Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- بیستمین روز از مهر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین خبر‌ها از «خروج» جدیدترین فیلم ابراهیم حاتمی کیا اشاره کرد. تاریخ انتشار: 18:01 - 20 مهر 1398 - کد خبر: ۵۵۸۰۰۳

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، بیستمین روز از مهر ماه ۱۳۹۸ با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به آخرین خبر‌ها از «خروج» جدیدترین فیلم ابراهیم حاتمی کیا اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ضبط سکانس‌های جاده‌ای «خروج» حاتمی کیا آغاز شد/فرامرز قریبیان شانس بالایی برای دریافت سیمرغ بلورین فجر دارد

بازیگر سریال «حلقه سبز» گفت:فیلمبرداری در گچساران به مراحل میانی رسیده است، اما از طرفی ضبط سکانس های جاده‌ای به سمت تهران آغاز شده و ما مشغول بازی در این سکانس‌ها هستیم.

آتش تقی پور بازیگر فیلم سینمایی «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون سختی ساخت این فیلم گفت: من در فیلم خروج پلان‌ها و سکانس‌های زیادی را بازی کرده ام، به واقع ساخت این فیلم کار بسیار سختی‌ است، البته همه گروه این سختی را به جان خریده و از طرفی ابراهیم حاتمی کیا به راحتی از پس این سختی‌ها بر می آید.

وی درباره آخرین مراحل فیلمبرداری فیلم سینمایی خروج اذعان کرد: فیلمبرداری در گچساران به مراحل میانی رسیده است، اما از طرفی ضبط سکانس های جاده‌ای به سمت تهران آغاز شده و ما مشغول بازی در این سکانس‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید

برای مشاهد آخرین اخبار فیلم سینمایی «خروج» اینجا کلیک کنید.

بازیگر فیلم سینمایی «خروج» درباره احتمال دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم خروج افزود: واقعیت امر من بازیگری نیستم که به جایزه و جشنواره فکر کنم، بیشتر تمرکزم روی نقش است، در ثانی در این فیلم بازیگران دیگری هستند که لایق سیمرغ باشند، من بیش از همه به کار خوب فکر می کنم.

وی با تحسین بازی فرامرز قریبیان در فیلم سینمایی خروج تاکید کرد: من پلان‌های زیادی را روبروی قریبیان بازی کرده ام، وی بازیگر بسیار کاربلدی است و به نظر من یکی از شانس‌های اصلی دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر در سال جاری است. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

پیاده روی اربعین کلاس درسی مهم برای هر انسان/افزایش تعداد زائران خارجی نسبت به سال‌های گذشته

نویسنده کتاب «گلوله های داغ» گفت: من عاشق «امام حسین (ع)» هستم، شور و عشق به «اهل بیت (ع)» به خصوص شهدای دشت کربلا باعث شده تا من بار دیگر راهی این سفر شوم، اگر هزار بار دیگر نیز در این راه قدم بردارم کم است زیرا پیاده روی اربعین برای هر مسلمانی مثل کلاس درس بوده و به شور و شعور وی اضافه می‌کند.

رضا کشمیری نویسنده کتاب سفرنامه اربعین «گلوله های داغ» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، با اشاره به حضورش در شهر کاظمین برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین گفت: در حال حاضر در شهر کاظمین مستقر هستم و به زودی راهی سامرا خواهم شد، خوشحالم که بار دیگر قرعه به نام من افتاد تا بتوانم در پیاده روی اربعین شرکت کنم. 

وی درباره حال و هوای این روزهای شهر کاظمین افزود: استقبال چشمگیری از پیاده روی اربعین امسال شده و من شاهد حضور مسلمانان و حتی غیرمسلمانان از کشورهای مختلفی همچون لیبی، یمن و کشورهای اروپایی هستم.

بیشتر بخوانید

برای مشاهده آخرین اخبار درباره کتاب «گلوله های داغ» اینجا کلیک کنید. 

این نویسنده کتاب‌های مذهبی با تاکید بر تسهیل روند حضور در مراسم پیاده روی اربعین نسبت به سالهای گذشته اذعان کرد: خوشبختانه امسال نسبت به سالهای گذشته حضور در پیاده روی اربعین بسیار راحت تر شده است، وضعیت حمل و نقل و ایاب و ذهاب از مرز تا شهر کاظمین و سامرا به شدت بهبود یافته و ماشین‌های زیادی برای انتقال زائران در نظر گرفته شده است. 

وی با اشاره به همکاری خوب مردم و مسئولین کشور عراق افزود: مردم عراق و اهالی بومی منطقه همواره به زائران لطف بیکرانی دارند و من در سفرهای قبلی نیز این تجربه را داشته ام، اما نکته قابل تامل همکاری بسیار خوب پلیس و مسئولین عراقی در پیاده روی اربعین امسال است. 

