Web Analytics Made Easy - Statcounter

بن اشتاین در حاشیه سمینار "روابط تجاری آلمان و ایران - وضعیت و چشم انداز"درهفته گذشته درتهران ادامه داد:«درشرایط حاضر دو کشور بایستی تلاش کنند تا راهی برای گسترش دوباره روابط اقتصادی خود بیابند».

وی درگفت وگو با خبرنگار گروه برون مرزی ایرنا با اشاره به روابط مستحکم و دیرینه آلمان و ایران گفت:«ایران به خودی خود درموقعیتی قرار دارد که بتواند مشتری های آلمانی را جذب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چنین کشور در حال پیشرفتی در خاورمیانه طبیعی است که برای شرکتهای آلمانی بسیار مهم باشد».

شرکتهای آلمانی به طور کامل ایران را ترک نکرده اند

مدیرعامل اتاق آلمان وایران درباره اظهارات فولکر ترایر(Volker Treier)، رئیس اتاق صنایع وتجارت آلمان(DIHK) مبنی بر اینکه پس از اعمال تحریم های امریکا از 120 شرکت آلمانی که در ایران فعالیت داشتند تنها 60 شرکت باقی ماندند،گفت:«در حال حاضر این سخنان آمار رسمی نیست. صحبت های آقای دکتر ترایر به این معنا بود که ما حدس می زنیم که تعداد 120 شرکتی که در ایران بودند، به نصف رسیده اند.ما شرکت های آلمانی زیادی در بخش انرژی های تجدیدپذیر، شیمی و ماشین سازی داریم. در بخش های دیگر هم شرکت های آلمانی در ایران فعالیت دارند، ولی متاسفانه تعدادشان بسیار کاهش یافته است».

وی تاکید کرد که شرکت های آلمانی ایران را به طور کامل ترک نکرده اند بلکه تنها فعالیت شان را به حداقل رسانده اند.

او در پاسخ به این سوال که آیا احتمال از سرگیری فعالیت شرکتهای آلمانی در ایران وجود دارد یا خیر؟، گفت: «من 100 درصد مطمئن هستم که شرکتهایی که فعالیتشان را در ایران کم کرده اند دوباره فعال خواهند شد. من کمتر شرکتی را می شناسم که ایران را ترک کرده باشد آنها یا با یک دفتر نمایندگی کوچک در ایران باقی مانده اند یا با چند کارمند در ایران هستند. این شرکتها علاقه زیادی به ایران دارند و امیدوارند که سیاست دری به روی آنها بگشاید و دوباره این را شانس را داشته باشند، تا تجارتشان را از سر بگیرند».

فعال اقتصادی آلمانی افزود، تلاش ما در شرایط فعلی حفظ روابط موجود در حداقل میزان خود است.

بن اشتاین معتقد است که اگرچه مشکلاتی پیش روی روابط دو کشور وجود دارد و بیشتر آنها متوجه شرکتهای بزرگ است ولی شرکتهای کوچک و متوسط نیز به طور مستقیم یا غیرمستقیم درگیر مشکلات موجود هستند،برلین و تهران می توانند در حوزه های مربوط به آب، آلودگی هوا و انرژی های تجدیدپذیر با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته باشند. «در تمامی این موضوعات میتوان شرایط برد-بردی هم برای ایران و هم برای شرکتهای آلمانی به وجود آورد.»

اینستکس در 2020 عملیاتی می شود

مدیرعامل اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان خاطرنشان کرد که عملیاتی سازی اینستکس تا اوایل سال 2020 یعنی یک سال پس از تاسیس آن انجام خواهد شد.

«اینستکس» سازوکار حمایت از مبادلات تجاری ایران و اروپاست که آلمان، فرانسه و انگلیس بعد از بازگشت تحریم ها از سوی آمریکا علیه ایران برای کاهش اثر تحریم‌های واشنگتن علیه تهران و حمایت از فعالیت شرکت های اروپایی و خارجی در ایران راه‌اندازی کرده‌اند.​

9407

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۳۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه و معاون نخست وزیر ایتالیا امروز (شنبه) دستور احضار «الکسی پارامونوف» سفیر روسیه در ایتالیا را در پی تصمیم برای انتقال شرکت تابعه روسی «آریستون» به «گازپروم» صادر کرد.

به گزارش ایسنا، روز جمعه «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه فرمانی مبنی بر انتقال شرکت‌های تابعه روسی «آریستون» (Ariston) و «بی‌اس‌اچ هاسجریت» (BSH Hausgerate) آلمان به مدیریت موقت شرکت «گازپروم هاوس‌هولد سیستمز» (Gazprom Household Systems) امضا کرد.

به گزارش اسپوتنیک، آنتونیو تاجانی با بیان اینکه این وزارتخانه با بروکسل و آلمان هم همکاری دارد، گفت: «به دبیرکل وزارت امور خارجه دستور دادم سفیر روسیه در ایتالیا را احضار کند. دولت خواستار شفاف‌سازی در مورد موضوع ملی شدن "گروه ترمو آریستون" است.»

شرکت گازپروم به‌عنوان مدیر موقت این دو کسب و کار ایتالیایی و آلمانی عمل خواهد کرد.

روسیه دارایی‌های تعدادی از شرکت‌های غربی را از زمان شروع جنگ در اوکراین تحت «مدیریت موقت» قرار داده است و این اقدامات را به‌عنوان تلافی اقدامات سایر کشورها علیه تجارت روسیه قلمداد می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آلمان ۸۰۰ پهپاد «وکتور» دیگر به اوکراین می‌دهد
  • پتانسیل بازار آفریقا برای خودروهای اقتصادی سایپا
  • یاغی سابق: استقلال این مدلی صدر را از دست می دهد | بازیکنان ذخیره پرسپولیس دلسرد شده اند
  • ببینید | یورش پلیس آلمان به تجمع حامیان فلسطین در برلین
  • احضار سفیر روسیه از سوی وزارت خارجه ایتالیا
  • افزایش خشم چین علیه اتهام زنی‌های جاسوسی از طرف آلمان
  • ادعای فعالیت نظامی چین در تنگه تایوان پس از پایان سفر بلینکن
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • علی‌اف: فعالیت مرکز نظارت مشترک روسیه و ترکیه به پایان رسید
  • تبدیل شیر گاو به پنیر توسط بانوی مسن آذربایجانی (فیلم)