Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@15:32:30 GMT

گلایه امام جمعه میبد از وضعیت سیما و منظر این شهر

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۴۳۹۴۷۸

گلایه امام جمعه میبد از وضعیت سیما و منظر این شهر

امام جمعه میبد از وضعیت سیمای و منظر شهر میبد گلایه کرد و آن را در خور شأن مردم و جایگاه این شهر ندانست.

به گزارش ایسنا، «علیرضا اعرافی» در مراسم آغاز عملیات سه المان شهری که به دست کودکان میبدی انجام شد، گفت: شهری، مطلوب و مورد پسند است که در همه ابعاد پیشرفت مناسب و درخور توجهی داشته باشد.

وی با لزوم کسب درآمد مناسب شهرداری برای ارائه خدمت مطلوب به مردم، اظهار کرد: شهروندان باید با پرداخت عوارض در درآمدزایی شهرداری نقش‎آفرین باشند و لازم است با توجه به توان خود در پیشرفت شهر مشارکت داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه میبد با بیان این که ادارات و ارگان‏ها نیز باید سهم خود را نسبت به شهرداری با جدیت پرداخت کنند، افزود: تمام ادارات، نهادها و ارگان‏ها نسبت به پرداخت مطالبات خود به شهرداری  اهتمام ورزند چرا که از این طریق می‎توان بسیاری از مسائل و مشکلات شهر را مرتفع کرد و در مقابل نیز شهرداری باید از طریق ایجاد راه‎‎های دیگر برای کسب درآمد از فشار روی قشر کم‏درآمد جامعه بکاهد.

اعرافی در ادامه سیما و منظر شهر میبد را متناسب با شأن و منزلت مردم این شهر ندانست و عنوان کرد: زیرساخت‌های اصلی شهر میبد حائز اهمیت هستند اما مهمتر از آن مبلمان شهری است و جای افسوس  دارد که شهری چون میبد با وجود صنایع، درآمد و امکانات مناسب، سیما و منظر  جذابی ندارد.

وضعیت بد پیاده‌‏روها، خیابان‏‌های نیمه کاره، نقش و نمای نازیبای دیوارهای شهر، یادمان‏‌ها و المان‎ها، ترافیک شهری و بی‏‌انضباطی‎های شهری و رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی از جمله مواردی بود که امام جمعه میبد در این باره به آنها اشاره کرد.

«علیرضا نقوی» شهردار میبد نیز در این مراسم اولویت و دغدغه اصلی شورای پنجم این شهر را زیباسازی و اهتمام به منظر شهر میبد خواند و گفت: المان‌ها و یادمان‌ها نقش مهمی در تغییر و باز تولید هویت شهری دارند.

وی افزود: میبد شهری مذهبی و ولایت‌مدار است که با توجه به ‌آن طراحی و ساخت سه المان با سبقه‌ی مذهبی در میادین امام حسین(ع)، بعثت و فاطمیه‎ی ده‎آباد آغاز شده ‌است.

نقوی برآورد هزینه ساخت این المان‌ها و نیز طرح‎‌های ترافیکی در حال پیگیری در میبد را سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و از همگان خواست تا در برنامه‏‌های شهرداری مشارکت داشته باشند.

شهردار میبد در پایان نیز به آمار بالای تصادف یک ماه گذشته شهرستان اشاره و نصب 20 سرعت‎گیر در شهر، ایجاد کانال‎های عابر پیاده در مقابل مدارس و خیابان‌های اصلی، کاهش سهم ترافیک در میادین اصلی و محوری با ایجاد تابلوهای دوربرگردان و تخصیص ۱۳ میلیارد ریال اعتبار جهت آزادسازی خیابان آیت الله خامنه‏‎ای را مهمترین اقدامات انجام گرفته در خصوص کاهش ترافیک و تلفات تصادفات شهری ذکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زيباسازي شهر امام جمعه آیت الله اعرافی میبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۴۳۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد

سرپرست شهرداری کرمان با اشاره به آغاز به کارنهضت آسفالت معابر شهری کرمان، گفت :برای توسعۀ شهر کرمان، چاره‌ای نیست جز اینکه همگی با اهتمام مضاعف، پای کار شهر کرمان باشیم.

وی افزود:  از الطاف اعضای شورای اسلامی شهر در همراهی با شهرداری در سرعت‌بخشی به آغاز جهاد آسفالت معابر و همچنین از همکارانم که بی‌چشم‌داشت و تمام‌وقت کار می‌کنند، تشکر می‌کنم.

تویسرکانی بیان کرد: قرارگاه جهاد آسفالت شهرداری کرمان را تشکیل دادیم تا آسفالت معابر در اسرع وقت، رصد و اجرا شود.

منصور ایرانمنش، رییس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای اسلامی شهر کرمان نیز در این مراسم گفت:طی دوسال گذشته معابر حاشیۀ شهر کرمان و شهرک‌های اطراف آسفالت شد  و در برنامه‌ریزی روکش آسفالت سال‌جاری، معابر داخل شهر و معابر خاکی بالای ۱۴ متر آسفالت می‌شود. 

ر پایان این آیین توسط شهردار کرمان، احکام «محمدرضا یحیی‌زاده»، معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان به‌عنوان «فرمانده قرارگاه جهاد آسفالت» و «قاسم بابایی»، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری به‌عنوان «جانشنین فرمانده قرارگاه جهاد آسفالت» اعطا شد.

طی دو روز گذشته با آسفالت خیابان‌های «شهید کامیاب» و «پاسداران»، روکش آسفالت دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمربع از معابر شهر در قالب «جهاد آسفالت» آغاز شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شهرک بازیافت در قم احداث می‌شود
  • پیش‌بینی بودجه تملک فضای سبز برای سال جاری در منطقه ۲
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • گلایه شهروندان تهرانی از وضعیت نامناسب برخی از بی آر تی‌ها + فیلم
  • قرارگاه جهاد آسفالت در کرمان راه اندازی شد
  • گلایه مسافران تهران - یزد از وضعیت نامناسب فضای داخلی قطار مسافربری + فیلم
  • بررسی برنامه‌سازی قرآنی در صدا و سیما از منظر هنری و علوم انسانی
  • ماجرای گلایه امام (ره) از آهنگران + فیلم
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • صدا و سیما مؤثرترین نقش را در ایجاد تمدن اسلامی دارد