نویسنده کتاب «گلوله های داغ» حضور مردم نسبت به سالهای گذشته را چشمگیر خواند و اضافه کرد: جالب است که امسال تعداد بسیار بیشتری از ایرانیان راهی پیاده روی اربعین شده‌اند، من از همان ابتدای سفر این حجم از مشتاقان حسینی را دیدم و حال که در کاظمین حضور دارم هر لحظه بر تعداد زائران اضافه می شود. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

«حافظ»، شاعری برای تمام دوران‌ها/شعر حافظ هندسه کلمات و صنایع ادبی را به اوج خود می‌رساند

یک شاعر و پژوهشگر ادبیات گفت: سخن حافظ در اوج جذابیت، بخش‌های معماگونه بسیاری دارد که همچنان باقی مانده است. اگر کرسی‌های حافظ شناسی عالمانه باشد قطعاً می‌تواند راه‌گشا شود و جلوه‌هایی از اندیشه این مرد بزرگ و شاعر تمام دوران‌ها را به عموم بشناساند.

کامران شرفشاهی شاعر و پژوهشگر ادبیات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان پیرامون ویژگی ها و محبوبیت جهانی حافظ شیرازی گفت: حافظ شیرازی شاعر تراز اول شعر و ادبیات فارسی است که مقام و مرتبه عالی او را نمی‌توان نادیده گرفت، تمام فارسی زبانان وادیبان جهان به حافظ ارادت ویژه‌ای دارند، نامگذاری روزی به نام حافظ به منظور تکریم مقام این شاعر بلند اندیشه و ماندگار در تقویم با اهمیت است.   نویسنده کتاب «بانوی آینه‌ها» به بررسی شعر حافظ پرداخت و افزود: شعر حافظ نسبت به شاعران پیش از خود در نقطه اوج قرار دارد، اشعار وی از ابعاد گوناگون با ارزش گرانقدر هستند، فرم و محتوای سخن حافظ بیانگر این موضوع مهم است که حافظ عصاره شعر تمام شاعران پیش از خودش را در شعرهایش گنجانده است. 


شرفشاهی رمز موفقیت شعر حافظ را مطالعه دقیق در آثار گذشتگان دانست و ابراز کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اشعار  حافظ گویای تسلط ویژه‌ وی بر تمام آثار شعرا و سخن سرایان پیش از خود است، وی توانسته با مطالعه، اندیشه‌ و لطافت آثار بزرگان پیش از خود را تا حداکثر استفاده و از اشعار آن‌ها بهره ببرد.

وی شعر حافظ را از لحاظ فرم مورد بررسی قرار داد و اظهار کرد: به لحاظ فرم نیز شعر حافظ هندسه کلمات و صنایع ادبی را به اوج خود می‌رساند، این شاعر گرانقدر بسیار هنرمندانه و آگاهانه از کلمات استفاده کرده و به همین جهت می‌توان اشعار او را آینه‌ای باشکوه و دل انگیز از عاطفه، احساس و اندیشه بزرگ و آسمانی تلقی کرد، اندیشه‌ای که موجب شد تا به وی لقب ترجمان اسرار یا لسان‌الغیب را بدهند.

 شرفشاهی به جایگاهی که حافظ در بین مردم برای خود ایجاد کرده اشاره و ابراز کرد: اشعار حافظ را از هر زاویه که نگاه کنیم شعری پروبال یافته و آسمانی محسوب می‌شود، همین امر سبب شده که مردم با سخن و دیوان او تفعل می‌زنند و اسرار درون و یا آینده خود را از حافظ می‌جویند مادر هیچ بخشی از تاریخ چنین شاعری نداشته‌ایم و هیچ یک از شاعران نیز نتوانسته‌اند به چنین مرتبه‌ای برسند.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

«پریناز ایزدیار» با سه فیلم راهی جشنواره فیلم فجر می‌شود

پریناز ایزدیار بازیگر جوان سینما بازیگر دارنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر تا اینجای سال با سه فیلم «لتیان»، «سه کام حبس» و «مغز استخوان» راهی جشنواره فیلم فجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پریناز ایزدیار بازیگر جوان سینما بازیگر دارنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر تا اینجای سال با سه فیلم «لتیان»، «سه کام حبس» و «مغز استخوان» راهی جشنواره فیلم فجر خواهد شد. 

ایزدیار نیز یکی دیگر بازیگران پرکار سینما در اکران نیمه اول سال است که با دو فیلم در کنار شبنم مقدمی ایستاده است، ایزدیار امسال با دو فیلم سرخ پوست و "متری شیش و نیم" به ایفای نقش پرداخت، آثاری که هر دو در جشنواره فیلم فجر حضور داشتند اما جایزه‌ای را نصیب ایزدیار نکردند.

بیشتر بخوانید

برای مشاهده اخبار فعالیت های پریناز ایزدیار اینجا کلیک کنید. 

لتیان

«فیلم سینمایی لتیان» نخستین تجربه علی تیموری محسوب می شود، وی تاکنون سالها به عنوان دستیار کارگردان در این عرصه فعالیت کرده و حالا می خواهد شانس خود در مقام کارگردان امتحان کند، وی در لتیان به سراغ فیلمنامه ای از اکتای براهنی رفته و پریناز ایزدیار را به عنوان نقش اول زن اثر انتخاب کرده است. 

