Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@00:16:46 GMT

توانمندی فارس در جذب توریسم پزشکی ورزشی

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۶۲۲۴

توانمندی فارس در جذب توریسم پزشکی ورزشی

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس شنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود: سه پزشک متخصص و فوق تخصص در ایران مجوزهای لازم از کمیته بین المللی المپیک را دریافت کردند که دو نفر از این افراد در هیات پزشکی ورزشی استان فارس عضویت دارند.

کاوه باشتی ادامه داد: زیرساخت مورد نیاز عمل های جراحی پزشکی ورزشی در یکی از بیمارستان‌های خصوصی شیراز تامین شده که توانسته استانداردهای آمریکایی و اروپایی را کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: شیراز به لحاظ بهرمندی از زیرساخت مورد نیاز و نیروی انسانی متخصص در حوزه پزشکی ورزشی یکی از قطب های اصلی کشور به حساب می آید و لذا ماهانه ورزشکاران بسیاری از کشورهای همسایه نظیر عمان،عراق و امارات و همچنین استانهای دیگر ایران برای درمان به شیراز سفر می کنند و لازم است برای افزایش تعداد این ورزشکاران خارجی تبلیغات بیشتری در کشورهای همسایه صورت پذیرد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس اظهار داشت: در یکسال گذشته بیش از ۱۵ ورزشکار حرفه‌ای از کشورهای دیگر،حدود ۲۰ ملی پوش تیم های مختلف ورزشی ایران و حدود ۲۰۰ نفر از ورزشکاران لیگ برتر کشور در شیراز خدمات پزشکی و درمانی دریافت کرده و بیش از ۹۵ درصد آنها با بازگشت سلامتی به دنیای ورزش حرفه بازگشته‌اند.

باشتی روند هیات پزشکی ورزشی فارس را روندی رو به جلو و مطلوب عنوان کرد و گفت: هیات پزشکی ورزشی یک نهاد دانش محور است که نه تنها در زمینه درمان که در جهت ارائه خدمات مطلوب آموزشی نیز به توسعه فضاهای آموزشی اقدام کرده است.

وی به پوشش ییمه‌ای ورزشکاران استان طی دو سال اخیر اشاره و عنوان کرد: برای نخستین بار در سال ٩٧ بیش از ٢٠٠ هزار نفر ورزشکار فارس بیمه شدند که رشد ١٣ درصدی نسبت به مدت سال قبل را نشان می‌دهد.

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس، بیمه ورزشی را تضمینی برای سلامت و درمان ورزشکاران دانست و اعلام کرد: در شش ماهه اول سال جاری ١٥٠ هزار ورزشکار در استان فارس بیمه ورزشی شده‌اند که با رشد ٢٢ درصدی نسبت به سال ٩٧ همراه بوده است.

باشتی همچنین به رشد ٣٤ درصدی پرداختی به ورزشکاران آسیب دیده در سال ٩٧ اشاره و عنوان کرد: در سال گذشته ١١ میلیارد ریال به ورزشکاران آسیب دیده و در سال ٩٨ نیز تاکنون ٧ میلیارد ریال پرداخت شده است.

او ادامه داد: با رایزنی‌های انجام شده با فدراسیون پزشکی ورزشی، از این پس قهرمانان ورزشکار ملی می‌توانند در صورت تایید احراز شرایط ١٠٠ درصد هزینه درمان خود را از فدراسیون هیات پزشکی ورزشی استان مطالبه کنند.

رئیس هیات پزشکی ورزشی فارس خاطرنشان کرد: در صورتی که ورزشکاران ملی دچار معلولیت نخاعی در ناحیه گردن شوند تا سقف ٤٠٠ میلیون ریال، غرامت نقص عضو یک میلیارد و ٥٠٠ میلیون ریال دریافت خواهند کرد.

باشتی همچنین با بیان اینکه سقف پرداخت هزینه‌های درمانی این هیات  در سال ٩٧، هفت میلیون تومان بوده که در سال ٩٨ به ٩ میلیون تومان افزایش یافته، گفت: سقف خدمات درمانی پزشکی نیز از یک میلیون به یک میلیون و ٣٠٠ هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: هیات پزشکی ورزشی متولی برگزاری دوره‌های پزشکی ورزشی است و در صورت ورود دیگر هیات‌ها، گواهی صادر شده فاقد اعتبار خواهد بود و اگر سایر هیات‌ها نیز قصد برگزاری این دوره ها را دارند حتما باید این کار با هماهنگی هیات پزشکی ورزشی باشد.

۹۸۷۳ / ۲۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون پزشکی ورزشی بهداشت و درمان ورزشی فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در حاشیه حضور در سومین نمایشگاه مهارت‌های من در محل نمایشگاه‌های بین المللی قشم، گفت: دانش آموزان به عنوان سفیران جدید قشم با هدف گسترش آگاهی فرهنگ و تمدن خلیج فارس و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های جزیره، هنر خود را در قالب ۵۰ غرفه در نمایشگاه بین المللی قشم به نمایش گذاشته اند.

ادریس راموز همزمان افزود: دو هزار و ۲۲۰ هنرجو از ۱۲ هنرستان آموزش و پرورش منطقه آزاد قشم هنر‌هایی همچون نقاشی، طراحی و دوخت پوشاک، طراحی جلد کتاب، صنایع دستی دریایی، چرم دوزی، نجاری، جوشکاری، طراحی نرم افزار رایانه‌ای و الکترونیک آثار خود را در برابر دید علاقمندان به نمایش گذاشته اند.

وی گفت: این نمایشگاه با هدف مهارت آموزی و افزایش توانمندی دانش آموزان جزیره قشم و پیوند آن با صنعت و بازار برگزار شده است که یکی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد قشم است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه قشم به عنوان جزیره نوآور و خلاق معرفی شده است افزود: در سومین دوره نمایشگاه مهارت‌های من نیز به دنبال ارائه فرصت‌ها و روایت جزیره جهانی قشم و گسترش مفهوم مکتب فرهنگی و هنری خلیج فارس با استفاده از توان دانش آموزان جزیره هستیم.

سومین نمایشگاه مهارت‌های من به مناسبت هفته ملی خلیج فارس، ۸ تا ۱۲ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۲ در محل نمایشگاه بین المللی قشم پذیرای هنردوستان و علاقمندان است.

در حاشیه سومین نمایشگاه مهارت‌های من، از ۱۶ دانش آموز حائز رتبه‌های برتر منطقه‌ای در المپیاد شایستگی محور و جمعی از آموزگاران هنرستان‌های شهر قشم تجلیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • تقویت زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا
  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  • استقرار نمایندگی اداره ورزش و جوانان در شهر صدرا
  • ناتوانی وشکست استکبارجهانی در برابر اراده ملت ایران بسیار مهم است
  • به پرورش ورزشکار المپیکی بی‌توجهی کرده‌اند/ روال برگزاری مجامع انتخاباتی قطع شدنی نیست
  • نقش‌آفرینی ورزشکاران بسیجی گوشه‌ای از افتخارات بسیج است
  • مناف هاشمی: مجلس ردیف بودجه رویداد‌های بین المللی را حذف کرد/ بالای ۳۵ سهیمه المپیک خواهیم داشت
  • کسب یک هزار و ۳۰۰ مدال کشوری و ۴۰ مدال برون مرزی توسط ورزشکاران قمی
  • نمایش توانمندی هنرجوهای هنرستان‌های قشم
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور