Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج مسجدی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق إظهار کرد: زواری که به کربلا می‌آیند باید با این آمادگی روحی و ذهنی و درک شرایط واقعی که در اینجا وجود دارد، برنامه خود و سفرشان را تدارک ببینند و تنظیم کنند.

او افزود: بنده شهادت می‌دهم که دولت عراق هرکاری که از دستشان بر می‌آید، انجام می‌دهند، چون دولت و ملت عراق  علاقه‌مند به خدمت گذاری به زائر امام حسین (ع) هستند به همین دلیل از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق بیان کرد: امکاناتی که در مرز به خصوص در طرف عراق در مواکب است، دارای ظرفیت محدود و مشخصی است و زمانی که جمعیت ۱۰ تا ۲۰ برابر می‌شود، طبیعی است که ممکن است با کمبود آب و غذا مواجه شود و یا برای حمل و نقل با کمبود وسیله نقلیه مواجه شود.

مسجدی گفت: برای یک حرکت عظیم میلیونی و همایش و هنگامه بزرگ اربعین، مردم ایران که بسیار با بصیرت هستند باید با آمادگی روحی و روانی و ذهنی بیایند و فکر نکنند همه چیز مهیا است و مشکل حمل و نقل و تغذیه ندارند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق گفت: زوار در کوله پشتی‌ها و کیف‌های دستی خود حتما مواد خشک غذایی همراه داشته باشند، تنقلات و خشکبار و بطری آب نیز همراه خود داشته باشند تا در صورت نیاز و ضرورت از آن‌ها تناول کنند.

او خاطرنشان کرد: حجم زوار ما در مرز‌های شلمچه، چذابه و مهران و همچنین خسروی بسیار بالا بوده است. در مرز خسروی به دلیل اینکه مرز در بعد از ظهر‌ها تعطیل می‌شود، مسئولان فرصت پیدا می‌کنند تا زائرانی که باقی مانده اند را از مرز تخلیه کنند و به داخل عراق برسانند و بعد از این تعطیلی فرصت می‌کنند تا آمادگی‌های لازم را برای روز به بعد ایجاد کنند، اما در مرز مهران و شلمچه که شبانه روزی است طبیعی است که این فرصت برای دست اندرکاران ایجاد نمی‌شود و ممکن است حجم زوار بیشتر باشد و مشکلاتشان بیشتر باشد.

مسجدی اظهار کرد: به مردم توصیه می‌کنم بعد از زیارت سعی کنند زودتر برگردند. تا این سفر برای خودشان با حلاوت باشد و مشکل نداشته باشند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق تصریح کرد: متاسفانه تعدادی از هموطنان ما جان خودشان را از دست دادند که یا در تصادف بوده یا سکته قلبی کردند، دوستان ما بسیج شدند و آن‌ها را به بیمارستان‌ها منتقل کردند و به افرادی که در تصادفات دچار مجروحیت شدند، رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی اربعین 98 وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۸۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی

«محمدکاظم آل‌صادق» سفیر جمهوری اسلامی ایران و رئیس ستاد اربعین در عراق به همراه سرلشکر «ریاض الخیگانی» رئیس کمیته اربعین عراق و دیگر مسئولین و فرماندهان مربوطه روز دوشنبه از مرز خسروی بازدید کردند.

به گزارش ایسنا، در راستای بررسی وضعیت مرزی و تسهیل ورود زائران در اربعین حسینی سال ۱۴۰۳ محمد کاظم آل صادق، ایران در عراق و هیأت همراه صبح امروز بعد از ورود به شهر بعقوبه، مرکز استان دیالی و حضور در مقر فرماندهی پلیس این شهر پس از نشستی با سرلشکر ریاض الخیگانی، مشاور امنیتی وزیر کشور و مسئول جدید کمیته اربعین عراق، معاون فرماندار و همچنین دیگر مسئولین و فرماندهان مرزی ذی‌ربط عازم مرز منذریه (در عراق) و خسروی (در ایران) شدند تا از نزدیک ضمن بازدید میدانی و بررسی آخرین وضعیت دو سوی مرز عراق و ایران تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.

آل صادق همچنین از زیر ساخت‌ها و امکانات مرز خسروی به همراه مسئولین عراقی بازدید کرد و در ادامه نشست مشترک با مسئولین و فرماندهان مرزی و استانی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه، فرماندار قصر شیرین، مسئول پایانه‌های مرزی، فرمانده مرزبانی خسروی و سایر مقامات ذی‌ربط استانی در نقطه سفر مرزی برگزار شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • چرا موافقت نامه همکاری امنیت اطلاعات ایران و روسیه در شورای نگهبان بررسی نشد؟!
  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • بازدید سفیر ایران و مقام‌های عراقی از مرز خسروی
  • چگونه عملیات بیت المقدس موفق شد؟
  • الدفاعی: وعده صادق، پایان‌بخش توهم ارتش شکست‌ناپذیر اسرائیل
  • مسئول «پلیس اسلامی داعش» در عراق به دام افتاد
  • ضرورت اقناع سازی مخاطبین در خصوص فرزندآوری توسط رسانه‌ها
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