Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-26@13:09:47 GMT

قلعه خواجه استان خوزستان لرزید

تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۸۱۸۸

صراط:

ساعت ۲۰:۵۱ امروز شنبه زمین‌لرزه‌ای با قدرت ۴.۶ ریشتر قلعه خواجه در استان خوزستان را به شدت تکان داد و باعث ترس و وحشت مردم شد.

به گزارش مهر کیامرث حاجی‌زاده، مدیرکل مدیریت بحران استان در پی زمین‌لرزه ۴.۶ ریشتری قلعه خواجه اعلام کرد: به منظور پیشگیری از حوادث و آمادگی به کل استان اعلام آماده‌باش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که خسارت جانی تاکنون گزارش نشده است، بیان کرد: خسارت در منازل روستایی گزارش شده است.

حاجی‌زاده بیان کرد: به تمامی دستگاه‌های عملیاتی، خدماتی و امدادی نیز آماده‌باش اعلام شده است.

قلعه خواجه شهری تازه تأسیس و از شهرهای استان خوزستان است. قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا شهر جدیدی است که در زمستان ۱۳۸۶ ایجاد شده ‌است و در شمال استان خوزستان قرار گرفته‌است. این شهر به دلیل همجواری به رشته کوه‌های زاگرس دارای آب و هوای معتدل و کوهستانی است.

با تصویب هیئت دولت، قلعه خواجه تبدیل به شهر مستقل و مرکز شهرستان اندیکا شد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: زلزله قلعه خواجه استان خوزستان خسارات جانی صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۸۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد سبزه زاری گفت: براساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، فردا احتمال رگبار و رعدوبرق در مناطق شمالی، شرقی و ارتفاعات و وزش باد متوسط گاهی تندباد لحظه‌ای در اغلب نقاط استان خوزستان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دیگر مناطق استان احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست، افزود: روز‌های یکشنبه تا سه شنبه هم احتمال بارش‌های پراکنده و وزش باد‌های متوسط و تندباد‌های لحظه‌ای در برخی ازنقاط استان وجود خواهد داشت.

به گفته سبزه زاری؛ تا روز یکشنبه روند افزایش دما در سطح استان پیش بینی می‌شود و تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان خواهد شد.

مدیر کل هواشناسی خوزستان اضافه کرد: از روز چهارشنبه هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

وی می‌گوید: در شبانه روز گذشته اهواز با ۳۸.۳ و ایذه با ۱۳.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان گزارش شده اند و اهواز به بیشینه دمای ۳۸.۳ و کمینه دمای ۲۱.۷ درجه سانتیگراد رسیده است.

دیگر خبرها

  • دستگیری ۵ متهم حفاری غیرمجازو کشف ۲ دستگاه گنج‌یاب در نیشابور
  • پیش بینی بارش‌های پراکنده و افزایش دما در خوزستان
  • استقرار جوی پایدار در هوای خوزستان
  • آبرسانی به واحدهای تولیدی سردشت دزفول+فیلم
  • بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • احتمال رگبار و رعد و برق در برخی مناطق خوزستان
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان
  • مرزن آباد لرزید
  • کادر فنی تیم ملی منتظر جلسه قلعه نویی با رییس فدراسیون