Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز، فعالان محیط زیست اعلام کردند، حرکت آنها در اعتراض به مصونیت شرکت‌های چندملیتی از مجازاتِ آلودن محیط زیست  صورت گرفت.

معترضان همچنین پلاکاردهایی را با مضمونی که روی آن نوشته شده بود "توتال آلوده می‌کند"، کنار در ورودی این ساختمان نصب کردند.

معترضان اعلام کردند ادعای توتال در زمینه سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه  سوخت‌های غیرفسیلی دروغ است و آنها از دولت‌های فرانسه و انگلیس می خواهند چنین شرکت‌هایی را برای پایمال کردن حقوق بشر و آلودن محیط جریمه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط، روز گذشته نیز ده‌ها دتن از طرفداران محیط زیست در آمریکا، با تحصن، میدان تایمز نیویورک را به اشغال خود در آورده و رفت و آمد در خیابان‌های منتهی به این میدان را مختل کردند.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورونیوز،  این حرکت اعتراض آمیز با گذاشتن یک قایق در وسط میدان تایمز به سیاست‌های زیست‌محیطی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا اعتراض کرده و خواستار توجه جدی سیاستمداران به تغییرات اقلیمی در جهان شدند.

علاوه بر پاریس و نیویورک،  در چند روز گذشته هزاران نفر از حامیان محیط زیست در شهرهای مختلف جهان تظاهرات کردند تا نافرمانی مدنی مسالمت‌آمیز دو هفته‌ای را برای فشار به حکومت‌ها  برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای آغاز کنند.

در شهر لندن، پلیس ۲۷۶ نفر از معترضان گروه موسوم به «شورش انقراض» را که اقدام به مسدود کردن خیابان‌ها و پل‌های مرکز شهر کرده بودند، دستگیر کرد. برخی از این معترضان خود را با دستبند به خودروها بسته بودند.

در شهر برلین پایتخت آلمان تظاهرکنندگان زیست‌محیطی میدان «ستون پیروزی» را بستند و پلیس هلند نیز بیش از ۱۰۰ فعال زیست‌محیطی را که خیابان مقابل موزه ملی این کشور در شهر آمستردام را مسدود کرده بودند، دستگیر کرد.

تظاهرات مشابهی نیز در اتریش، استرالیا، فرانسه، اسپانیا،  نیوزیلند و در منطقه اقتصادی نیویورک در آمریکا روی داد.

 معترضان در شهر سیدنی استرالیا نیز جاده ای را بستند که به دستگیری ۳۸ نفر توسط پلیس منجر شد.

این تظاهرات آخرین مورد از پویش جهانی است که خواستار گام‌های محکم‌تر و و سریع‌تر برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی است و از سوی گروه «شورش انقراض» هدایت می‌شود. این گروه چند ماه پیش پس از برگزاری تظاهرات در لندن و مختل کردن ترافیک این شهر به مدت ۱۱ روز شهرت جهانی یافت.

ماه گذشته نیز میلیون ها دانش‌آموز در سراسر جهان با تاثیر از «گرتا تونبرگ» دختر ۱۶ ساله سوئدی که فعالیت محیط زیست است، مدارس خود را ترک کرده و به خیابان‌ها رفتند تا برای مقابله با تغییرات آب‌وهوایی تظاهرات کنند.

گروه شورش انقراض گفته است که انتظار می‌رود در دو هفته آینده در بیش از ۶۰ شهر جهان از دهلی نو گرفته تا نیویورک تظاهرکنندگان از حکومت‌ها بخواهند اقدامات جدی برای مقابله با انتشار گازهای گلخانه‌ای انجام دهند تا رشد آن در سال ۲۰۲۵ به صفر برسد.

پلیس لندن هفته گذشته اعلام کرد که هزاران نیروی خود را برای کنترل این اعتراض‌ها بسیج کرده و هشدار داده است که با قانون‌شکنی حتی اگر به صورت نافرمانی مدنی بدون خشونت باشد، برخورد خواهد کرد.

هفته گذشته در نشست تغییرات آب‌وهوایی که در سازمان ملل برگزار شد، نزدیک به ۷۰ کشور برنامه‌هایی را برای شدت دادن به انجام تعهدات خود در توافق آب‌وهوایی پاریس ارائه کردند، اما اقتصادهای بزرگ از جمله آمریکا و چین اقدام جدی در این راستا اعلام نکردند.

توافق پاریس که در سال ۲۰۱۵ در فرانسه به تایید نزدیک به ۲۰۰ کشور جهان رسید، در نظر دارد که در کوتاه مدت با اقداماتی در راستای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای  و مصرف سوخت‌های فسیلی، افزایش دمای متوسط کره زمین در ۲ درجه سانتیگراد بیش از متوسط آن در دوران پیشاصنعتی متوقف شود.

