Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات هرمزگان(فتا) گفت: این فرد با استفاده از نرم افزار همسریاب، اقدام به سرقت اطلاعات بانکی افراد می کرد.

به گزارش روز شنبه پلیس هرمزگان سرهنگ علی اصغر افتخاری افزود: با مراجعه یکی از شهروندان ساکن شهرستان بندرعباس به پلیس فتا و طرح شکایتی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی به مبلغ ۶ میلیون تومان، پرونده قضایی تشکیل شد و برای رسیدگی در اختیار کارشناسان اداره مبارزه با جرائم سایبری قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شاکی با مشاهده تبلیغات کذب و فریبنده در کانال تلگرامی، اقدام به اجرای ربات همسریاب و سپس جهت دانلود و فعال سازی برنامه به درگاه جعلی بانک هدایت شده بود.

سرهنگ افتخاری توضیح داد: مجرم سایبری از طریق شبکه های اجتماعی اقدام به تبلیغات گسترده برای هدایت کاربران جهت فعال سازی ربات تلگرامی تحت عنوان "اولین و معتبرترین ربات رسمی ازدواج"  کرده و برای اعتماد سازی از گواهینامه نماد الکترونیکی یکی از کسب و کارهای اینترنتی عکس تهیه و با فتوشاپ در قسمت صاحب امتیاز عنوان "تیم همسریاب آنلاین" درج کرده بود.

رئیس پلیس فتای هرمزگان اضافه کرد: کاربر نیز فریب خورده و پس از اتصال به درگاه جعلی از طریق ربات، شناسه های پرداخت کارت بانکی وی سرقت شد.

این مسئول انتظامی افزود: با تحلیل دقیق ارتباطات و ابزارهای دیجیتال عامل جرم و بررسی تراکنش های مالی، سرانجام دلایل دیجیتال غیرقابل انکار توسط کارشناسان پلیس فتا جمع آوری و با هماهنگی مقام  قضایی متهم در مخفیگاه خود دستگیر شد.

به گفته سرهنگ افتخاری تجهیزات ارتباطی متهم جهت بررسی های نهایی به آزمایشگاه تخصصی پلیس فتا رفت و پس از بازجویی و اقدامات تکمیلی، متهم برای صدور حکم کیفری به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان تصریح کرد : یکی از دست آویزهای مطلوب برای تحصیل مال نامشروع از طریق فضای مجازی، برپایی وب سایت، وبلاگ، کانال و ربات های تلگرامی جهت تحریک عاطفی جوانان است و مجرمان سایبری به این شیوه اقدام به اجرای شگردهای کلاهبرداری می کنند.

سرهنگ افتخاری خاطر نشان شد: عواملی همچون سخت گیری های اقتصادی خانواده ها، راحت طلبی و توقع بی جا، بیکاری و هیجان های کاذب، لذت طلبی و همچنین سهل انگاری جوانان نسبت به اصول اخلاقی موجب شده افراد زیادی در دام کلاهبرداری این تبهکارها گرفتار و دچار زیان مالی شوند.

وی با تاکید بر اولویت آگاهی بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی به شهروندان توصیه کرد: برای مطالعه اخبار جرائم سایبری، مصونیت از شگردهای مجرمانه و گزارش جرائم سایبری به پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا به آدرس ‎www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

۲۰۹۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ربات جرایم سایبری کلاهبرداری اینترنتی هرمزگان بندرعباس پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۴۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: این نمایشگاه در بیش از ۱۰ غرفه شامل؛ بهداشت، درمان، اورژانس، مشاوره و حوزه‌های مختلف درمانی برپا شده است.
دکتر غلامعلی جاویدان افزود: این غرفه دو روز ادامه دارد.

بیشتربخوانید:  اجرای کامل طرح سلامت خانواده در هرمزگان

دیگر خبرها

  • اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداران اسکیمری نیفتیم؟
  • برپایی نمایشگاه سلامت در بندرعباس
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سئوالات کنکور 
  • جاعل کلاهبردار در دام پلیس همدان افتاد
  • کلاهبرداری از دانش آموزان در پوشش فروش سوالات کنکور
  • پایان کار متهم به کلاهبرداری در بردسکن
  • هکر حرفه ای حساب‌های بانکی اشنویه دستگیر شد
  • هکر حرفه‌ای حساب‌های بانکی در اشنویه دستگیر شد
  • پرداخت وام فرزند آوری ترفند کلاهبرداران سایبری
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری