Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@11:26:57 GMT

۵ پیشنهاد برای اتصال متروی مشهد-گلبهار

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۵۴۶۷

۵ پیشنهاد برای اتصال متروی مشهد-گلبهار

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، کیانوش کیامرز مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: در نشستی مشترک، عملیات اجرایی نحوه اتصال خط متروی مشهد گلبهار بررسی شد و طی آن ایستگاه‌های مشترک اتصال خط یک متروی مشهد و خط متروی گلبهار تعیین شد.
او با بیان اینکه در این نشست ۵ پیشنهاد مختلف در خصوص چگونگی اتصال متروی مشهد وگلبهار بررسی شد، افزود: با توجه به اینکه باید موضوع نحوه تملکات اراضی و پیاده کردن سیستم‌های اجرایی مشخص شود، روش‌های مختلف اجرای این مهم با سازمان برنامه و بودجه، وزارت کشور، شهرداری مشهد و شهرداری گلبهار مطرح گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کیامرز با اشاره به ضرورت تحقق تملکات از سوی شهرداری گلبهار، بیان کرد: در خصوص نحوه اتصال خط یک مشهد به گلبهار نیز ضروری است طرح‌های سازه‌ای و اتصالات بررسی شود.
گلبهار با ۴ هزار هکتار وسعت، از شهر‌های جدید خراسان رضوی در ۳۵ کیلومتری شمال غربی مشهد و در امتداد جاده مشهد-قوچان است که حدود ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد. با توجه به وجود ۴۰ هزار واحد مسکن مهر در این شهر و ضرورت رفع نیاز‌های حمل‌ونقلی مردم این منطقه برای تردد به مشهد، ساخت مترو این شهر در قالب قطار برقی به عنوان یکی از برنامه‌های توسعه‌ای این شهر در دولت نهم در دستور کار قرار گرفت. مصوبه این پروژه در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ کلنگ این خط ریلی به زمین خورد. مسیر مترو گلبهار از سه‌راهی طرقبه-شاندیز آغاز می‌شود و تا فرودگاه گلبهار امتداد می‌یابد. سرعت این قطار برقی، حداقل ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود. این خط شامل ۵ ایستگاه از انتهای خط یک قطار شهری مشهد تا شهر جدید گلبهار است.   انتهای پیام//ف.ح     ساخت مترو در گلبها  به عنوان یکی از برنامه‌های توسعه‌ای این شهر است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری مترو حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۵۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار باغچه‌های سلامت خانگی را راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم دانست.

محمد شجعی کلاتی در حاشیه ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی در گفت‌وگو با ایسنا، از اجرای طرح ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی در روستای اسجیل این شهرستان خبر داد.

وی بیان کرد: با اجرای این طرح تلاش می‌شود فرهنگ تغذیه سالم و بهبود وضعیت آن در بین زنان روستایی و گنجاندن سبزی و صیفی در برنامه غذایی را ترویج دهیم.

 سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار تصریح کرد: در واقع باغچه‌های کوچک خانگی در منازل روستایی راهی برای دستیابی به غذای سالم است.

شجعی با بیان اینکه در برخی از سایت‌های آموزشی با اعطای بذر سالم از سوی جهاد کشاورزی شهرستان گلبهار، فراگیران مورد تشویق قرار می‌گیرند، افزود: توان‌افزایی زنان روستایی در توسعه پایدار منطقه یکی از دغدغه‌های جدی جهاد کشاورزی شهرستان گلبهار است.

سرپرست جهاد کشاورزی گلبهار در ادامه از هزینه‌بر بودن فرآیند دریافت گواهی استاندارد برای محصولات کشاورزی و غیراقتصادی بودن آن در سطوح کشت کوچک که امکان اجرا برای همه ذینفعان طرح میسر نیست، خبر داد.

وی در همین خصوص افزود: برای تحت پوشش قرار دادن تعداد بیشتری از دینفعان، فرهنگ‌سازی استفاده بهینه از نهاده‌های شیمیایی، آموزش و ترویج هر چه بیشتر فرایند مدیریت منابع پایه، بهبود تغذیه خانوار روستایی، حفاظت از محیط‌زیست و در نهایت دستیابی به محصولات سالم‌تر و بهبود کسب و کارهای سبز روستایی، طرح ایجاد باغچه‌های سلامت خانگی در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه به بازدید از مزارع گندم، جو، کلزا و گلخانه‌های سطح شهرستان گلبهار اشاره و اظهار کرد: با هدف بررسی روند فعالیت شبکه مراقبت و بررسی وضعیت گلخانه‌های شهرستان این بازدیدها انجام می‌شود.

وی گفت: سطح زیر کشت کلزا حدود ۱۵۰ هکتار، سطح زیر کشت غلات حدود ۱۰ هزار هکتار و سطح گلخانه‌های شهرستان حدود ۳۲ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سلبریتی های مترو سوار؛ هالیوودی هایی که ممکن است آن ها را در مترو ببینید (+عکس)
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • پیشرفت ۵۳ درصدی طرح متروی شهرستان اسلامشهر
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد
  • اتصال جاده گردشگری گلمکان به گلبهار
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • راه اندازی چهارمین قطار مسافربری پنج ستاره قم مشهد + عکس
  • چهارمین قطار مسافربری قم به مشهد راه‌اندازی شد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار مسافربری قم ـ مشهد
  • راه‌اندازی چهارمین قطار قم_مشهد با تکیه بر توان تولید داخل