Web Analytics Made Easy - Statcounter

برلین با توجه به عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه صادرات سلاح و تمامی تجهیزات نظامی که امکان دارد آنکارا از آن در حمله به این کشور استفاده کند را متوقف می کند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان در گفت وگو با نشریه بیلد از توقف صادرات سلاح به ترکیه تا اطلاع ثانوی خبر داد. 

به گفته وی برلین به خاطر حمله نظامی ترکیه به سوریه هیچ گونه مجوز جدیدی برای ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی که امکان دارد در این حمله نظامی از سوی ترکیه به کار گرفته شود، صادر نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز پنج شنبه نیز معاون نمایندگی آلمان در سازمان ملل متحد با محکوم کردن حمله نظامی ترکیه به شمال سوریه تاکید کرد این عملیات باعث افزایش بی‌ثباتی در منطقه و تقویت داعش خواهد شد.

«ورگن شولتس» پیش از حضور در نشست شورای امنیت در جمع خبرنگاران این مطلب را مطرح کرد و افزود: شورای امنیت درباره حمله ترکیه به سوریه و دیگر موضوعات نشستی غیرعلنی برگزار کرد.

وی با تاکید بر اینکه «آلمان در شدیدترین حالت، حمله یکجانبه ترکیه به شمال سوریه را محکوم می کند»، ادامه داد: ما می ترسیم این عملیات منجر به افزایش بی ثباتی در کل منطقه و همچنین تقویت داعش شود.

آلمان به نمایندگی از پنج کشور اروپایی عضو شورای امنیت، (انگلیس، فرانسه، بلژیک، آلمان و لهستان) درخواست کرده بود که نشست غیرعلنی شورای امنیت درباره موضوع سوریه، پیش از نشست رسمی پنج شنبه برگزار شود.

عملیات «چشمه صلح» ترکیه در شمال سوریه امروز (شنبه) در حالی وارد سومین روز خود شده که گفته شده تاکنون بیش از ۳۴۰ غیر نظامی کشته، صدها نفر زخمی و هزار نفر از ساکنان این مناطق از خانه های خود آواره شده اند و این در حالی است که منابع ترکیه گفته اند که عملیات این کشور در سراسر مرزهای دو کشور همچنان ادامه خواهد داشت./ ایرنا 

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۷۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود

به گزارش جماران؛ «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه امروز (یکشنبه) گفت که جنبش حماس به ما اعلام کرده است پس از اعلام تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار می‌گذارد.

ایرنا به نقل از المیادین نوشت: فیدان افزود: اگر از فاجعه کنونی، درس نگیریم و کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود.

وزیر امور خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: ما کشورهای عربی را در پذیرش مسوولیت حمایت از قضیه تنها نخواهیم گذاشت و ما نیز به مسوولیت های خود در این باره عمل خواهیم کرد.

این در حالی است که جنبش حماس امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات در قاهره به پایان رسید و هیأت این جنبش با هدف مشورت با رهبران حماس، امشب عازم دوحه می‌شود.

مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه امروز در پایتخت مصر ادامه یافت و در همین ارتباط شبکه خبری «القاهره نیوز» به نقل از یک منبع بلندپایه در هیات امنیتی مصر که میانجیگری در روند مذاکرات رژیم صهیونیستی و حماس را بر عهده دارد، گزارش داد که ۲ طرف درباره بسیاری از مسائل مورد اختلاف به اجماع رسیده‌اند.

این منبع افزود که پیشرفت محسوسی در مذاکرات حاصل شده است.

در همین حال یک منبع امنیتی مصری به رویترز گفت که نتایج مذاکرات این بار در قاهره با دفعات قبل متفاوت خواهد بود.

این منبع که به نام وی اشاره‌ای نشده با بیان اینکه «ما در بسیاری از موارد به توافق رسیده‌ایم» افزود: اما چند نکته باقی مانده است. این بار اوضاع بهتر به نظر می رسد اما اینکه آیا به زودی توافقی حاصل می‌شود، بستگی به این دارد که اسرائیل آنچه را که برای دستیابی به آن لازم است ارائه می‌دهد یا خیر.

دیگر خبرها

  • هشدارهای آمریکا درباره سفر به آلمان جدی شد
  • عرض و طول سرزمین‌های اشغالی تحت اشراف سلاح‌های ایرانی است
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • مسیر جنوب به شمال هراز تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • اطفای حریق پایگاه نظامی دیهل متال آلمان متوقف شد