Web Analytics Made Easy - Statcounter

نقدی با اشاره به تاریخچه آغاز سامانه ها و فناوری های اطلاعات از سال ۹۰ گفت: در ماده ۹ قانون گمرکی برای نخستین بار گمرک پیشنهاد کرد تا از فناوری اطلاعات در تجارت استفاده کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «ابراهیم نقدی» شب گذشته (شنبه 20 مهر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما در ارزیابی خود از وضعیت قاچاق در کشور با اشاره به تاریخچه آغاز سامانه ها و فناوری های اطلاعات از سال 90 گفت: در ماده 9 قانون گمرکی برای نخستین بار گمرک پیشنهاد کرد تا از فناوری اطلاعات در تجارت استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

      مدیرکل دفتر حقوقی گمرک با بیان اینکه قرار شد در سال 92 در مواد 5 و 6 در بحث پیشگیری و مبارزه با قاچاق از این سامانه ها استفاده کنیم و در سال 94 آیین نامه اجرایی مواد 5 و 6 تصویب شد، ادامه داد: در این آیین نامه به صراحت وظایف هر یک از دستگاه ها پیش بینی شد. در ماده 36 آیین نامه اجرایی ماده 5 و 6 آمده است که هر کدام از دستگاه های ذیربط برای انجام عملیات خود دارای سامانه عملیات مستقل باشند.       نقدی با اشاره به اقدامات گمرک در راستای تبادل اطلاعات با سامانه ها گفت: در خصوص تبادل اطلاعات با سامانه جامع تجارت و الکترونیکی کردن فرآیندها، ابتدا گمرک پیش قدم شد. در شش ماهه امسال حدود 6 و نیم میلیون تراکنش شامل 4 و نیم میلیون تراکنش با سامانه همتا در حوزه ریجستری گوشی تلفن همراه داشتیم و حدود 2 میلیون تراکنش در حوزه اظهارنامه های واردات، صادرات، ترانزیت و پته ها شامل اطلاعات کامیون ها و محموله ها و حدود 500 هزار تراکنش با سامانه ثبت شفارش داشتیم.       مدیرکل دفتر حقوقی گمرک با بیان اینکه در شش ماهه نخست در خصوص دریافت اطلاعات ثبت شفارش ، حدود 50 هزار تراکنش با سامانه بهینه یاب وزارت صمت داشتیم، گفت: در گمرک نه تنها کوتاهی و کم کاری نشده است بلکه اقداماتی خوبی در راه اندازی سامانه ها در گمرک انجام شده است. در شش ماهه امسال ، 42 میلیارد دلار واردات و صادرات انجام شده است و همه آن ها تحت سامانه گمرک بوده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اربعین حسینی زائران اربعین حسینی مسجد پیاده روی اربعین اربعین شیراز اربعین ۹۸ کانون های مساجد مرز بین المللی شلمچه موکب اربعین مبارزه با قاچاق کالا قاچاق کالا وارز قاچاق کالا گمرک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۳۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،همزمان با چهل و چهارمین سالگرد شکست تجاوز مفتضحانه امریکا به صحرای طبس، طرح اینترنت پر سرعت همراه اول در مسجد شکر طبس با حضور سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور برقرار شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گفت: مسجد شکر طبس به تکنولوژی نسل چهار مجهز شده است.

بهی با اشاره به اینکه این میزان اعتبار از محل اعتبارات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تامین شده است افزود: برای این طرح ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.




دیگر خبرها

  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • 5 پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • ۵ پیشنهاد ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • افزایش صادرات از گمرک شهرصنعتی کاوه
  • برقراری اینترنت پرسرعت همراه در مسجد شکر طبس
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید