Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@01:12:27 GMT

هند و چین بر اهمیت مبارزه با تروریسم تاکید کردند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۵۱۱۶

هند و چین بر اهمیت مبارزه با تروریسم تاکید کردند

نشریه "تایمز او ایندیا" روز شنبه گزارش داد: ویجی گوخال معاون وزیر امور خارجه هند در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص دیدار رهبران هند و چین گفت: هر دو طرف توافق کردند در جهانی که به صورت روز افزون پیچیده تر می شود، مبارزه با تروریسم و افراط گرایی اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: مذاکرات در فضایی بسیار دوستانه برگزار شد و رهبران دو کشور در فضایی صمیمی با یکدیگر مذاکره کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نارندرا مودی نخست وزیر هند پس از دیدار خود با رییس جمهوری چین گفت:ارتباطات راهبردی میان دو کشور افزایش یافته است. هند و چین  نخواهند گذاشت تا تفاوت ها به اختلاف های بزرگ تبدیل شوند. دو کشور به صورت دوستانه اختلافات خود را حل خواهند کرد.

شی جین پینگ نیز گفت: ما در یک گفت و گوی شفاف و دوستانه شرکت کردیم و در خصوص مسایل دو جانبه به مذاکره پرداختیم. چین و هند خواهند توانست همکاری نزدیک تر با یکدیگر داشته باشند.

به گفته ویجی گوخال معاون وزیر امور خارجه هند، مساله کشمیر و تقسیم بندی جدید هند در لاداخ  در مذاکرات میان مودی و شی جین پینگ مطرح نشده است.

وی در این خصوص گفت: در این دیدار مساله کشمیر مطرح نشد. در هر صورت موضع ما بسیار مشخص است. کشمیر بخش جدایی ناپذیر هند است.

چین با تصمیم دولت هند برای جدا سازی لاداخ از جامو و کشمیر و  قرار گرفتن آن در نظارت مستقیم دولت هند مخالفت کرده است.

هند و چین دارای ۴ هزار  کیلومتر مرز مشترک هستند که در مورد بیشتر آن با یکدیگر اختلاف دارند.

دهلی نو و پکن از سال 2003 میلادی تاکنون بیش از  19 بار یکدیگر در خصوص اختلافات مرزی گفت و گو کرده اند اما این مذاکرات نتیجه ای نداشته است.

رییس جمهوری چین امروز هند را به مقصد نپال ترک خواهد کرد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند چین شی جین پینگ نارندرا مودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۵۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،در این دیدار عتباتی با اشاره به مشکلات مرتبط با پرونده‌های قضایی گفت:همکاری‌ها و هماهنگی‌ها در خصوص برخی پرونده‌های قضایی موثر در حصول نتایج بهتر خواهد بود.
رئیس کل دادگستری استان همچنین کمک به حل مشکل یکی از واحد‌های تولیدی را مورد تاکید قرار داد و گفت: با حل مشکلات این واحد تولیدی اشتغالزایی چشم گیری بالغ بر ۱۰۰۰نفر در استان اتفاق می‌افتد که نیازمند همراهی و همکاری موثر دو مجموعه می‌باشد.
حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی پورشادلو دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور که اخیرا به این سمت منصوب شده است نیز به همکاری‌های دوجانبه تاکید و باز شدن گره از مشکلات مردم خصوصا پرونده‌های کثیرالشاکی را یکی از امور مهم ارزیابی کرد و همکاری‌های دوجانبه را در این خصوص کارگشا و نتیجه بخش عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • اجلاس روسای FIU کشورهای عضو بریکس در کشور روسیه برگزار شد
  • روسای FIU سازمان بریکس با یکدیگر دیدار کردند
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • ادعای یک‌جانبه پیرامون میدان آرش در بیانیه‌ای دوجانبه حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • دیدار دادستان ویژه روحانیت شمالغرب کشور با رئیس کل داگستری استان آذربایجان غربی