Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرجام فاضلی روز شنبه در حاشیه بازدید خبرنگاران استان یزد از باغات و ترمینالهای پسته این شهرستان در جمع خبرنگاران افزود: این شهرستان در دور افتاده ترین نقطه استان قرار دارد و راه‌های آن در قدیم فقط برای راه روستایی ساخته شده بود و اکنون  بار ترافیک جاده های آن  زیاد است.

وی خاطر نشان کرد:اولویت اصلی ما در این شهرستان توجه  ویژه به جاده‌های آن است در ۲ سال گذشته یک سوم از اعتبارات تخصیصی شهرستان در این بخش هزینه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خاتم اضافه کرد: با تخصیص اعتبار در سال آینده شاهد بهبود وضعیت راه‌های این شهرستان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه ۴۰ درصد جمعیت این شهرستان روستایی و بقیه شهری هستند اظهار داشت: کشاورزی در روستاهای این شهرستان پایدار و زندگی در آنها جاری و ساری است و مهاجرت از روستاهای این استان بخاطر محصولات کشاورزی و دامپروی به کندی صورت می گیرد.  

فاضلی با بیان اینکه شهرستان خاتم یک شهرستان جوان است اظهار داشت:به همین دلیل خلاء و مشکلات زیادی نسبت به دیگر شهرستان‌های استان دارد که امیدواریم با همراهی مسوولان در آینده رفع شوند.

وی توجه به بهداشت و سلامت مردم را از دیگر اولویت‌های این شهرستان ذکر کرد و  گفت: بیمارستان این شهرستان یک درمانگاه بوده که با تغییر کاربردی به بیمارستان تبدیل شد اکنون  دیگر طرح توسعه آن امکان پذیر نیست.

وی اضافه کرد: بر همین  اساس در سال گذشته وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی وقت در سفر به شهرستان از نزدیک در جریان روند مسائل بهداشت و درمانی این شهرستان قرار گرفت که در این سفر بر ساخت بیمارستان جدید در این منطقه تاکید شد.

فاضلی خاطر نشان کرد: همچنین هفته های قبل معاون درمان وزرات بهداشت قول تخصیص ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل کلینیک تخصصی در این شهرستان را داد.

وی اضافه کرد: امیدواریم با ساخت بیمارستان و کلینیک تخصصی در این شهرستان مشکلات بهداشتی مردم این منطقه رفع و در این زمینه دغدغه ای نداشته باشند.

فرماندار خاتم به بحث گردشگری این شهرستان اشاره کرد و گفت: صنعت پایدار این شهرستان کشاورزی و دامپروری است و ۲۵ درصد تولید و ۲۶  سطح زیر کشت محصولات کشاورزی استان مربوط به شهرستان خاتم است.

وی با بیان اینکه روستای هدف گردشگری در این شهرستان شناسایی شده است  افزود: ۱۲ خانه بوم گردی در این شهرستان با همت بخش خصوصی راه اندازی شده است.

فاضلی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که زیر ساخت‌های این شهرستان برای حضور گردشگران فراهم کنیم و از قبال این صنعت برای جوانان این منطقه اشتغال ایجاد شود.

خبرنگاران استان یزد در این سفر یکروزه از ترمینال‌های فرآوری و کارگاه فرآوری پسته شهرستان خاتم دیدن کردند.

در این تور رسانه ای  امام جمعه خاتم ، رییس جهاد کشاورزی مروست ، بخشدار و جمعی از مسوولان این منطقه، خبرنگاران را همراهی کردند.

 شهرستان خاتم ۸۳۶ هزار هکتار مساحت دارد و در جنوبی‌ترین نقطه استان یزد قرار دارد.

از مجموع مساحت این شهرستان ۵۱۷ هزار هکتار آن مراتع  و ۶۴ هزارو ۸۰۰ هکتار آن جنگل های بادام، بنه کوهی است.

۲۰۸۸/ ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بهسازی راه ها یزد فرمانداری خاتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۶۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس، گفت: این برنامه‌ها به مدت یک هفته و از فردا و همزمان با آغاز هفته بسیج سازندگی در مناطق مختلف استان آغاز می‌شود.
سرهنگ پاسدار علی‌اکبر طحان افزود: این برنامه‌ها شامل ۲۴۵ برنامه مربوط به محرومیت زدایی، ۱۴۷ برنامه مربوط به اشتغال و اقتصاد، ۵۵۸ برنامه در موضوع خدمت رسانی جریان جهاد و ۷۵ برنامه هم به عنوان کمک‌های مومنانه عملیاتی می‌شود.
۱۷ اردیبهشت ۱۳۷۹ به درخواست رهبر معظم انقلاب بسیج سازندگی تشکیل شد.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته در استان شاهد اقداماتی برای محرومیت زدایی از سوی گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی بودیم که از جمله می‌توان به آبرسانی به ۳۰۸ روستا، اجرای ۹۴ پروژه راه روستایی به ارزش سه هزار میلیارد ریال، ساخت هزار و ۲۰۰ مسکن مددجویی کمیته امداد و ایجاد مشاغل خانگی اشاره کرد.
او اظهار کرد: همچنین با همت و تلاش نیرو‌های جهادی استان، در مدت ۲ ماه یک میلیون اصله نهال در بیابان‌های استان کاشته شد.
مسئول سازمان بسیج سازندگی فارس گفت: تکمیل و مرمت ۸۰۰ مسکن نیازمندان در سال ۱۴۰۲، بهسازی و مرمت راه‌های بین مزارع، تکمیل مساجد و مجتمع فرهنگی و مذهبی، ساخت و تکمیل مخازن هفت مترمکعبی آب آشامیدنی، استخر‌های آب کشاورزی، احیا و لایروبی چاه و قنات، ساخت و تکمیل کانال‌های کشاورزی، تکمیل خانه عالم و مجموعه‌های ورزشی، ساماندهی و مرمت گلزار شهدا در این استان انجام شده است.
طحان افزود: در نوروزامسال هم، ۹ هزار و ۸۶۸ نفر در قالب ۷۶۴ گروه جهادی در هشت عرصه عمرانی، بهداشت و درمان، فرهنگی و تربیتی، کمک مومنانه، آموزشی و تحصیلی، کشاورزی و دامپزشکی، آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، اشتغال و اقتصاد به مردم استان خدمت رسانی کردند.
وی ادامه داد: همچنین در ماه مبارک رمضان، به همت ۵۰۰ گروه جهادی و با راه اندازی پویش سراسری ‘خانه دوست کجاست’ در ۲ موضوع توزیع افطاری ساده و تعمیر و خانه تکانی منازل افراد نیازمند خدمت رسانی شد.

دیگر خبرها

  • جهاد میدانی محققان برای جهش تولید با مشارکت مردم در بوشهر اجرا شد
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • آغاز مسابقات کشتی پهلوانی در شهرستان خاتم
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • کشف یک جسد با دست‌ و پای بسته در شهرستان اردل
  • جاده مواصلاتی قرح به گوشکی نیازمند تامین اعتبار است
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • خسارت باران و طوفان به زیرساخت‌های آب، برق و کشاورزی گچساران
  • محورهای مواصلاتی شهرستان خوسف آسیب جدی دیده‌اند