Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران یکی از مراکزی است که به محققان حوزه زیست‌فناوری و فناوری‌نانو، خدمات آزمایشگاهی ارائه می‌دهد.

احسان شریف پاقلعه، معاون علمی و فناوری آزمایشگاه درباره خدمات این آزمایشگاه گفت: آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران خدمات تصویربرداری in vivo و in vitro از نمونه‌های مختلف ارائه می‌دهد که این خدمات شامل تصویربرداری اپتیکی، PET، SPECT، Micro-CT و MRI است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولیدکنندگان انواع نانوحامل‌های دارویی یا نانوذرات فلورسنت، فلزی و مغناطیسی می‌توانند به‌منظور تست کارایی این محصولات برای تصویربرداری حیوانی از سیستم‌های تصویربرداری ویژه حیوانی در آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران بهره‌مند شوند.

به اعتقاد شریف پاقلعه با توجه به اینکه حوزه تصویربرداری پیش بالینی حوزه تحقیقاتی جدیدی است، برای آشنایی محققان سراسر کشور با تحقیقات این حوزه و کاربردهای تصویربرداری پیش بالینی، لازم است که کارهای ترویجی انجام شود، از این رو آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران اقدام به برگزاری سمپوزیوم‌های علمی و کارگاه‌های مرتبط کرده و همچنین از طریق برقراری ارتباط با معاونت پژوهشی دانشگاه‌ها اقدام به ارائه سمینار به‌منظور معرفی فعالیت‌ها و امکانات آزمایشگاه برای اساتید هیات علمی و پژوهشگران دانشگاهی کرده است.

معاون علمی و فناوری این آزمایشگاه، آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران را یک آزمایشگاه تخصصی تصویربرداری در حوزه مطالعات پیش ‌بالینی در خاورمیانه می‌داند که از نظر برخورداری از تنوع دستگاه‌های تصویربرداری و آزمایشگاه‌های جانبی قابل رقابت با بسیاری از آزمایشگاه‌های برتر دنیا در حوزه مطالعات پیش ‌بالینی است.

این آزمایشگاه که با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده‌است، با سیستم‌هایی که طراحی و ساخت آنها توسط اساتید و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شده تجهیز شده‌ است و به محققان، مشاوره تخصصی انجام پروژه در حوزه پیش ‌بالینی و تصویربرداری in vivo نیز ارائه می‌کند.

احسان شریف پاقلعه افزود: با توجه به این‌ که این آزمایشگاه به دنبال ترویج فعالیت‌های خود است، هدف عمده حضور در نمایشگاه، معرفی هر چه بیشتر خدمات و امکانات منحصربفرد این آزمایشگاه به محققان است. همچنین آزمایشگاه در صدد است نسبت به عقد قرارداد همکاری با آزمایشگاه‌های همکار به‌منظور گسترده‌تر شدن فعالیت‌ها و معرفی محققان اقدام کنند.لازم به ذکر است آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در دوازدهمین جشنواره فناوری‌ نانو حضور دارد.

انتهای پیام/

169 / 336 زیست فناوری فناوری نانو آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت علمی و فناوری جشنواره فناوری‌نانو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: زیست فناوری فناوری نانو آزمایشگاه پیش بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت علمی و فناوری جشنواره فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۴۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد

به گزارش تابناک به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، این مراسم با حضور رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، جمعی از مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره نظام بانکی، مدیران و جمعی از کارکنان بانک سینا روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات این بانک برگزار شد.

حسین دهقان، رئیس بنیاد مستضعفان در این جلسه ضمن تقدیر از خدمات شایسته و ماندگار غلامرضا فتحعلی، بسیاری از دستاوردهای کنونی بانک سینا را مرهون زحمات و تلاش‌های تیم مدیریتی و نیروهای توانمند این بانک دانست و افزود: جایگاه بانک سینا در نظام بانکی کشور بیانگر آن است که این بانک می‌تواند به یک بانک نوآور تبدیل شود.

دهقان در ادامه تصریح کرد: بانک سینا باید با اتکا به فناوری روز و استقرار نظام بانکداری جامع و بکارگیری فناوری‌های مالی نوین در راستای کسب موفقیت‌های مطلوب، به بانکی در تراز انقلاب اسلامی تبدیل شود.

وی با اشاره به نقاط قوت بانک سینا، گفت: بانک سینا یک بانک جوان است که با تحول در ساختار و عملکرد، می‌تواند گام‌های مؤثرتری در تثبیت جایگاه برند و ثبت اعتبار بیشتر در نظام بانکداری بردارد.

رئیس بنیاد مستضعفان خاطرنشان ساخت: خدمات بانکداری، در حال گذار از یک فضای سنتی به سمت ارائه خدمات مبتنی بر فناوری‌های نوین است و بانک سینا باید با تکیه بر علم «هوش مصنوعی»، فعالیت‌های فیزیکی را به حداقل رسانده و یک بانک نوآور در ارائه خدمات شود.

علی ابدالی سرپرست جدید بانک سینا نیز در سخنانی تأکید کرد: حصول موفقیت در هر مجموعه‌ای، جز با خرد جمعی و مشارکت همگانی به دست نمی‌آید و با مرور توفیقات بانک سینا در دوره‌های گذشته، کار دشواری پیش روی ما قرار دارد و باید با تلاش‌ بیشتر، بر حفظ وضعیت فعلی و ارتقای آن به شرایط بهتر کوشا باشیم.

همچنین غلامرضا فتحعلی، مدیرعامل سابق بانک سینا گزارشی از عملکرد دوساله گذشته بانک سینا ارائه کرد.

گفتنی است در پایان این جلسه، حکم انتصاب سرپرست جدید بانک سینا از سوی رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به علی ابدالی اعطا شد.

دیگر خبرها

  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • حضور صد‌ها شرکت تولیدی و دانش بنیان در همایش ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • آزمایشگاه ها پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • آزمایشگاه های بالینی پایگاه اصلی نظام سلامت هستند
  • شبکه‌های آزمایشگاهی حوزه بهداشت و درمان تشکیل می شود
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • آغاز پانزدهمین همایش بین المللی ارتقای کیفیت خدمات آزمایشگاهی
  • فعالیت ۸۲۰۰ آزمایشگاه بهداشتی و درمانی در کشور
  • تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد