Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@07:47:54 GMT

تجلیل از ۴ پیشکسوت موسیقی مذهبی ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۸۷۴۸

تجلیل از ۴ پیشکسوت موسیقی مذهبی ایران

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ ویژه‌برنامه «آوای محرم» با هدف معرفی، بررسی نوحه‌ها و نغمه‌های عاشورایی و مناسبت آنها با موسیقی دستگاهی ایرانی با تجلیل از چهار پیشکسوت موسیقی مذهبی ایران؛ مصطفی رحیم‌پور، محسن حسن‌زاده، ابوافضل میرزا احمدی و امیر زینعلی قاهانی، سه‌شنبه ۲۳ مهر در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این برنامه نشست واکاوی نواهای عاشورایی با حضور کارشناسان؛ مهدی امین فروغی و رضا مهدوی و کارشناس مجری علی شیرازی برگزار می‌شود.

در ویژه‌برنامه «آوای محرم» از قطعه عاشورایی «نوای نینوا» برگرفته از سوگواره‌های موسیقایی استان بوشهر و آیین سینه زنی مربوط به این منطقه جغرافیایی کشور با صدای متین رضوانی‌پور و تنظیم بابک ربوخه رونمایی می‌شود. این قطعه بر اساس نوحه‌های قدیمی منطقه بوشهر در گوشه شوشتری خوانده شده که از جمله آثار معتبر موسیقی نواحی منطقه جنوبی کشور در آیین‌های عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) به ویژه مراسم سینه‌زنی است.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم می‌توانند سه‌شنبه ۲۳ مهر ساعت ۱۸ به فرهنگ‌سرای ارسباران به نشانی؛ خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۲۸۷۲۸۱۸ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عاشورا فرهنگسرای ارسباران آوای محرم موسیقی مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۸۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح

تین نیوز

آیین تجلیل از تلاشگران ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز 1403 اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان سه شنبه شب در سالن شهید آوینی بندرعباس برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، آیین تجلیل از تلاشگران ستاد تسهیل سفرهای دریایی نوروز 1403 این اداره کل با شرکت دست اندرکاران طرح تسهیل سفرهای دریایی و خانواده های آنان با اجرای ویژه برنامه های شاد و مفرح در سالن شهید آوینی بندرعباس برگزار شد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از تلاش تمامی کارکنان و و دست اندرکاران کمیته طرح تسهیل سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۳ قدردانی کرد. 

"حسین عباس نژاد" ثبت و ارائه خدمات گردشگری دریایی به بیش از ۴ میلیون نفر سفر را مرهون تلاش های شبانه روزی دست اندرکاران حوزه دریایی و بندری استان در نوروز امسال دانست.

گفتنی است؛ براساس گزارش کمیته طرح تسهیل سفرهای دریایی در نوروز ۱۴۰۳ هرمزگان از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان روز ۱۷ فروردین در مجموع چهار میلیون و ۶۳۲ هزارو ۷۲۱ مسافر و گردشگر از طریق بنادر و پایانه های دریایی استان هرمزگان جابه جا شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • سنندج؛ خاستگاه فرهنگ و هنر اصیل ایرانی
  • اعلام برنامه‌های هفته ملی خلیج فارس و روز معلم در قشم
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص«هفته سنه» در سنندج/رونمایی از سردیس استاد عباس کمندی
  • اجرای بیش از ۲۰ ویژه برنامه درهفته عقیدتی سیاسی
  • برگزاری ۱۹ عنوان برنامه شاخص هفته سنه در سنندج
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل و تکریم خانواده شهدا باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود
  • تجلیل از متولیان ورزش پهلوانی/۷ زورخانه در منطقه ۱۲
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • بوشهر میزبان جشنواره موسیقی خلیج‌ فارس