سازی کشف راز‌های موفقیت نوجوان‌ها بود و در این زمینه برنامه قطب نما را ساخت که برای سیمای خانواده به منظور ارتباط با خانواده‌ها ساخته شد. هاشمی در دانشگاه مدیریت و خبرنگاری را به عنوان رشته تحصیلی انتخاب کرد.

منبع : باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

 

R1437/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ در این جشنواره که عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا(ع) است، ۱۲ نفر از شاعران کودک و نوجوان سروده‌های خود را برای شرکت کنندگان در همایش خواندند.

همچنین در این رویداد از جواد محقق هم تجلیل شد، جواد محقق نویسنده، شاعر حوزه کودک و نوجوان و روزنامه‌نگار همدانی است که در سال ۱۳۳۳ متولد شده است و از استادان برجسته و به نام کشور هستند.

کتاب های هم سرو هم صنوبر، باران بهانه بود و صحن حرم با موضوع امام رضا(ع) از جمله آثار این هنرمند برجسته است.

رونمایی و نقد کتاب این لحظه‌ها را دوست دارم از خانم مریم زرنشان نویسنده همدانی از دیگر برنامه های این جشنواره ملی است.

موضوع این کتاب نیز درباره امام رضا(ع) است، خانم زرنشان هم نویسنده و هم شاعر هستند که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند.

این جشنواره ملی از جمله برنامه‌های جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) است که به مناسبت دهه کرامت در همدان برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جزئیات بیشتر از گم شدن یسنا کوچولو/ دختر ۴ ساله دزدیده شده بود؟
  • قابی خاطره انگیز از لحظه قدم زدن کبوتر حرم در بین زائران امام رضا (ع)
  • گفتگو با مجری و کارشناس ورزشی در خصوص زنده یاد مسعود اسکویی
  • ترایبکا به سراغ سالگردهای خاطره‌انگیر می‌رود/۲۵ سالگی «سوپرانوها»
  • جزییات جشنواره ملی شعر کودک و نوجوان رضوی در همدان
  • راهپیمایی بانوان ساوجبلاغی در حمایت از مجریان طرح نور
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • حذف معافیت مشمولان بالای ۳۵ سال از برنامه هفتم
  • مسعود اسکویی درگذشت + سوابق
  • معلمان خاطره‌انگیز در قاب تصویر