Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، ویژه‌برنامه «آوای محرم» با هدف معرفی، بررسی نوحه‌ها و نغمه‌های عاشورایی و مناسبت آنها با موسیقی دستگاهی ایرانی با تجلیل از چهار پیشکسوت موسیقی مذهبی ایران؛ مصطفی رحیم‌پور، محسن حسن‌زاده، ابوافضل میرزا احمدی و امیر زینعلی قاهانی، سه‌شنبه ۲۳ مهر در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این برنامه نشست واکاوی نواهای عاشورایی با حضور کارشناسان؛ مهدی امین فروغی و رضا مهدوی و کارشناس مجری علی شیرازی برگزار می‌شود.

در ویژه‌برنامه «آوای محرم» از قطعه عاشورایی «نوای نینوا» برگرفته از سوگواره‌های موسیقایی استان بوشهر و آیین سینه زنی مربوط به این منطقه جغرافیایی کشور با صدای متین رضوانی‌پور و تنظیم بابک ربوخه رونمایی می‌شود. این قطعه بر اساس نوحه‌های قدیمی منطقه بوشهر در گوشه شوشتری خوانده شده که از جمله آثار معتبر موسیقی نواحی منطقه جنوبی کشور در آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به ویژه مراسم سینه‌زنی است.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند سه‌شنبه ۲۳ مهر ساعت ۱۸ به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی؛ خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان بوشهر ایران عزاداری محرم موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان گفت: به‌مناسبت هفته نکوداشت اصفهان تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در ویژه برنامه «گنج‌های پنهان» انجام شد.

جواد کشانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: محله دستگرد یکی از محله‌های هنرمندپرور شهر اصفهان است که هنرمندان و فرهیختگان این محله نه‌تنها در منطقه ۱۳، بلکه در کل شهر، استان و حتی کشور شهرت دارند.

وی افزود: در میان این هنرمندان، شاعران گرانقدری در این محله زیسته‌اند که کلام و اشعار ظریف و دل‌نشینی دارند.

مدیر منطقه ۱۳ شهرداری اصفهان تصریح کرد: بر همین اساس بر آن شدیم تا به مناسبت هفته نکوداشت اصفهان، در ویژه برنامه «گنج‌های پنهان محله» که با حضور هنرمندان و شاعران استانی در فرهنگسرای دستگرد برگزار شد، با زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شاعران درگذشته همچون مرحوم انواری و مرحوم وحید دستجردی، از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد تجلیل کنیم که این برنامه با حضور شهروندان و هنرمندان برگزار شد.

کد خبر 748477

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذار برتر منطقه آزاد اروند تجلیل شد
  • ۳۰ برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی در همدان برگزار می‌شود
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • تجلیل از فرهیختگان شهر در منطقه ۱۵ اصفهان
  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی