Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:07:39 GMT

۱۸۰۰ خبرنگار حماسه اربعین حسینی را پوشش می دهند

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۸۱۵۰

۱۸۰۰ خبرنگار حماسه اربعین حسینی را پوشش می دهند

محمد علی انوشه مسئول اطلاع رسانی در فضای مجازی اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی در اربعین حسینیامروز (شنبه) در گفت و گو با ایرنا به حضور بی سابقه خبرنگاران و فعالان رسانه ای خارجی در کشور عراق اشاره کرد و افزود: با توجه به هماهنگی هایی که اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی با ارگان ها و نهادهای کشور عراق داشته اند، خبرنگاران و برنامه سازان خارجی حضور میلیونی زائران اربعین حسینی در کشور عراق را به سراسر جهان مخابره می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انوشه حوزه فعالیت خبرنگاران و گزارشگران خارجی حاضر در عراق را از بصره در جنوب این کشور و همچنین شهرهای طوز خورماتو و تازه در شمال عراق و دیگر شهرهای این کشور تا مقصد کربلا دانست و بیان داشت: اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی با همکاری اتحادیه رادیو و تلوزیون های عراقی تمامی تجهیزات و امکانات خود را در ۱۰ مسیر اصلی منتهی به شهر کربلا بسیج کرده تا حرکت عاشقان سید الشهدا امام حسین علیه السلام را به عنوان اسوه آزادگی و شجاعت به جهانیان مخابره کند.

وی ادامه داد: برخی از خبرنگاران و برنامه سازان خارجی، مسیر سه روزه پیاده روی اربعین حسینی از سمت نجف اشرف به کربلای معلی را پیاده و به همراه زائران حسینی طی می کنند و لحظه لحظه این مراسم باشکوه و بی نظیر معنوی را به تصویر می کشند.

مسئول اطلاع رسانی در فضای مجازی اتحادیه رادیو تلویزیون های اسلامی در اربعین حسینی یکی از برنامه های خبرنگاران خارجی در مراسم اربعین حسینی امسال را پوشش اخبار موکب های عراقی و همچنین پوشش فعالیت اخبار موکب های ایرانی و دیگر کشورهای جهان که در عراق حضور دارند، خواند و تصریح کرد: رسانه های خارجی در این همایش بین المللی مسایل مهمی مانند معرفت و میهمان نوازی میزبانان عراقی از زائران امام حسین علیه السلام را ثبت و ضبط و پخش خواهند کرد.

انوشه در بخش دیگری از این گفت وگو،   با اشاره به حضور گسترده و میلیونی زائران اربعین حسینی در شهرهای زیارتی کشور عراق به ویژه کربلای معلی، به زایران ایرانی توصیه کرد: زائرانی که توفیق زیارت امام حسین علیه السلام را پیدا کرده اند نسبت به بازگشت خود اقدام نمایند تا دیگر زائران نیز بتوانند به زیارت سید الشهدا مشرف شوند.

پیش از این حجت الاسلام و المسلمین حسین بهجتی مسئول بعثه مقام معظم رهبری در کربلا نیز به دلیل ازدحام جمعیت و عدم کشش زیر ساخت های کربلای معلی، خواستار آن شده بود که زائران ایرانی بعد از زیارت حرم امام حسین و ابوالفضل العباس در کربلا، در این شهر توقف نکنند.

براساس گزارش مراجع رسمی، عدد زائرانی ایرانی که تا صبح شنبه مرزهای ایران را به مقصد کربلای معلی ترک کرده اند، از ۲ میلیون نفر فراتر رفته است، این در حالی است که هنوز تا روز اربعین حسینی در بیستم صفر ماه قمری جاری، هنوز یک هفته باقی است.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اربعین حسینی کربلای معلی پوشش خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۸۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرانوند نباید در پنج بازی گل بخورد؛ رقابت حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی

به گزارش قدس آنلاین، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و پنج لیگ برتر روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار گرفتند که این بازی در پایان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

نکته مهم این دیدار حضور علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس درون دروازه این تیم پس از غیبت طولانی مدت به دلیل مصدومیت بود که توانست دروازه خود را بسته نگه دارد تا با ۱۱ کلین شیت پشت سر سید حسین حسینی و حسین پورحمیدی دروازه‌بانان تیم‌های استقلال تهران و تراکتور در رده دوم قرار بگیرد.

تنها پنج هفته تا پایان مسابقات لیگ برتر زمان باقی است و اختلاف بیرانوند با صدر جدول کلین شیت ۳ عدد است و اگر دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و پرسپولیس خواهان دریافت جایزه دستکش طلایی است باید حداقل در چهار بازی از پنج دیدار تیمش، دروازه خود را بسته نگه دارد.

پرسپولیس در این پنج هفته، روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در قائمشهر میهمان نساجی خواهد بود، شاگردان «اوسمار ویه‌را» پس از آن باید در روز ۲۲ اردیبهشت رو در روی هوادار قرار گیرند. سرخ‌ها در هفته بیست و هشتم، میزبان استقلال خوزستان در ورزشگاه آزادی خواهند بود و در دو هفته پایانی به ترتیب رو در روی شمس آذر در قزوین و مس رفسنجان در تهران قرار خواهند گرفت.

بیرانوند در این پنج بازی کار راحتی نخواهد داشت و در صورتی که رقبای او نتوانند دروازه خود را بسته نگه دارند، دروازه‌بان پرسپولیس می‌تواند بار دیگر جایزه دستکش طلایی را از آن خود کند.

اما آنچه مشخص است رقابت اصلی برای کسب دستکش طلایی میان سید حسین حسینی دروازه بان استقلال حسین پورحمیدی دروازه بان تراکتور است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • عیادت از جورج شکور؛ خالقِ سه گانهِ حماسه های ماندگار …
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • امیرعبداللهیان: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • بیرانوند نباید در پنج بازی گل بخورد؛ رقابت حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • رقابت سخت بین حسینی و پورحمیدی برای کسب دستکش طلایی
  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند
  • تشکیل کمیته‌های مشترک ایران و عراق برای مقابله با اخبار دروغ و جعلی
  • تشویق سید حسین حسینی از سوی هواداران استقلال / فیلم
  • پیشنهاد استاندار خوز‌ستان برای صدور گذرنامه اتباع ‌در اربعین