هدف بلند مدت این توافق این است که افزایش دمای متوسط کره زمین در ۱.۵ درجه سانتیگراد بیش از دمای متوسط پیشاصنعتی بماند.  ۹۰۴۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه نيويورك آلمان انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان معترض با شعار "انتفاضه" ساختمان اداری دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند (+عکس)

دانشجویان معترض در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک آمریکا بامداد سه شنبه ساختمان "همیلتون هال" این دانشگاه را تسخیر کرده و همزمان هشدار دادند تا زمانی که مطالبات آنها پاسخ داده نشود، این مکان را ترک نخواهند کرد.

به گزارش عصرایران به نقل از "پولیتیکو"، دهها دانشجوی معترض طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا بامداد روز سه شنبه وارد همان ساختمان پردیسی شدند (همیلتون هال) که دانشجویان طرفدار عدالت نژادی در دهه 1960 آن را اشغال کرده بودند.

یکی از دانشجویان معترض از پنجره بالکن فریاد زد: " تا کلمبیا به همه خواسته‌های ما نرسد، اینجا را ترک نخواهیم کرد."

 این خواسته ها شامل عدم سرمایه گذاری و تامین مالی از سوی شرکت های حامی یا شریک اسرائیل، افشای سرمایه گذاری های کلمبیا و حمایت از دانشجویان معترض و بازگرداندن دانشجویان تعلیقی و اخراجی است.

به گفته یکی از دانشجویان داخل ساختمان که نخواسته نامش فاش شود، دهها دانشجو و دو سرایدار هنگام تسخیر ساختمان در ساختمان بودند و سرایداران اندکی پس از ورود دانشجویان معترض، ساختمان را ترک کردند.

این اقدام بامداد امروز ( سه شنبه) یک روز پس از آن که دانشگاه کلمبیا دانشجویانی را که حاضر به ترک اردوگاه موسوم به همبستگی با غزه نبودند را به مدت دو هفته تعلیق کرد، آغاز شد. 

همزمان صدها دانشجو در مقابل ساختمان همیلتون، جایی که معترضان حقوق مدنی و ضد جنگ در سال 1968 تظاهرات کردند، زنجیره انسانی تشکیل دادند.

این دانشجویان شعار "ببندش، تعطیلش کن!" را سردادند. 

معترضان بنری را از پنجره بالکن ساختمان همیلتون دانشگاه باز کردند که روی آن نوشته شده بود "ساختمان هند"، به افتخار "هند رجب" کودک 6 ساله ای که در شهر غزه و در پی بمباران اسرائیل کشته شد. این کودک یکی از 15 هزار کودکی است که از زمان آغاز تجاوز نظامی اسرائیل علیه غزه، در اثر حملات اسرائیل کشته شده اند.

یکی از دانشجویان از بالکن فریاد زد: "امروز ما این ساختمان را به احترام هند و هر شهید فلسطینی می‌گیریم." 

دانشجویان معترض همچنین تابلویی با کلمه "انتفاضه" که در زبان عربی به معنای قیام است، از قسمت بالاتری از نمای ساختمان آویزان کردند.


سخنگوی پلیس نیویورک گفت که نیروهای پلیس خارج از محوطه دانشگاه هستند، اما از اظهار نظر در مورد تعداد آنها و اینکه آیا آنها توسط دانشگاه مجوز ورود به محوطه را داشته اند یا خیر، خودداری کردند.

گروه "آپارتاید دایوست" دانشگاه کلمبیا ( گروهی که اعتراضات این دانشگاه را رهبری می کند) در پستی اینستاگرامی نوشت: " این اقدام در راستای جنبش‌های دانشجویی تاریخی 1968، 1985 و 1996 است که کلمبیا در آن زمان سرکوب کرد."

دانشجویان پس از ورود با ساختمان همیلتون درهای ساختمان را با گذاشتن میز و صندلی بستند. 

کارمندان دانشگاه گفتند که پس از درگیری با دانشجویان معترض، در نهایت معترضان اجازه دادند آنها ساختمان را ترک کنند.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • شهردار نیویورک: اعتراضات فتنه است و همین حالا باید جمع شود!
  • حمله پلیس به محل تحصن دانشجویان دانشگاه کلمبیا
  • معترضان به جنگ غزه ساختمان هامیلتون دانشگاه کلمبیا را تصرف کردند
  • اجازه فعالیت به ۳ کارخانه سیمان در یک دشت ممنوعه / مجوزهای عجیب دولت بر ضد محیط زیست که در هیچ‌ جای جهان شبیه آن وجود ندارد / نابودی آب و خاک و زمین در نزدیکی تهران (فیلم)
  • دانشجویان معترض ساختمان دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند
  • آسمان‌خراش‌ها؛ قاتل یا ناجی شهرها؟
  • مشکل برگزاری کنسرت موسیقی در بوشهر حل شد؟
  • دانشجویان معترض با شعار "انتفاضه" ساختمان اداری دانشگاه کلمبیا را تسخیر کردند (+عکس)
  • فعالان سرود بیمه می‌شوند