پریناز ایزدیار در فیلم سینمایی لتیان با بازیگرانی همچون امیر جدیدی، حسن معجونی، ستاره پسیانی، علیرضا ثانی فر، سارا بهرامی همکاری داشته است، این فیلم این روزها تدوین خود را زیر نظر محمدرضا مویینی پشت سر می گذارد. 

نکته قابل توجه درباره لتیان همکاری مجدد پریناز ایزدیار و امیر جدیدی است، امیر جدیدی و پریناز ایزدیار یکبار دیگر در فیلم سینمایی هت تریک با هم همبازی بودند و این فیلم هم مورد استقبال هوادارانشان واقع شد.

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.

آتش سوزی در پشت صحنه سریال سیروس مقدم/طراح صحنه به کما رفت/خدا به جوانی وحید جعفری رحم کند

تهیه کننده سریال نمایش‌خانگی «خواب زده» گفت: من هم اکنون در راه بیمارستان هستم اما دوستان پشت صحنه در بیمارستان مستقر هستند، قرار بود که وحید جعفری را به بیمارستان دیگری منتقل کنیم اما پزشکان گفتند که بی فایده است.

الهام غفوری تهیه کننده سریال نمایش‌خانگی «خواب زده» در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، پیرامون آخرین وضعیت وحید جعفری طراح صحنه این سریال پس از سانحه آتش سوزی گفت: متاسفانه وی هم اکنون در کما به سر می‌برد و تنها کاری از ما بر می آید دعا کردن است. 


وی با اشاره وخیم بودن وضعیت جعفری تاکید کرد: پس از سانحه آتش سوزی جعفری را به بیمارستان موحد کرج منتقل کردیم، من هم اکنون در راه بیمارستان هستم اما دوستان پشت صحنه در بیمارستان مستقر هستند، قرار بود که وی را به بیمارستان دیگری منتقل کنیم اما پزشکان گفتند که بی فایده است و جابجایی وی فایده ای ندارد، فقط از مردم می خواهم که برایش دعا کنند تا خداوند به جوانیش رحم کند. 

تهیه کننده این سریال درباره دلیل اصلی آتش سوزی در لوکیشن فیلمبرداری سریال خواب زده افزود: کار به صورت کامل تمام شده بود و همه به خانه های خود رفته بودند، متاسفانه جعفری برای چند لحظه به پایین رفته و مشخص نیست چرا این آتش سوزی رخ داده است. 

برای مشاهده ادامه خبر اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سینما تئاتر ادبیات موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران

نعمت الله حاتمی معاون سیاسی و امنیتی فرماندار دهلران در جلسه ستاد تنظیم بازار اظهار کرد: گشت‌های مشترک بازرسی ستاد تنظیم بازار شهرستان در قالب سه تیم به صورت روزانه برای نظارت بر قیمت‌ها و برخورد با متخلفان در شهرستان فعال شده است.

حاتمی با تأکید بر اینکه نظارت و بازرسی بازار و رصد قیمت‌ها ادامه دارد، افزود: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان و ممانعت از افزایش غیرقانونی قیمت‌ها و دیگر تخلفات، انجام گشت‌های مستمر و حضور همیشگی بازرسان در سطح بازار ضروری است.

وی افزود: مسئولان شهرستان باید وضعیت عرضه کالا‌های اساسی را رصد کنند و اجازه سودجویی را به متخلفان ندهند.

حاتمی با اشاره به تقسیم کار صورت گرفته بین دستگاه‌های متولی، تصریح کرد: نظارت در سطح شهرستان باید تقویت شود و مصوبات ستاد تنظیم بازار باید اجرایی شوند

وی به راه اندازی دوشنبه بازار و جمعه بازار برای عرضه برخی محصولات و کالا‌های اساسی مورد نیاز خانواده‌ها با قیمت عمده و پایین‌تر از نرخ بازار در شهرستان خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی و شهرداری باید به قید فوریت مکانی برای این بازار جانمایی کنند.

معاون سیاسی فرماندار ویژه شهرستان دهلران گفت: مسئولان باید برابر مسولیت که پذیرفته‌اند پای کار باشند و مطالبات به حق مردم در حوزه‌های مختلف را پیگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • پسر جوانی که متهم به ترغیب زهره فکورصبور به خودکشی بود تبرئه شد
  • آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند
  • (تصاویر) پریناز ایزدیار همزداش را پیدا کرد؛ شباهت عجیب دو بازیگر زن ایرانی و ترکی!
  • سفر پریناز ایزدیار و رضا عطاران به کاخ صدام حسین!
  • پشت صحنه تازه‌ترین فیلم پارسا پیروزفر در سینما
  • این خبرها را از دست ندهید
  • «دروغ پارلمانی» به شهرزاد آمد/ با دروغ همه چیز به دست میاد!